Opgelicht door Pieter P. bij aankoop Duitse helm

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Opgelicht door Pieter P. bij aankoop Duitse helm

Bericht door Darkman »

Goedemorgen allemaal,

Aangezien ik vrij recent ben opgelicht op MP bij aankoop van een Duitse WO2 Luftwaffe helm, wil ik hierbij mijn verhaal doen en medeverzamelaars hiervoor proberen te hoeden.

De aankoop is eind september/ begin oktober van dit jaar gedaan voor 250 euro. De verkoper leek serieus in zijn e-mails en stuurde meerdere foto's op verzoek. Ik doe al jarenlang kopen en verkopen op MP, en dit is de eerste keer dat ik ben opgelicht.

Nadat verkoper geld heeft ontvangen, hoor ik niets meer van hem. Na meerdere e-mails besefte ik dat ik ben opgelicht.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, marktplaats op de hoogte gebracht, zijn bank een brief van oplichting samen met aangifte gestuurd, een waarschuwingsadvertentie op MP gezet, mijn verhaal gedaan op de website Internet Misleiding.

Op deze site zijn ze er achtergekomen dat de oplichter Pieter P. is uit Arnhem. Voor alle duidelijkheid, hij had mij een valse naam en adresgegevens doorgestuurd.
Hij blijkt in het verleden en ook nog pas geleden in België mensen oplichten. Hij heeft ook een website (nog niet klaar) http://www.ww2dealer.com

Via via heb ik vernomen dat hij zich ook wel eens op dit forum zit, evenals op een forum (bodemvondsten) dat nu gesloten is.

Ik neem aan dat mensen op dit forum hem wel moeten kennen of misschien leest je dit zelf wel Pieter. Ik wil mijn geld terug.

Hij plaatst nu ook nog regelmatig advertenties met Duitse helmen op http://www.tweedehands.be onder de naam Pieter uit Ermelo.

Alle hulp betreffende deze oplichter is van harte welkom.

p.s. als ik de naam P. intyp in de zoekfunctie, dan komt deze naam enkele malen terug.
Dus hij is geen onbekende hier.

/edit (17-10-2011) door Proos: op verzoek van betrokkene achternaam weggehaald. Na drie jaar en het feit dat justitie het allemaal opgepakt heeft willen we aan dat verzoek gehoor geven.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb nog nooit van hem gehoord, maar 'it's all in the name' blijkt maar weer! :wink:
Hopelijk krijg je je geld nog terug...

Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Bericht door zjopske »

Gezien je ondernomen acties ben je al een eindje.

Hoogstwaarschijnlijk zal zijn rekening nummer door de bank worden geblokkeerd en word het voor hem lastig om een nieuwe rekening te openen. Ook verstrekt de bank wel eens een adres waarop de pas geregistreerd staat, kijk hier wel mee uit. De meeste oplichters vinden het niet zo fijn als je komt klagen aan hun deur.

Het is inderdaad jammer dat zulke dingen gebeuren, het gebeurt nog vaker met telefoons e.d.

Het is inderdaad wel wijs om even de naam in google in te tikken, extra achtergrond informatie kan altijd van pas komen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Bericht door christiaan1989 »

En al begonnen met het opzetten van een eigen verkoopsite, walgelijk dit soort figuren :r
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Pretorian
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:33
Locatie: Zellik(Belgie)

Bericht door Pretorian »

Wat voor een gast is me da zeg :mad:

Truggeven dat geld!

Zo een mensen moeten hard aangepakt worden,dat ze beseffen waar ze mee bezig zijn. :frownno:

Groeten,

Sven
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Bericht door Darkman »

Alvast bedankt voor alle reacties.
Naam en rekeningnummer had ik trouwens ingetypt in google voor ik het geld overmaakte. Kwam niets geks naar boven, vandaar dat ik betaald heb.

Ik heb zojuist vernomen dat mijn oplichter regelmatig ook repro WW2 spul als origineel heeft proberen te verkopen.

