hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
groep 7

hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door groep 7 »

Hallo

wij willen graag weten hoe hitler zelfmoord heeft gepleegd en wat er later met zijn lichaam
is gebeurd


groeten Groep 7
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Stefke »

Groep 7

Hitler, heeft zich zelf door het hoofdgeschoten en een cyanide(zwaar gif) capsule genomen.
Daarna is zijn lijk net buiten zijn bunker (bij de reichstag) verbrand.
If you wish for peace, understand war.
groep zeven

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door groep zeven »

Hallo


Hartelijk bedankt


eigenlijk wel erg hoe Hitler zelfmoord heeft gepleegt. :full: :shocked: :zapped: :r


Groep zeven
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door asjemenou »

groep 7 schreef:Hallo

wij willen graag weten hoe hitler zelfmoord heeft gepleegd en wat er later met zijn lichaam
is gebeurd


groeten Groep 7
Hallo Groep 7,

Op 30 april, pleegden Adolf HItler (en Eva Braun) zelfmoord. Ze hadden een pilletje ingenomen waar een dodelijke gif (Cyanide) in zit!
De Russen (Sovjets) waren al op zoek naar HItler, maar wisten nog niet dat hij al dood was. Er werd een lijk gevonden die op Hitler leek. De Russen vertelden de hele wereld dat ze Hitlers lijk hadden gevonden, maar na drie dagen bleek dat niet waar te zijn. De hele wereld was geschokt. Misschien zou Hitler nog wel ergens in leven zijn!
Maar na een paar dagen vonden ze twee lijken en Stalin (toen de baas in Rusland-Sovjet Unie) liet ze in het geheim onderzoeken en dit bleken dus de lijken van Hitler en zijn vrouw Eva te zijn.
Stalin vertelde niets aan de wereld. De lijken moesten stiekem weggehaald worden. Tussen 1945-1970 werden de lijken wel zeven keer begraven. Niemand wist er wat van en in 1970 besloten de Russen de lijken helemaal te vernietigen. Het lijk van Hitler werd verbrandt en er bleef alleen een deel van Hitlers schedel en kaak over. Deze liggen nu nog steeds in de archieven in Moskou.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door sniper snoop »

groep zeven schreef:Hallo


Hartelijk bedankt


eigenlijk wel erg hoe Hitler zelfmoord heeft gepleegt. :full: :shocked: :zapped: :r


Groep zeven
Het lijkt erg maar Hitler zelf besef het natuurlijk niet en de militairen rond om hem, zijn het killen zeker en alvast gewend.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door iknowdintoo »

Volgens mij is Hitler's onderkaak (of een deel daarvan) in een een of ander Russisch museum te bezichtigen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door sobel »

Is niet te bezichtigen, het zit in de archieven zoals asjemenou als schrijft.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door gast »

Dit is al vele malen op discovery geweest.
Onlangs nog op brt2,was trouwens dezelfde uitvoering waarbij een duitse expert onderzoek deed van de onderkaak en stukje schedel van adolf.
Het stukje kaak was 100% van adolf,maar beste man mocht onder geen beding onderzoek doen van het stukje schedel.
De restanten van adolf zijn diverse keren begraven en verplaatst,in de jaren zeventig heeft men zijn as verstrooit.
Einde verhaal?
gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door gast »

iknowdintoo schreef:Volgens mij is Hitler's onderkaak (of een deel daarvan) in een een of ander Russisch museum te bezichtigen.
Helemaal juist,en die onderkaak bewaart men in een............................diskettebox.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door sniper snoop »

iknowdintoo schreef:Volgens mij is Hitler's onderkaak (of een deel daarvan) in een een of ander Russisch museum te bezichtigen.

Heb ik eigenlijk ook wel gehoord.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door sobel »

Het zit in de russische archieven, verwar archieven niet met een musea.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door Arachnide »

En het feit dat een stukje bot van 'De grote Führer' in een Russisch archief ligt te liggen geeft perfect weer dat geen enkel aards rijk eeuwig zal voortduren. Geruststellende gedachte. :) Heb hier nog een dvd over liggen.

Is het overigens geen goed idee dat groep 7 een centraal topic aanmaakt in het 'algemene deel', en dat ze daar al hun vragen instellen? :) Ook een stuk overzichtelijker voor't werkstuk denk ik zo.
Groep 7, succes! Lijkt me leuk als jullie uiteindelijke resultaat ook te bezichtigen is op dit forum! _/-\o_
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
gast

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door gast »

sobel schreef:Het zit in de russische archieven, verwar archieven niet met een musea.
Dat is maar goed ook,want anders stonden ze in de rij om de restanten von der fuhrer te bekijken.
Lufthansa zou der goud aan verdienen :mrgreen:
harrie

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door harrie »

Vraag:
Waarom hebben de russen nooit de gehelen restanten van hitlers verkoolde lijk tentoon gesteld?
Kan mij voorstellen dat ze er prat op hadden om de verkoolde lijk van het monster aan de wereld ten toon te stellen.
Ook als bewijs dat hij daadwerkelijk dood was.
En,...............als de onderkaak echt van hitler is,zou je dan niet een kloon kunnen schapen?
Zouden de russen daarom de kaak bewaren?
Zou adolf poetin de wereld heersen :mrgreen:
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: hoe heeft hitler zelfmoord gepleegt?

Bericht door iknowdintoo »

Simpelweg omdat in het Sovjet-tijdperk de regering de restanten van het lijk verborgen wilde houden, en daarom de rest probeerde te vernietigen. Het is puur toeval dat zijn onderkaak niet is vernietigd. Waarom de Sovjets het verborgen wilde houden weet ik niet.
De rest van uw post vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin.
Plaats reactie