Battlefield 1918

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Om eventjes de mod aandacht te kunnen brengen, want we zoeken natuurlijk nieuwe (actieve spelers)! Wie trouwens modellen kan maken of mappen kan maken, mag zich zeker aanmelden. Ikzelf ben mapper, tester, bughunter enz.... Ik maak reclame voor de mod over forums en Youtube. Wie BF1918 niet kent:


Afbeelding

Inleiding

Battlefield 1918, ook bekend als Bf1918, is een modificatie (ook wel kortweg mod genoemd) op het spel Battlefield 1942. Dit houdt in dat veel spelelementen van het orginele spel er in terugkomen, maar onder meer de levels, wapens, voertuigen, uniformen zijn aangepast aan het thema van de mod, in dit geval de Eerste Wereldoorlog. Een mod wordt door een groep fans gemaakt die vaak geen banden met de makers van het originele spel hebben. In dit geval is de mod gemaakt door een groep Duitse enthousiastelingen die ook verantwoordelijk zijn voor een WOI mod voor Command & Conquer Generals. Namelijk het Inside1918 team. Mods worden gratis verspreid op het Internet, maar om ze te laten werken is wel het basisspel vereist (zie verder bij "Hoe kan ik Battlefield 1918 spelen?").
In de verschillende kaarten kunnen historische gevechten gespeeld worden tussen de Entente en de Centralen. Er is veel aandacht besteed om alle objecten in het spel authentiek te houden. Men kan bijvoorbeeld schieten met een Lee Enfield, er wordt met allerlei Wo1 granaten gegooid en er kan in vliegtuigen gevlogen worden als de Fokker Dr.I en in zeppelins als de Duitse L 30 gevlogen worden. Ook originele tanks en vrachtwagens zijn in het spel gestopt zoals de Britse Mark IV en de Franse Renault FT-17. Battlefield 1918 liep eventjes uit de hand. Normaal zou de mod zich behouden aan bestaande wapens of wapens die in Wo1 werden gebruikt. Maar voor de gameplay, gebruiken de Fransen een vooroorlogse Zeppelin (Lebaudy La République) en de Russen gebruiken en niet bestaande tank, de Mendelejev (vanaf versie 4.0!). Er is echter een gebrek aan modellen. Vandaar dat je bijvoorbeeld landen zult treffen die in realiteit nooit de wapens gebruikten die ze in Battlefield 1918 krijgen. Hierdoor staan bij Inside1918 altijd vacatures vrij voor ervaren vrijwilligers-model makers. Vanaf de 4.0 versie zou dit probleem verbeterd moet worden, omdat de landen Oostenrijk-Hongarije, Italië en het Russische Keizerrijk hun eigen bewapening krijgen (van granaten tot artillerie). Bij Wapens in Battlefield 1918 en bij Mappen voor Battlefield 1918 krijg je een overzicht van de beschikbare mappen en wapens in de huidige versie.

Meer informatie en beelden, kan je hier vinden! Ik zal dan ook mijn best doen om voortaan hier de nieuwsberichten te plaatsen voor de komende evenementen en verie's.

Groetjes [AM/BF1918] Fritz Kempf
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Niemand die interesse hebben? Of moet het alweer allemaal Band of Brother gedoe zijn, zoals alle andere games?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Voor Battlefield 1918 problemen!!!!

Beste geïnteresseerde.

