Vakantie Ardennen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
KNIL.
Lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 feb 2010, 17:57
Locatie: Zuid holland

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door KNIL. »

Wat is dat pateau44 lelijk zeg pff, :bonk:

Kijk dan die bladeren op het beton. :frownno:
gregoir
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2011, 10:09

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door gregoir »

Ja mee eens, ik ben een half jaar geleden in de buurt van Baugnez! prachtige omgeving... Alleen staat de mentialiteit van de Waalse Belgen mij midner aan dan van de Vlaamse Belgen! Maar achja, er zijn ook wel wat verschillen op te noemen tussen deze twee persoonlijkheden!
Ik ben ook naar het museum gegaan! Het was heel erg leuk en indrukwekkend, ik heb geen idee hoe het verschil zou moeten zijn met het andere museum! Ik had een weekend een huisje gehuurd hier in de buurt, heb het goed naar mijn zin gehad in de Ardennen... ben ook nog even wezen kijken in het plaatsje Florennes, met die fiets. hier zijn ook een hoop wo monumenten te vinden!
Interessant gebied mensen!
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)
Contacteer:

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door one_O_five »

Als Vlaamse Belg kan ik bovenstaande opmerking wel "appreciëren" om het in het Frans uit te drukken.

Betreft de nusea in de Ardennen, volgens mijn inlichtingen is Poteau aan het uitverkopen, die staan op sluiten.
Baugnez44 is nieuw en dus modern, iets verder in La Gleize is ook een vrij goed museum, bekend om de Koningstijger die voor de deur staat.
Wat minder bekend maar wel bezoekenswaard is het museum in La Roche en dan hebben we Bastogne.
Aan de Mardasson is het Hystorical Center gesloten tot en met 2012, hier word alles opnieuw gerenoveerd en heringericht in de stijl van Baugnez44.

Onbekend is dat het Koninklijk Militair Museum nu in de kazerne van Bastogne een centrum heeft ingericht, hier zijn buiten een paar nieuwe zalen ook de bestaande Mc Aulife Cave te bezoeken, en, op vraag ook de hallen waar nu het gerestaureerde rollend materiaal van WO II te bekijken zijn.
Indien er tijdens Uw bezoek vrijwilligers aan de restauratie bezig zijn word ook deze werkplaats in het bezoek verwerkt.
Nu is het wel zo dat dit alles zich in een Belgische kazerne bevind, van af negen uur kan een bezoeker zich aanmelden bij de wacht en word binnen gelaten, voor een burger doet dit misschien een beetje vreemd aan maar het geeft wel een bijzondere sfeer aan het bezoek.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door coco »

appreciëren is zover ik weet geen Frans maar is het Vlaams vermaakt uit het Engels, to appriciate :wink:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
LordChaos
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 jan 2010, 19:40

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door LordChaos »

Apprécier in het Frans, afgeleid van het Latijnse 'pretium' ;).
"Quand les riches se font la guerre, ce sont les pauvres qui meurent." - Jean Paul Sartre
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)
Contacteer:

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door one_O_five »

We kunnen er een taalcursus van maken maar in alle talen die hier in de EU gesproken worden komt nog enorm veel uit het lateins, en hiermee zijn we wel offtopic en aan het einde van ons latein :roll:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door jurgen »

Ik ga één van de dagen een dagje richting de Ardennen.
Het plan is om er een museum mee te pikken, maar ik weet niet goed welk.
Poteau is niet om over naar huis te schrijven, op basis van wat ik op foto's gezien heb, en baugnez44 heb ik al eens bezocht.


Ik dacht aan het musée de la bataille des Ardennes, maar is dat nu open of niet? Ik hoorde dat ze tot 2012 gesloten zijn maar op de website staat dat ze tot 8 januari wel open zijn?
Als er verder nog iets de moeite is daar in de buurt mag dat ook altijd gemeld worden, ik heb de Ardennen namelijk nog nooit écht bezocht..
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Vakantie Ardennen

Bericht door davy »

La Roche en La Gleize zijn allebei zeker de moeite
en als je wat doorrijd naar Luxemburg is Diekirch een topper.
Plaats reactie