PAS op met deze man!

Nogmaals, mocht iemand nog informatie over deze man hebben die mij kan helpen, laat het me weten.

Ook al zou ik het geld niet meer terugkrijgen, deze man blijf ik in de gaten houden, zodat hij in ieder geval niet of veel minder makkelijk mensen kan oplichten.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Bericht door zjopske »

Pretorian schreef: Truggeven dat geld!

Zo een mensen moeten hard aangepakt worden,dat ze beseffen waar ze mee bezig zijn. :frownno:
Zo iemand zit korter vast dan de tijd dat je bezig bent om je geld terug te halen.

@darkman, ik zal even kijken of ik nog iets exta´s kan vinden, ik heb op het moment niet veel te doen :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Bericht door jurgen »

Ga met de flikken aan zijn deur staan, als duidelijk uit email en bankgegevens blijkt dat hij je opgelicht heeft, en hij is al veroordeeld geweest, dan moet dat toch kunnen me dunkt.
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Bericht door Darkman »

Bedankt voor jullie reacties.

@ ZJOPSKE: nog iets kunnen vinden?
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Bericht door zjopske »

Darkman schreef:Bedankt voor jullie reacties.

@ ZJOPSKE: nog iets kunnen vinden?
Nop, misschien eens bij de tnt aankloppen naar wie dat remboursbedrag is gegaan.

Hij heeft zo zijn rekening nummer niet gegeven en zal zo door gaan. :(
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Ik heb een paar jaar geleden een akkefietje met dit figuur gehad. Hij had een (overigens originele) medaille te koop staan op MP. Ik bied erop en we komen een prijs overeen. Ineens is de advertentie verdwenen en had hij de medaille aan iemand anders verkocht. Want die had al eerder geboden maar niets meer laten horen en ineens had ie toch betaald dus toen kon hij (Pieter) niet meer terug en weet ik veel wat er allemaal aan de hand was. Of dit allemaal waar is weet ik niet, zou best kunnen, maar ik vond wat van de hele gang van zaken. Hij heeft me toen een soort van goedmakertje gestuurd, dat dan weer wel. Een bovo medaille en een chocolademunt van 2 euro. Dat laatste begreep ik niet helemaal maar nadat ik er nog eens over had nagedacht besloot ik dat het beter voor mezelf was als ik gewoon niet ging vragen waarom hij chocolademunten naar volwassen mensen stuurt als goedmakertje. Maar misschien kun je nog een chocoladeletter van hem eisen als genoegdoening voor die helm.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Bericht door Darkman »

Ik heb het geld naar zijn rekening overgemaakt, er is geen sprake van onder rembours.
Er zijn intussen nog wat mensen aan het graven naar meer info over hem.

Moet dan wel een hele dure chocoladeletter worden dan :P
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Bericht door zjopske »

Darkman schreef:Ik heb het geld naar zijn rekening overgemaakt, er is geen sprake van onder rembours.
Er zijn intussen nog wat mensen aan het graven naar meer info over hem.

Moet dan wel een hele dure chocoladeletter worden dan :P
Och, ik verwar je met iemand anders.
De bank zal zijn rekening blokkeren, het zal voor hem veel moeite kosten om een nieuwe te openen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
k98-sam
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2009, 00:39

Bericht door k98-sam »

jha het komt echt heel vaak voor!
de mensen zijn mp een beetje aan het verkl**ten.
hopelijk krijg je je geld terug!


gr. sam
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Bericht door petertje35 »

Even wat informatie over : naam, adres, telefoon, mail en woonplaats :)
hehe, ik heb zo mijn contacten... 8)

<modbreak>hier liever niet zomaar iemands adresgegevens openbaar</modbreak>

Ik hoop dat je er wat aan hebt (Ik weet natuurlijk niet zeker of het 'm is).
Laatst gewijzigd door petertje35 op 31 dec 2009, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie