goedendag Custom
dat is weer een zaak waar je ,je even in kunt verdiepen
myn kennis aangaande materialen waarvan de zaklampen zyn gemaakt is natuurlyk niet zo groot als die van u,maar ik denk dat je met het verschil in de letters van PERTRIX een groot punt hebt
ook vind ik het leder dat gebruikt is by de JEAB PERTRIX ook naoorlogs aanvoelen,maar dat is myn gevoel
PERTRIX had ook het model 679L waarvan we 100 procent zeker zyn dat het een oorlogse is,daarom zou het my verbazen dat ze een 2 de model zouden maken die soort gelyk is ongeveer van uitstraling
ook zie je een grote verschil tussen de 679 en de JEAB PERTRIX,productie gewys gezien is dit ook niet logisch waarom 2 mallen maken voor een soort gelyke lamp ?????????????????????
ik denk dat je gelyk hebt dat de PERTRIX JEAB gemaakt is naoorlogs in noorwegen,mischien omdat de pertrix fabrieken waren vernietigd in duitsland,maar waarom de fabriek JEAB de naam PERTRIX dan heeft gebruikt zou ik graag weten,ik heb gelezen dat JEAB al een paar keer is overgenomen de laatste jaren,zouden we niet contact kunnen opnemen met de fabriek voor meer info ??????????????????????????????????????

groetjes bruno