Wij willen ervoor zorgen dat Battlefield 1918 blijft leven. Maar onze twee grootste vijanden zijn:
  • Systemen die problemen krijgen tijdens het draaien van Battlefield 1942 (met eventuele Punkbuster).
  • Mensen die geen of weinig ervaring hebben met computers, waardoor alles op de verkeerde plaats of slecht werden geïnstalleerd op de computer.
Om onze diensten te verbeteren, hebben wij hieronder een vragenlijst die je aandachtig moet invullen en op te sturen naar de contactpersoon onderaan de pagina. We plaatsen eerst de vragen in net. Gelieve de vragen te kopieren in het witte venster en uw antwoorden aan te vullen achteraan.
  1. Wat is het probleem?:
  2. Welke besturingsprogramma gebruik je? Windows 2000, XP¨, Vista, 7?:
  3. Werd uw Battlefield 1942 gekocht (geen kopie) of gedownload van het Internet? Of bezit je de demo?:
  4. Welke Battlefield 1942 versie bezit je? Je kan dit checken door uw Battlefield 1942 te starten te eenmaal je op uw menu pagina bent, links onderaan te bekijken (net onder het Dice logo) of door te klikken op de tabblad "Custom Games" bovenaan. Dit staat vermeld met de afkorting BF1942:
  5. Welke Battlefield 1918 bezit je? Je kan dit ook checken door uw Battlefield 1942 te starten te eenmaal je op uw menu pagina bent MOET je klikken op de tabblad "Custom Games" bovenaan het menu. Daar zal je - indien je goed Geïnstalleerd heb - uw versie zien staan. Dit staat vermeld met de afkorting Bf1918 of voluit Battlefield 1918 (daarvoor staat een wit Ijzeren kruis).:
  6. Kan je Battlefield 1918 terug vinden bij Custom games?:
  7. Waar heb je uw Battlefield 1942 geïnstalleerd? Gelieve de volgende stappen te doen voor deze vraag. Klik met de rechtermuisknop op de SNELKOPPELING van Battlefield 1942! Je kan de snelkoppeling terug vinden op uw bureaublad en/of in het start menu bij programma's onder EA Games. Bij Doel kan je een zin terug vinden die tussen aanhalingstekens staan. Gelieve dit compleet te kopiëren en te plakken als antwoord op deze vraag. Een voorbeeld: "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 1942\BF1942.exe". Plak nu zelf uw eigen kopie:
  8. Heb je Punkbuster geïnstalleerd?:
  9. Heb je Punkbuster kunnen updaten tot de laatste versie?:
  10. Als je een server bezoekt, word uw verbinding verbroken met de server en krijg je de vermelding "RESTRICTION:service communication failure: PnkBstra.exe" te zien?:
  11. Zijn er andere problemen? Zo ja, leg uit.:
Gelieve nu het onderstaande te kopiëren en te plakken op de volgende link, de contactpersoon. Vergeet het niet te beantwoorden (alle vragen graag).

Code: Selecteer alles

[list=1][*][b] Wat is het probleem?:[/b] 
[*][b] Welke besturingsprogramma gebruik je? Windows 2000, XP¨, Vista, 7?:[/b] 
[*][b] Werd uw Battlefield 1942 gekocht (geen kopie) of gedownload van het Internet? Of bezit je de demo?:[/b] 
[*][b] Welke Battlefield 1942 versie bezit je? Je kan dit checken door uw Battlefield 1942 te starten te eenmaal je op uw menu pagina bent, links onderaan te bekijken (net onder het [url=http://i30.tinypic.com/34s2yjt.jpg]Dice logo[/url]) of door te klikken op de tabblad "Custom Games" bovenaan. Dit staat vermeld met de afkorting BF1942:[/b] 
[*][b] Welke Battlefield 1918 bezit je? Je kan dit ook checken door uw Battlefield 1942 te starten te eenmaal je op uw menu pagina bent MOET je klikken op de tabblad "Custom Games" bovenaan het menu. Daar zal je - indien je goed Geïnstalleerd heb - uw versie zien staan. Dit staat vermeld met de afkorting Bf1918 of voluit Battlefield 1918 (daarvoor staat een wit Ijzeren kruis).: [/b]
[*][b] Kan je Battlefield 1918 terug vinden bij Custom games?:[/b] 
[*][b] Waar heb je uw Battlefield 1942 geïnstalleerd? Gelieve de volgende stappen te doen voor deze vraag. Klik met de rechtermuisknop op de SNELKOPPELING van Battlefield 1942! Je kan de snelkoppeling terug vinden op uw bureaublad en/of in het start menu bij programma's onder EA Games. Bij Doel kan je een zin terug vinden die tussen aanhalingstekens staan. Gelieve dit compleet te kopiëren en te plakken als antwoord op deze vraag. Een voorbeeld: "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 1942\BF1942.exe". Plak nu zelf uw eigen kopie:[/b] 
[*][b] Heb je Punkbuster geïnstalleerd?:[/b] 
[*][b] Heb je Punkbuster kunnen updaten tot de laatste versie?:[/b] 
[*][b] Als je een server bezoekt, word uw verbinding verbroken met de server en krijg je de vermelding "[i]RESTRICTION:service communication failure: PnkBstra.exe[/i]" te zien?:[/b] 
[*][b] Zijn er andere problemen? Zo ja, leg uit.:[/b] [/list]
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Ja, ik zie het al. Niet teveel belangstelling in de mod. Ik zal ook hier niet moeten rekenen op nieuwe spelers. Wat is het? Is het omdat er geen Shermans en Tigers erin voor komen? Omdat het een klassieke oorlog is waarvan de moderne oorlog net in zijn kinderschoentjes stond? Is het omdat jullie geen Winters, geen Speirs of een andere Bob kunnen spelen? Je moet het mij niet vertellen, want ik weet wat men denkt over Wo1 games. Te klassiek. =.=
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door S1991 »

