Vakantie Ardennen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Vakantie Ardennen

Bericht door Bolt Action »

Hey allemaal,

De eerste week van mei (volgende week dus) ga ik een weekje naar de Belgische Ardennen. Ik zit dan in het gebied rond Bastogne. Eigenlijk had ik twee vragen daarover.

1. Hoe zit het met het weer in België volgende week? ( Ik dacht dat ik dit het beste aan de Belgen kon vragen :P )

2. Plekken rond Bastogne/Ardennen m.b.t. het Ardennenoffensief/Fall Gelb die een must-see zijn als ik daar ben? (Al op het forum rondgezocht, maar wou het liever in een directe vraag stellen)
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door beno »

Hier heb je het weerbericht tot 03/05 (je moet enkel nog de postcode van Bastogne/Bastenaken (=6600) invullen) ;)
Als je zondag al in de Ardennen bent, kun je alvast een bezoekje brengen aan de beurs in Ciney?
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door Bolt Action »

beno schreef:Hier heb je het weerbericht tot 03/05 (je moet enkel nog de postcode van Bastogne/Bastenaken (=6600) invullen) ;)
Als je zondag al in de Ardennen bent, kun je alvast een bezoekje brengen aan de beurs in Ciney?
Ik hoor net dat we Zaterdag, ivm met die feestdag, al voor 12 uur bij de receptie moeten zijn geweest. Dus ja, ik zou naar de beurs in Ciney kunnen :lol: Alleen zit ik met het probleem genaamd 'budget'. Tenzij ik mijn spaarrekening plunder heb ik niet veel geld om 'souvenirs' mee te nemen. Dus tja, de beurs Ciney moet even wachten. Toch bedankt voor de aanbeveling.
Gebruikersavatar
beno
Lid
Berichten: 700
Lid geworden op: 18 apr 2009, 21:01

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door beno »

Je kan ciney natuurlijk ook beschouwen als museum :P (alleen jammer dat de entree zo duur is...)
Gebruikersavatar
Bolt Action
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 07 feb 2010, 22:56

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door Bolt Action »

Hoe zit het trouwens met de Dag van Arbeid, dan scheint er van alles dicht te zijn in Belgie. Hoe zit dat met de supermarkten?
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door Erik S. »

Ik heb maar 1 tip, ga naar het Baugnez44 museum. Simpelweg hét museum in België.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door panzer lehr »

Dan kan je even goed naar poteau44 gaan.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door johan willaert »

panzer lehr schreef:Dan kan je even goed naar poteau44 gaan.
Bestaat dat nog? Ik dacht dat alles daar gepikt was...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door panzer lehr »

Ja dat bestaat nog dat is nog altijd open volgens de openingsuren op de website. :wink:
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door Erik S. »

Sorry, maar je kunt het museum in Poteau écht niet vergelijken met het museum in Baugnez. Sorry hoor, maar de poppen zijn lang niet kompleet, er staat nep en na-oorlogs spul tussen.

Baugnez44:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Diekirch ( luxemburg )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Vergelijk deze eerste 2 dan eens met het volgende:


Poteau44:
Afbeelding
Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door S1991 »

Erg mooie foto's Erik !
En inderdaad Baugnez en Diekirch zien er inderdaad erg goed uit ! Beter dan Poteau 44, daar zijn de displays niet zo realistisch vind ik.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door jurgen »

S1991 schreef:Erg mooie foto's Erik !
En inderdaad Baugnez en Diekirch zien er inderdaad erg goed uit ! Beter dan Poteau 44, daar zijn de displays niet zo realistisch vind ik.
Niet zo realistisch? Ze hebben er precies hun spul in een stoffige garage gegooid..

@Erik, is het materiaal in Baugnez (met name SS en Fallschirmjäger) allemaal origineel? Ik ben er vorige winter geweest, en het zag er allemaal erg knap uit, maar ik heb geen idee of het allemaal echt is.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door coco »

Het meeste in Baugnez44 (wat een van de mooiste musea van België is inderdaad) is origineel.
Er schijnt wel wat repro tussen te staan, maar ik heb daar toen ik er was niet naar gekeken.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door Stefan »

Ik vind de foto van de amerikanen in de sneeuw toch wel heel mooi!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door panzer lehr »

Gisteren ben ik zelf nog is naar Bastogne geweest helaas was er veel gesloten en hebben we ner niet veel gezien buiten een klein museum op de place MCAuliffe ze hadden er wat militaria te koop dat veel te duur was daarna begon het er ouw wijven te regenen. :lol: Dan zijn we vlug doorgereden door Houffalize buiten die panther tank midden in het dorp valt er geen bal te beleven.Uiteindelijk zijn we dan in La roche en ardenne beland best een gezellig stadje daar is het museum Musée de la bataille des Ardennes link.http://www.batarden.be helaas waren we net te laat ze gingen net sluiten maar ik heb toch een aantal foto's gemaakt van de bezienswaardigheden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[imghttp://img708.imageshack.us/img708/7402/0000004d.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie