Realistisch? Hah, laat me niet lachen!
Er zijn inderdaad wat realistische dingen aan, maar dat verpesten ze gewoon.
Een mitrailleur squad kan in het echt ook heel goed winnen van gewone infanterie, maar niet als die op 10 meter afstand staat en het machinegeweer nog opgesteld moet worden...
Daarnaast kunnen soldaten veel te veel kogels hebben (zoals ik al zei).
Met 1 kanon je 2 shermans kapotgeschoten worden is niet mogelijk?
Je speelt zeker op easy... Alsjeblieft zeg.
Over mijn pc: waarschijnlijk een stuk beter dan die van jou:
nVidea 7800 GT videokaart
SATAII harde schijf
1024 MB werkgeheugen
AMD 64 3800+ processor.
En het ligt niet niet aan mijn pc, aangezien hij het op de computer van mijn vriend (hij heeft net een nieuwe - en rijke ouders
):
nVidea 8800 GS
Intel processor met 2 cores, weet niet precies welke, maar wel de modernste versie
2048 MB werkgeheugen.
Lijkt me snel genoeg, toch?
Maar goed. Over bijvoorbeeld die soldaten in een huis:
in het echt zou je als een groep soldaten die met meer dan 2 keer zoveel man zijn niet in open veld gaan zitten schieten op mannen die goed staan opgesteld achter muren en ramen.
Dan val je het huis binnen met o.a. behulp van enkele granaten.
In CoH kan je alleen granaten gooien, en niet het huis binnenvallen, waardoor je, wanneer je geen munitions hebt, volledig wordt afgeslacht.
Op een gegeven monent zat er 1 groepje engineers van de vijand in een huis. Een stuk of 3 groepen op afgestuurd: eerst 1 riflemen squad (toen wist ik nog niet dat het zo onrealistisch was). Die werden gerost.
Toen nóg 2 squads, die werden ook verslagen. Ik was blij toen die engineers het huis verlieten zodat ik ze -na lange tijd vuren in open veld- kon doden met mijn jeep.
Panzerfausts raken bij mij nogal vaak...
Das ook het probleem: AT-guns schieten veel verder en vooral veel preciezer. Ik raakte op een gegeven moment ZO gefrustreerd.
"Oh ja, en de vijand raak weer eens mijn tank.
En oh, mijn Sherman mist. Goh, wat een toeval.
En de vijand raakt weer. En mijn Sherman mist weer."
Op een gegeven moment zat ik gewoon tegen mijn monitir te schreeuwen "raak nou eens g*dverd*mme!!", iets wat ik normaal nooit doe, aangezien het volslagen belachelijk is tegen een levenloos ding als de computer te schreeuwen.
En ja, een AT-gun moet goed opgesteld staan ja.
Duh.
Ook mij lukte zelfs met 1 mitrailleur en 1 AT-gun 3 tanks van de vijand te vernietigen. Kwestie van goed opstellen, midden in een nauwe straat waar de vijand wel doorheen MOEST omdat ik heel slim een paar tankkruisen had aangelegd.
De drie tanks kwamen wel vlak na elkaar, ok.
De eerste tank komt eraan, en begint te schieten.
Op mijn mitraileur. Zucht. Kansloze AI.
Dus mijn AT-gun opent het vuur, heeft hem al bijna vernieigd, dan komt de tank erachter dat een mitrailleur eigenlijk toch niet zo'n groot gevaar is en opent eindelijk het vuur op mijn AT.
Tegelijkertijd komt er een tweede vijandige tank.
Samen schieten ze even, de eerste is vernietigd.
Mijn AT vernietigd ook de tweede en is slechts voor 2/3 vernietigd.
Daarna komt de derde, en ook die wordt verslagen. Bleef namelijk wat verder weg staan en op die manier stond er een kleine verhoging voor mijn AT waardoor de tank -surprise, surprise- alles miste.
Panzerfausts raken juist bijna altijd (zeker van korte afstand) een Sherman. AT en andere dingen missen ze vrij vaak, maar een hoge Sherman missen ze bijna nooit. En als ze het missen, is het meestal geen probleem, omdat de Sherman ze vaak alleen met de mitrailleur aanvalt en het dan zo lang duurt voordat ze dood zijn de tank al lang vernietigd is.
Ook is er het veel te grote verschil tussen de kracht van kogels en granaten.
Een granaat die midden tussen een groepje mannen valt en ze doodt, dan denk ik: ja.
Realistisch.
Mannen die echter ongeveer tussen de 30 en de 50 kogels kunnen hebben voor ze sneuvelen, niet. Ik heb ze niet geteld en weet niet hoe snel die machinegeweren vuren van de jeeps, maar ik denk dat zo'n 5-10 seconden effectief raak vuur op een soldaat zoiets wel zal zijn.