sniper snoop schreef:Ja, ik zie het al. Niet teveel belangstelling in de mod. Ik zal ook hier niet moeten rekenen op nieuwe spelers. Wat is het? Is het omdat er geen Shermans en Tigers erin voor komen? Omdat het een klassieke oorlog is waarvan de moderne oorlog net in zijn kinderschoentjes stond? Is het omdat jullie geen Winters, geen Speirs of een andere Bob kunnen spelen? Je moet het mij niet vertellen, want ik weet wat men denkt over Wo1 games. Te klassiek. =.=
Serieus ga ergens anders zeuren...
Je hebt alleen maar kritiek op WO2... Sorry hoor dat weinig mensen WO1 interessant vinden.. So what LIVE WITH IT...
Het ziet er leuk uit maar ga het niet spelen, graphics zijn nogal wat aan de mindere kant dan andere spellen in mijn ogen.
Het is niet te klassiek alleen on-interessant om te spelen. Is alleen trench-warfare verder zowat niks.
Alhoewel de lucht-oorlog me wel interessant lijkt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

omgitsme schreef:
sniper snoop schreef:Ja, ik zie het al. Niet teveel belangstelling in de mod. Ik zal ook hier niet moeten rekenen op nieuwe spelers. Wat is het? Is het omdat er geen Shermans en Tigers erin voor komen? Omdat het een klassieke oorlog is waarvan de moderne oorlog net in zijn kinderschoentjes stond? Is het omdat jullie geen Winters, geen Speirs of een andere Bob kunnen spelen? Je moet het mij niet vertellen, want ik weet wat men denkt over Wo1 games. Te klassiek. =.=
Serieus ga ergens anders zeuren...
Je hebt alleen maar kritiek op WO2... Sorry hoor dat weinig mensen WO1 interessant vinden.. So what LIVE WITH IT...
Het ziet er leuk uit maar ga het niet spelen, graphics zijn nogal wat aan de mindere kant dan andere spellen in mijn ogen.
Het is niet te klassiek alleen on-interessant om te spelen. Is alleen trench-warfare verder zowat niks.
Alhoewel de lucht-oorlog me wel interessant lijkt.
Je zou eens moeten weten hoe dicht wo2 in mijn leven is. Tip: mijn avater. Ik heb geen kritiek op wo2. Ik heb kritiek over het meest besproken wo2 onderwerpen en over de meest gebruikte onderwerpen in games ..... wo2. En kijk, ik moet je helaas ongelijk geven. ALWEER EEN VOORBEELD VAN VERGETEN ONDERWERPEN. Wat zegt Passo di Falzarego u? Wat zegt Bita Paka? Wat zegt Tsingtao? Wat zegt Tanga? Weet je het? Slagveldne zonder loopgraven! Had wo1 niet plaats gevonden, was er geen wo2 of tenminste....niet zoals wij het kennen. Want alles wat wij nu in heden gebruiken, ontstond in wo1 of werd in wo1 geëvolueerd zodat het meer interesse kreeg. Vanwaar komen de beroemde kisten? Vanwaar komen de slagschepen? Vanwaar komen de onderzeeërs? Vanwaar komen de tanks? Vanwaar komen de machinegeweren? Zelfs de raketten? ...........?..........? etc..... ->>>> Wo1.


