Minder uit te geven de laatste tijd?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Rick de G. »

Beste verzamelaars,

voor mijn praktische opdracht economie heb ik wat materiaal nodig in de vorm van jullie eigen ervaringen.
Het is een wat vergezocht onderwerp (voor jullie en mij natuurlijk niet), maar ik zal een stuk schrijven over hoe de kredietcrisis ook de verzamelaarswereld aantast.
Omdat ik natuurlijk niet enkel vanuit eigen ervaring wil spreken, verzoek ik jullie de onderstaande vragen te beantwoorden.

Voornaam*:
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2007:
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2008:
Reden: Minder te besteden/prioriteiten stellen/anders (s.v.p. weglaten wat niet van toepassing is).
Verzamelgebied: Miltaria van vóór/na 1945 (s.v.p. weglaten wat niet van toepassing is).

De uitgaven tellen natuurlijk enkel op het gebied van militaria

*Het bijvoegen van je voornaam is uiteraard optioneel, dit maakt het voor mij wel makkelijke om terug te verwijzen naar een voorbeeld.

Alvast bedankt voor je medewerking!
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Rick de G. »

Ter verduidelijking: Het hoeven geen precieze cijfers te zijn, een indicatie is al meer dan voldoende.
Als er in de situatie weinig tot niets is veranderd, laat dit dan weten bij de optie "anders" bij het kopje "reden".
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door michiel01 »

Ik denk dat je moet verzoeken om een reactie per pb of mail, ik denk niet dat men er happig op is zijn gegevens hier open en bloot te plaatsen.

Mijn pb krijg je zo.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Rick de G. »

Inderdaad, zoals Michiel al zegt: Een PB of e-mail is natuurlijk gewenst.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door sobel »

gewoon als interesse: ik snap het verband "Verzamelgebied: Miltaria van vóór/na 1945 (s.v.p. weglaten wat niet van toepassing is)." met het uitgavepatroon niet echt, of is dat er niet?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door jeroen wo2 »

sobel schreef:gewoon als interesse: ik snap het verband "Verzamelgebied: Miltaria van vóór/na 1945 (s.v.p. weglaten wat niet van toepassing is)." met het uitgavepatroon niet echt, of is dat er niet?
Meer iets voor Actueel?
Never Back Down
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Rick de G. »

Dit topic mag in principe wel worden verplaatst naar Actueel ja.
Sobel, het gebied is gewoon een indicatie van wat iemand verzamelt.
Zo is er wel nieuwe aanvoer van "moderne" militaria, maar niet van origineel materiaal uit WOI.
Grenadier Markus Schenk
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door johan willaert »

Voornaam*: Johan
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2007: Gelijk
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2008: Gelijk
Reden: Vast inkomen, vaste job
Verzamelgebied: Miltaria van vóór 1945
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Robin V »

In mijn geval zijn de vragen zeer moeilijk te beantwoorden. Een gemiddelde zou namelijk helemaal niet representatief zijn voor mijn uitgaven, er zijn maanden en zelfs kwartalen waarin ik weinig of niets opdoe, die gevolgd kunnen worden door maanden van (voor mij alleszinds) enorme uitgaven.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door okke »

Voornaam*: okke
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2007: € 0
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2008: € 0
Reden: Ik verzamel niet.
Verzamelgebied: Geen miltaria
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Bert-Jan »

Zie pb.
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door pistole38 »

Heb het geld wel liggen, maar kan niet de juiste "waar" vinden (Magazijnen en accessoires voor de P.38).
Als je ze al tegenkomt op marktplaats/2dehands/egun dan is de prijs meestal overdreven hoog. Vooral
op egun zie je vaak dat mensen overdreven veel bieden voor bepaalde verhalen die aan het object zitten en dat ze
op items bieden waar ze geen verstand van hebben! Deze mensen duwen de prijs kunstmatig omhoog!

Ik bewaar de cash wel voor Ciney.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Moengoman »

Voornaam*: Mark
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2007: € 0
Gemiddelde maandelijkse uitgaven per 1 januari 2008: € 0
Reden: Ik verzamel niet.
Verzamelgebied: Geen miltaria

Met dank aan Okke. Mijn salaris is per 1 maart 2008 overigens omhoog gegaan, maar ik woon dan ook niet in het rijke Westen.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Rick de G. »

Iedereen bedankt voor de feedback, diegene die het uiteindelijke verslag willen lezen kunnen mij een bericht sturen.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Minder uit te geven de laatste tijd?

Bericht door Schijnwerper »

Ja hier wil ik nog even op reageren kwam dit toevallig even tegen in de topic's.
Ja ik geef nog niet echt gek veel mider uit permaand, aangezien de crisis vooral nog iets is wat je nog niet in je portomenee merkt, maar daar komt zeker verrandering in ja!
Gelukkig heb ik zelf geen groot bezit verder, dus geen zorgen voor de toekomst, afgezien van mijn gezondheid misschien.
Heb de afgelopen 10 jaar ook vooral veel boeken gelezen over de economie, ontstaan en ontwikkelingen en stromingen in de economie leer.
Aan gezien dat mij ook wel intreseerde na aanleiding eens boeken gelezen te hebben over de Duitse Oorlogs industrie in Wo2, zeg maar de Oorlogs Economie ervan.
Nah zal het verder niet te ingewikkeld maken maar, maar merk al zeker een prijs daling op Militaria en dan het Duitse van voor 45, dat mijn verzamel intresse ook heeft.
Wat niet ongunstig is prijzen waren al na de invoering van de euro al in rap tempo gestegen zo.
Aan gezien ik ook dingen in de Gulden tijd kocht en de prijzen volgde zo'n beetje.
Nou moet ik wel zeggen dat ik bijvoorbeeld een Duitse Parade sier dolk bajo kocht in de Gulden tijd in dacht 1998 zo voor 69 Gulden in hele mooie gebruikte staat met de originele koppelschoen erbij.
En denk ja die zou nu' als je een beetje mazal hebt gemiddeld kosten 75 euro.
Nou kan je met 75 euro bijna of minder kopen dan de 69 Gulden toen dertijd denk ik wel eens, dus echte pure winst maakje je er niet op echt :) Niet dat het er mij omgaat voorde duidelijkheid.
Dat merk ik op Martplaats ook aangezien in wel eens wat koop en verkoop. En bijna dag en nacht elke dag alles volg qa prijs en verloop ervan.Ook op andere militaria verkoop dailer site's
Ik zie merk dat de biedingen minder worden dan al niet veel voorzichtiger of helemaal niet geboden wordt.
Ook het aantal echt intresante items wordt minder aangeboden, aangezien de verkoper ook wel ziet dat het nu minder opbrengt dan een jaar terug bijvoorbeeld, ook misschien omdat die mensen er zelf te veel voor betaalt hebben destijds.
Zal je een kleine praktijk voorbeeld geven: Een Duitse bakeliete signaal opbergseinparonen bus, jaar geleden aangeboden voor gemiddeld 50 euro perstuk nu 30 euro, en heb er zelf wel eens een gekocht voor 25 euro maar goed ik bedoel maar.
Winterslacht im osten medaille aantaljaar geleden, aangeboden voor gemiddeld 40 a 45 euro in mooie verzamelwaardige staat, Nu heb je er al een voor 30 euro! als je even geduld hebt en de weg weet te vinden.En dan hebje een echte ja compleet met stempeling in de ring.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie