Ben je lid van het wo2forum? Ja? Dan kun jij dit boek winnen!
Er zijn drie hoofdprijzen, drie exemplaren van het boek. Dus drie keer kans.

Hoe doe je mee?
Meedoen is simpel!
Plaats een berichtje in dit onderwerp waarin je aangeeft dat je meedoet en je doet dan direct mee.
Check wel even de kleine lettertjes onderaan dit bericht.
Het boek!
’s Avonds kwam huisarts Van Loy bij Strobbe en zijn vrouw. ‘Eerst moest er een naald worden uitgekookt, een scherpe dikke holle naald, waar een soort overloopje aan vast zat. Toen klemde hij de bloedsomloop van de arm van mijn vrouw af, ontsmette de huid, duwde met een korte prik de naald in een ader en zei: “In naam der koningin.”, pagina 81.
Artsen stonden in de oorlog voor een dilemma. Je kunt meerdere kanten op, maar je maakt altijd een keuze: gewoon blijven doorgaan alsof niets anders is? Zou je de moed hebben om de zaak te te saboteren? Bijvoorbeeld door valse diagnoses te stellen en daarmee patiënten af keuren voor transport? Of zou je nog verder kunnen gaan? Het boek "Witte Jassen en Bruinhemden" gaat over dat dilemma en laat bijzondere getuigenissen zien van artsen en studenten in de bezettingstijd. Het bevat interviews, foto's en documenten over morele dilemma's, maar ook de angstige confrontaties.
Het dilemma is een interessante spiegel wat mij betreft, want je kunt je ook afvragen wat je zelf had gedaan. Ik heb eens iemand horen zeggen dat iedereen dader of slachtoffer had kunnen zijn, en dat is maar al te waar. Volgens mij is het moeilijk om daar een antwoord op te geven zonder het zelf meegemaakt te hebben. Kortom, een boeiend dilemma, een interessant thema.
Wat mij betreft een fantastische prijs om op dit forum te winnen! Natuurlijk kan niet iedereen een winnaar zijn, maar ook als je het niet wint is het zeker geen verkwisting om aan te schaffen. Het boek is 256 pagina's dik en kost 19,95.
ISBN 978-90-8510-590-9
De kleine lettertjes
- De sluitingsdatum is 5 mei; om 12.00 uur sluit de inschrijving!
- Verloting zal plaatsvinden door het samenstellen van een lijst met postnummers (van berichten uit deze thread). Mijn vriendin laat ik dan drie nummers aanwijzen uit de lijst. Ik zoek de nummertjes weer terug en we hebben een winnaar.
- De winnaars krijgen per pb een verzoek om het postadres. Dat pb'tje moet binnen drie dagen worden beantwoord met een geldig adres binnen Nederland of België. Lukt dat niet, dan zal voor de respectievelijke prijs een nieuwe winnaar getrokken worden.
- Nadat de adressen bekend zijn zal het forumlid worden genoemd in dit onderwerp als winnaar. Dat gebeurt met de forumnaam en met vermelding van de woonplaats. Bijvoorbeeld "Proos, Apeldoorn". Heb je daar bezwaar tegen, dan kun je niet meedoen aan deze verloting!
- Je krijgt het boek rechtstreeks opgestuurd vanuit de uitgeverij (niet via ons).
- De uitslag van de trekking kan niet aangevochten worden.
- Moderators en teamleden mogen ook meedoen met de verloting.
- De organisator (Proos) zal zelf niet meedoen aan de verloting.
- Ieder persoon mag maar één keer meedoen. Het aanmaken van meerdere registraties is niet erg sportief en zal daarom relatief zwaar bestraft worden.
Edit van Michiel:
Zie hier voor de boekpresentatie en recensie van het boek.