Trench war.....klopt, maar dan vergeet je 3/4 van de geschiedenis. Enkel in Europa was er loopgravenoorlog.... In afrika, midden oosten en het verre oosten.....daar waren er weinig loopgraven, zeer weinig. Leer eerst geschiedenis voor je hier onzin uit kraamt!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door S1991 »

sniper snoop schreef:
omgitsme schreef:
sniper snoop schreef:Ja, ik zie het al. Niet teveel belangstelling in de mod. Ik zal ook hier niet moeten rekenen op nieuwe spelers. Wat is het? Is het omdat er geen Shermans en Tigers erin voor komen? Omdat het een klassieke oorlog is waarvan de moderne oorlog net in zijn kinderschoentjes stond? Is het omdat jullie geen Winters, geen Speirs of een andere Bob kunnen spelen? Je moet het mij niet vertellen, want ik weet wat men denkt over Wo1 games. Te klassiek. =.=
Serieus ga ergens anders zeuren...
Je hebt alleen maar kritiek op WO2... Sorry hoor dat weinig mensen WO1 interessant vinden.. So what LIVE WITH IT...
Het ziet er leuk uit maar ga het niet spelen, graphics zijn nogal wat aan de mindere kant dan andere spellen in mijn ogen.
Het is niet te klassiek alleen on-interessant om te spelen. Is alleen trench-warfare verder zowat niks.
Alhoewel de lucht-oorlog me wel interessant lijkt.
Je zou eens moeten weten hoe dicht wo2 in mijn leven is. Tip: mijn avater. Ik heb geen kritiek op wo2. Ik heb kritiek over het meest besproken wo2 onderwerpen en over de meest gebruikte onderwerpen in games ..... wo2. En kijk, ik moet je helaas ongelijk geven. ALWEER EEN VOORBEELD VAN VERGETEN ONDERWERPEN. Wat zegt Passo di Falzarego u? Wat zegt Bita Paka? Wat zegt Tsingtao? Wat zegt Tanga? Weet je het? Slagveldne zonder loopgraven! Had wo1 niet plaats gevonden, was er geen wo2 of tenminste....niet zoals wij het kennen. Want alles wat wij nu in heden gebruiken, ontstond in wo1 of werd in wo1 geëvolueerd zodat het meer interesse kreeg. Vanwaar komen de beroemde kisten? Vanwaar komen de slagschepen? Vanwaar komen de onderzeeërs? Vanwaar komen de tanks? Vanwaar komen de machinegeweren? Zelfs de raketten? ...........?..........? etc..... ->>>> Wo1.


