Een wandeling door Munchen (fotoverslag)

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Gebruikersavatar
wo2-Martijn
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:23
Locatie: omgeving Nijmegen
Contacteer:

Re: Een wandeling door Munchen (fotoverslag)

Bericht door wo2-Martijn »

KNIL. schreef:
wo2-Martijn schreef:
KNIL. schreef:Ik ben in oktober in München geweest, zeer gezellige stad moet ik zeggen kunnen Nederlandse steden nog wat van leren _/-\o_
Ik was daar op werkweek met school en we bezochten ook concentratiekamp Dachau. Maar omdat we daarna München zouden bezoeken, waren we er maar een uurtje :frownno: We hadden alleen maar de tijd om het hoofdkamp te bekijken, en daar nog niet eens alles. En die klap kwam natuurlijk voor mij als verzamelaar 10x zo hard aan. :P

Zo'n stad als München was voor mij een nieuwe (erg leuke) ervaring omdat mijn ouders alleen van zon, zee, en strand vakanties houden, en niet echt naar Duitsland ofzo zouden gaan op vakantie om München en Dachau te bezoeken. (trouwens ook niet naar Normandië ofzo)
Wacht maar tot je een auto hebt, dan kun je je eigen routes plannen!
Ben met een kameraad nu 4 jaar bezig, en we hebben al 5 landen bezocht. Bevalt erg goed.
Is dat niet vermoeiend zo ver rijden met de auto? Ben van plan binnen een jaar m'n rijbewijs te halen, maar ik zie mezelf niet uren rijden naar bijv. München. :P Ik ga dan liever met het vlieguig of met de trein. Verschilt dan trouwens veel in prijs met de auto (benzine) gaan of met vliegtuig/trein?, (aangezien je anno 2012 voor een habbekrats een vlucht of treinrit hebt binnen Europa.) En rijden jullie samen met één auto daarnaartoe en wisselen jullie dan onderweg af met rijden?

Btw, toen-nu foto's interesseren mij ten zeerste, aangezien de nostalgie die erachter zit mij zeer aantrekt. Good Job! _/-\o_

Het rijden is voor ons niet vermoeiend, we rijden altijd om de beurt. Als je s'nachts aanrijdt, dan is er bijna geen verkeer. Je moet wel ervaring hebben met zo'n 3 uur achter elkaar rijden hoor! Oradour was vanaf ons 8,5 uur en Munchen 6,5 uur. Met een dieselauto scheelt je enorm veel in de kosten! Als je met trein gaat ben je afhankelijk van het openbaar vervoer in de streek, kies ik toch voor de auto, alleen al omdat je dan overal kunt komen waar je wilt! Mijn dieseltje rijdt 1050 km met een tank, we hebben zo'n 2,5e tank volgereden naar Munchen (met stuk Oostenrijk erbij) De kosten deel je uiteraard door 2 :)

We zijn ook naar Polen geweest, toen uiteraard met het vliegtuig. We vlogen van Dusseldorf naar Warschau. na 'n verblijf van 2 dagen met de trein naar Krakau gegaan, en 3 dagen daarna met het vliegtuig vanaf Krakau weer naar Dusseldorf. Ging ook erg goed en was niet zo duur. (Was wel in februari)

Ja toen en nu foto's zijn gaaf om te zien. Ik heb enkele locaties bezocht die ik van oude foto's herkende.
Bekijk mijn WO2 tour-site: http://www.mj-wo2tour.nl
Gebruikersavatar
wo2-Martijn
Lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:23
Locatie: omgeving Nijmegen
Contacteer:

Re: Een wandeling door Munchen (fotoverslag)

Bericht door wo2-Martijn »

koos24 schreef:
wo2-Martijn schreef:Ik heb afgelopen mei een Derde Rijk-tour gedaan, van Oostenrijk naar Duitsland, ook door Munchen heen.
Alles heb ik op m'n site vastgelegd.

In Munchen is nog het een en ander te zien uit het derde rijk, erg interessant.
Klik op de link hieronder, dan krijg ik tenminste nog bezoekers :P
Leuke site Martijn, goed bezig.
Heb een indrukwekkend fotoarchief, mocht je voor je site een foto zoeken PM me even, kan altijd kijken of ik hem heb.
Dank je, altijd leuk om te horen!
Ik wilde het in het begin simpel houden, maarja toch nog een design op los gelaten. Moet zeggen dat me idee wat ik had goed gelukt is :)
Er staan ook links naar de fotopagina's, ik heb de mooiste/beste uitgezocht. (maar die heb je vast wel gezien?) Mijn reisgenoot heeft ook fotografie als hobby dus die komt altijd met zo'n 1500 foto's terug. Maar als ik nog foto's nodig heb dan PM ik je zeker!
Bekijk mijn WO2 tour-site: http://www.mj-wo2tour.nl
freefromall
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2012, 09:47

Re: Een wandeling door Munchen (fotoverslag)

Bericht door freefromall »

Als je met de auto gaat, kan je meerdere plekken bij langs. Het vliegtuig is totaal niet handig, dan kan je beter met de trein gaan. Dat is denk ik ook goedkoper.

Ik zou ook graag nog eens naar wat concentratiecampen bij langs gaan, alleen erg jammer dat ik geen vrienden heb die het interessant vinden! :(
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Een wandeling door Munchen (fotoverslag)

Bericht door koos24 »

Met de trein was ik €189,- kwijt (retour) dan sta je op Hauptbahnhof, in een uur of 6 met de ICE en die gaat tussen de 250 en 300 km per uur.
3 dagen onbeperkt metro is €13,-

Je kan je auto nergens parkeren of je moet betalen.

Vanaf Utrecht is München 800 km en volgens de ANWB routeplanner €250,- aan brandstof (heen en weer) ex parkeergeld.
De reistijd zonder pauzes en files 7.45 uur
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie