metaaldetector

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gesloten
SirRobert
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2009, 09:53

metaaldetector

Bericht door SirRobert »

ff een vraagje:
mag je overal in nederland en buitenland zomaar met je metaaldetector zoeken,
en vondsten meenemen??
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: metaaldetector

Bericht door Sjoerd »

In Nederland niet. Je moet dit opzoeken in de Algemeen Plaatselijke Verordening van de gemeente. Daarin is meestal geregeld wat wel en niet mag op het gebied van metaaldetectoren en ook of er eventueel vergunningen nodig zijn.

Voor wat betreft het buitenland: dit zal per land verschillen en je doet er goed aan je eerst grondig te informeren.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: metaaldetector

Bericht door mtdr »

In veel landen gelden weer verschillende regels, maar in Nederland moet je eerst toestemming van de grondbezitter hebben om er te mogen zoeken. Ook zijn er in Nederland plaatsten waar je niet mag zoeken(regio Arnhem bijvoorbeeld). Op zulke plekken heb je eerst een vergunning nodig om te zoeken, en als je gepakt wordt zonder heb je meteen een hoge boete te pakken en misschien zijn er nog wel meer gevolgen.
Verzamel D-Day Soldbucher.
excaliber
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2009, 20:44

Re: metaaldetector

Bericht door excaliber »

ook in belgie is dat het geval de meeste willen natuurlijk in de ardennen gaan zoeken
let op want er word zwaar gecontroleerd door boswachters .
als ze je pakken daar ben je je detector kwijt een boete erbij en in sommige gevallen ook de auto in beslag
dus ik zou zeggen pas goed op

ook duitsland het gebied rond de eifel gelden dezelfde regels

toch zijn er massa's mensen die elke week weer gaan
dus ik zou zeggen ga maar kijk vooral heel goed uit.

let hierbij wel goed op als je gaat zoeken in de ardennen of waar dan ook waar zware geveachten zijn geleverd
er liggen nog een hoop blindgangers en scherpe munutie in de grond en bijna elke speurnues krijgt hier wel een keer mee te maken dus let goed op het is zeker geen kinderspel

hierbij geld in belgie en duitsland dat elke vondst bekend gemaakt hoort te worden(wat overigens geen mens doet) want dan ben je het kwijt met een boete erbij natuurlijk want je mag het niet (lol)
m.v.g. excaliber
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: metaaldetector

Bericht door mtdr »

Inderdaad, hetzelfde geldt voor Normandië waar je niet met de metaaldetector mag zoeken. Je mag daar volgens mij blij zijn als je metaaldetector wordt afgenomen en je een boete krijgt, als je gepakt wordt.
Verzamel D-Day Soldbucher.
SirRobert
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2009, 09:53

Re: metaaldetector

Bericht door SirRobert »

ok bedankt ik weet genoeg.
grtz

(slotje)
Gesloten