Trench war.....klopt, maar dan vergeet je 3/4 van de geschiedenis. Enkel in Europa was er loopgravenoorlog.... In afrika, midden oosten en het verre oosten.....daar waren er weinig loopgraven, zeer weinig. Leer eerst geschiedenis voor je hier onzin uit kraamt!
Geen onzin alleen mijn mening.
WO1 zegt mij niks zoals ik al zei INTERESSE....
Zullen zeker slagvelden geweest zijn zonder loopgraven, maar in Europa is zowat alleen loopgraven oorlog geweest. Vergeef me als het niet zo is daar ik hier geen interesse in besteed.
Ben ook welbewust dat het hedendaagse moderne leger berust op WO1.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

En daarvoor MOET BF1918 niet gespeeld worden? Loopgravenoorlog? Wow!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door S1991 »

sniper snoop schreef:En daarvoor MOET BF1918 niet gespeeld worden? Loopgravenoorlog? Wow!
Zeg ik dat dan? NEE !
Ik zeg alleen doordat het MIJ NIET INTERESSEERT ik het NIET zal spelen... :?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Martijn95
Lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 feb 2008, 18:18

Re: Battlefield 1918

Bericht door Martijn95 »

Mij interreseert het ook niet zoveel, onder andere door de graphics, en de gameplay van Battlefield 1942 waar de mod op moet.
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door Stevo »

Snoop,

Ik snap wel ergens je teleurstelling omdat er weinig respons komt op je topic ( heb ik ook al voor gehad) maar daarom moet je niet wild om je heen beginnen schoppen. Zo win je geen zielen voor een spel (en dat is het maar, een spel en zeker geen exacte weergave van WOI)

Ik heb de moeite gedaan om de site te bezoeken en kom tot een paar conclusies :

1 - Je moet het origineel aanschaffen (kost geld en ik begrijp best dat anderen liever hun geld in hun verzameling stoppen hoe goedkoop de game ook is)
2 - Om hier op verder te gaan is niet iedereen geneigd om klakkeloos software te kopen, het meeste wordt illegaal op het net geslingerd en is gratis te downloaden (ik maak hier geen reclame voor maar het is wel de realiteit), iedereen heeft wel iets op zijn computer staan die er officieel niet mag op staan en waarvoor ze niets hebben moeten betalen. Of het een mp3 op een Ipod is maakt in deze weinig uit. Niemand doet het maar iedereen heeft wel iets illegaal staan (ook ik).
3- Het thema (los van het feit of het nu over WOI, II, vietnam of de golfoorlog gaat) ligt niet iedereen (wat kan wijzen op de zwakke respons)
4- In het huidige computertijdperk en de snelheid waarmee alles evolueert is deze game zwaar gedateerd (graphics en zo voort) om het maar niet fossiel te noemen (om op punt 1 terug te komen betaal je dus voor iets dat verouderd is). In die zin zijn we verwend wat nieuwe games betreft.
5- De mod en de gedachte erachter is best cool te noemen maar de weg naar deze mod is complex voor een doorsnee computergebruiker en velen zullen tegen problemen aanlopen bij de installatie ervan. Niet iedereen is een computerwizzard of heeft de ambitie dat te zijn.(dat je zelf al een FAQ post kan hierop wijzen). Veel mensen willen geen 25 patches of files downloaden voor iets werkt. We zitten in een tijdperk waar iets het doet of niet, CD erin, minimale tijd verdoen aan de setup en spelen maar is de huidige tendens.
6- Sterke concurentie van andere platforms of netwerkgames die wel de grote massa aanspreken (PS3 netwerkplay over Nintendo DSi netwerkplay over het legendarische counterstrike voor de pc om er een paar te noemen. Met deze laatste heeft battlefield het charisma van een droogvis.)
7- Je hebt het zelf al aangegeven, dit is een WOII forum met niet zo heel veel leden en vergeleken met andere fora weinig activiteit. Veel deelnemers voor je kar spannen zal dus gewoon nummeriek al moeilijker zijn.
8- Jullie lopen blijkbaar tegen serverproblemen aan want hij is reeds 3 van de 5 keer dat ik hem bezocht onbereikbaar geweest wat demotiverend werkt en het ergste doet vermoeden als je éénmaal in netwerk aan het spelen bent.
9- Ieder spel heeft een leercurve, deze van battlefield is tamelijk steil tegenover andere games omdat er ook tactiek achter zit en dat is niet voor iedereen weggelegd.(ik zelf doe niets liever dan FPS games spelen, lekker hersenloos erop los knallen zonder al te veel te moeten nadenken, dat doe ik al genoeg voor mijn werk, daarom is gamen voor mij ook ontspanning.)

