Opgelicht door Pieter P. bij aankoop Duitse helm

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Darkman
Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 15 dec 2009, 00:34

Opgelicht door Pieter P. bij aankoop Duitse helm

Bericht door Darkman »

Goedemorgen allemaal,

Aangezien ik vrij recent ben opgelicht op MP bij aankoop van een Duitse WO2 Luftwaffe helm, wil ik hierbij mijn verhaal doen en medeverzamelaars hiervoor proberen te hoeden.

De aankoop is eind september/ begin oktober van dit jaar gedaan voor 250 euro. De verkoper leek serieus in zijn e-mails en stuurde meerdere foto's op verzoek. Ik doe al jarenlang kopen en verkopen op MP, en dit is de eerste keer dat ik ben opgelicht.

Nadat verkoper geld heeft ontvangen, hoor ik niets meer van hem. Na meerdere e-mails besefte ik dat ik ben opgelicht.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, marktplaats op de hoogte gebracht, zijn bank een brief van oplichting samen met aangifte gestuurd, een waarschuwingsadvertentie op MP gezet, mijn verhaal gedaan op de website Internet Misleiding.

Op deze site zijn ze er achtergekomen dat de oplichter Pieter P. is uit Arnhem. Voor alle duidelijkheid, hij had mij een valse naam en adresgegevens doorgestuurd.
Hij blijkt in het verleden en ook nog pas geleden in België mensen oplichten. Hij heeft ook een website (nog niet klaar) http://www.ww2dealer.com

Via via heb ik vernomen dat hij zich ook wel eens op dit forum zit, evenals op een forum (bodemvondsten) dat nu gesloten is.

Ik neem aan dat mensen op dit forum hem wel moeten kennen of misschien leest je dit zelf wel Pieter. Ik wil mijn geld terug.

Hij plaatst nu ook nog regelmatig advertenties met Duitse helmen op http://www.tweedehands.be onder de naam Pieter uit Ermelo.

Alle hulp betreffende deze oplichter is van harte welkom.

p.s. als ik de naam P. intyp in de zoekfunctie, dan komt deze naam enkele malen terug.
Dus hij is geen onbekende hier.