Ik heb je een mail gestuurd dat ik het best een kans wil geven en het ook zal doen. Ik heb een tijd geleden MS flight simulator gekocht en ben via IVAO aan een uitbreidingsset gekomen om u tegen te zeggen, live radiocommunicatie, dynamisch weer en wind en zo voort. Heeft me 2 weken gekost om deze mod het onder de knie te krijgen tot de installatie toe van diverse add-ons (los van de officiële radioprocedure die ook moet gevolgd worden) maar het was zeker de moeite waard achteraf. Misschien is dat met Battlefield niet anders.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Stevo schreef:Snoop,

Ik snap wel ergens je teleurstelling omdat er weinig respons komt op je topic ( heb ik ook al voor gehad) maar daarom moet je niet wild om je heen beginnen schoppen. Zo win je geen zielen voor een spel (en dat is het maar, een spel en zeker geen exacte weergave van WOI)

Ik heb de moeite gedaan om de site te bezoeken en kom tot een paar conclusies :

1 - Je moet het origineel aanschaffen (kost geld en ik begrijp best dat anderen liever hun geld in hun verzameling stoppen hoe goedkoop de game ook is)
2 - Om hier op verder te gaan is niet iedereen geneigd om klakkeloos software te kopen, het meeste wordt illegaal op het net geslingerd en is gratis te downloaden (ik maak hier geen reclame voor maar het is wel de realiteit), iedereen heeft wel iets op zijn computer staan die er officieel niet mag op staan en waarvoor ze niets hebben moeten betalen. Of het een mp3 op een Ipod is maakt in deze weinig uit. Niemand doet het maar iedereen heeft wel iets illegaal staan (ook ik).
3- Het thema (los van het feit of het nu over WOI, II, vietnam of de golfoorlog gaat) ligt niet iedereen (wat kan wijzen op de zwakke respons)
4- In het huidige computertijdperk en de snelheid waarmee alles evolueert is deze game zwaar gedateerd (graphics en zo voort) om het maar niet fossiel te noemen (om op punt 1 terug te komen betaal je dus voor iets dat verouderd is). In die zin zijn we verwend wat nieuwe games betreft.
5- De mod en de gedachte erachter is best cool te noemen maar de weg naar deze mod is complex voor een doorsnee computergebruiker en velen zullen tegen problemen aanlopen bij de installatie ervan. Niet iedereen is een computerwizzard of heeft de ambitie dat te zijn.(dat je zelf al een FAQ post kan hierop wijzen). Veel mensen willen geen 25 patches of files downloaden voor iets werkt. We zitten in een tijdperk waar iets het doet of niet, CD erin, minimale tijd verdoen aan de setup en spelen maar is de huidige tendens.
6- Sterke concurentie van andere platforms of netwerkgames die wel de grote massa aanspreken (PS3 netwerkplay over Nintendo DSi netwerkplay over het legendarische counterstrike voor de pc om er een paar te noemen. Met deze laatste heeft battlefield het charisma van een droogvis.)
7- Je hebt het zelf al aangegeven, dit is een WOII forum met niet zo heel veel leden en vergeleken met andere fora weinig activiteit. Veel deelnemers voor je kar spannen zal dus gewoon nummeriek al moeilijker zijn.
8- Jullie lopen blijkbaar tegen serverproblemen aan want hij is reeds 3 van de 5 keer dat ik hem bezocht onbereikbaar geweest wat demotiverend werkt en het ergste doet vermoeden als je éénmaal in netwerk aan het spelen bent.
9- Ieder spel heeft een leercurve, deze van battlefield is tamelijk steil tegenover andere games omdat er ook tactiek achter zit en dat is niet voor iedereen weggelegd.(ik zelf doe niets liever dan FPS games spelen, lekker hersenloos erop los knallen zonder al te veel te moeten nadenken, dat doe ik al genoeg voor mijn werk, daarom is gamen voor mij ook ontspanning.)

Ik heb je een mail gestuurd dat ik het best een kans wil geven en het ook zal doen. Ik heb een tijd geleden MS flight simulator gekocht en ben via IVAO aan een uitbreidingsset gekomen om u tegen te zeggen, live radiocommunicatie, dynamisch weer en wind en zo voort. Heeft me 2 weken gekost om deze mod het onder de knie te krijgen tot de installatie toe van diverse add-ons (los van de officiële radioprocedure die ook moet gevolgd worden) maar het was zeker de moeite waard achteraf. Misschien is dat met Battlefield niet anders.

Stevo
Reactie op vraag 1: Men koopt liever de nieuwste games wat pakken meer geld kost. Als je Battlefield 1942 koopt, heb je talrijke mogelijkheden in mods om met uw €16 tw<ee, drie, vier, vijf...................... spellen te bezitten. Want ieder mod - ook al gebruikt het BF1942 - word door een eigen team ontwikkeld. Zo kan je Fh en FHSW niet vergelijken met BF1942. Want de realisme is extreem hoger dan BF1942! Dus €16 voor de "World War II Anthology", dat bestaat uit BF1942, BF1942 Secret Weapons en BF1942 Road to Rome, waar je nog talrijke mods van kunt downloaden gratis....is zeer goedkoop vergeleken met bv Battlefield 2, Medal of Honor Airborne............

Reactie op vraag 4: Maar steeds word BF1942 nog altijd goed verkocht en goed gespeeld. Maar de meesten kiezen voor de mods Dc, Fh en FHSW. Trouwens, grafisch gezien is Battlefield 1942 beter dan MOHAA en Operation Flashpoint. Waarom kies men voor MOHAA en Operation Flashpoint?

Reactie op vraag 5: BF1918 brengt mss maar twee jarrlijks een update. Dat enkel bestaat uit een Full setup! Niet iedereen kan het installeren. Maar een Faq kan heel wat helpen en deze bestaat op FEW. Maar ik vraag me dan af, word die wel goed bekeken? Want ik heb altijd dezelfde probleem dat verdorie duidelijk genoeg word uitgelegd..... Ze plaatsen het onder Programme....terwijl hun BF1942 staat onder Program Files. Ik heb gevraagd om dit aan te passen in de volgende update binnen enkele maanden.

Reactie op antwoord 8: de server is altijd bereikbaar! Er bestaan drie servers van Inside1918 waarvan twee servers word open gesteld voor open publiek (de andere is een Test server). Servers 85.14.221.127:14567 en 85.14.221.127.14568. En terwijl ik het bekeek, er zijn twee leden online (zie tijd van dit bericht). Dus onbereikbaar? Hij is bereikbaar. Hij is nu zelfs bereikbaar voor alle niet-Punkbuster users. M.a.w. je hoef Punkbuster niet meer te bezitten om Battlefield 1918 te spelen, wat heel wat helpt.



Als er problemen zijn, hoef je maar enkel de vragen op te lossen en te sturen naar mij.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Battlefield 1918

Bericht door sniper snoop »

Trouwens....ik bezit Day of Defeat, Battlelfield 2, Call of Duty..... steeds spele ik BF1918. Zelfs voor ik lid was van Inside1918. Weet je waarom? Voor de fun! De interesse in de mod. Lekker Old Skool knallen. Geen moderne shit, geen snelvurende wapens. Gewoon klassiek vechten. Een ander thema dan Wo2, dan Golfoorlog etc...... aandacht geven! Battlefield 1861 is compleet dood, maar steeds staat hij op mijn PC ondanks zijn zeer slechte grafische punten. Jammer dat het dood is.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Plaats reactie