gevonden motoren

Plaats een reactie

Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :frownno: _/-\o_ :+ :shocked: :yes: :zapped: :bonk: :/ :r :full:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: gevonden motoren

door Gast » 21 nov 2007, 19:43

na korte afwezigheid ben ik er weer, het is volgens mij niet van een Lancaster, aangezien de uitlaten inderdaad verschillen. het onderstel leek mij van een Wellington maar het zal bij speculeren blijven, helaas. Jammer dat deze stukken op deze manier verloren gaan.
marco_mclaren

door g-1reaper » 22 okt 2007, 21:03

Dat is toch wel bizar, dat die motoren daar zomaar liggen!
Gezien de uitlaten vallen de Lancaster en de Halifax af, die hadden geheel andere uitlaatpijpen.
Ik zet mijn geld op een
Vickers Wellington Mk. II of een
Armstrong Whitworth Whitley Mk. V

door Rieks » 22 okt 2007, 10:16

Hallo "Ammo"

Precies dat landingsgestel bracht mij er toe dat het probleem was dat er maar twee motoren zijn.
De poten lijken mij iets te dun voor een Lancaster, en de Wellington had nogal dunne poten, maar van mij heb je gelijk :D .

Rieks

door ammo » 21 okt 2007, 23:35

De motor is afkomstig uit een Lancaster, Ik had over de foto van het ,
landingsgestel, en gedeelte van het wiel met remtrommels, heen gekeken.

door Rieks » 21 okt 2007, 21:42

Ammo heeft natuurlijk gelijk dat het in elk geval een bommenwerper moet zijn, omdat het onderstel dubbele poten heeft, en ik zo niet weet of er jagers zijn geweest met zo'n onderstel.
Het probleem is een beetje dat er maar twee motoren zijn.
De zwaarst mogelijke met twee motoren is volgens mij de 'Vickers Armstrong Wellington MKII'.
Volgens foto's op internet komen de landingspoten wel ongeveer overeen.
Maar er zijn, zoals gezegd nogal wat vliegtuigen geweest met Merlins.
(We zijn het er overeens dat het Merlins moeten zijn :wink: ).
Ik wil niet zeggen dat ik alles over Merlins en bijbehorende vliegtuigen weet :wink: , maar heb toch wel wat documentatie (b.v. Jane's Fighting Aircraft of Worldwar II).

Rieks

Re: Rolls Royce Merlin

door ammo » 21 okt 2007, 19:14

Rieks schreef:De Rolls Royce Merlin is een V12 moror, vloeistof gekoeld, met natrium gevulde klppen.
De beide cyllinderbanken staan onder een hoek van 60 graden, anders dan bei automotoren, die staan vaak onder 90 graden.
De motor werdt in bijna alle britse vliegtuigen gebruikt, behalve de beroemde Tyfoon en Tempest van Hawker, deze hadden motoren van het type H met 24 cyllinders in een horisontale H-vorm met twee krukassen.
Ik kan niet zeggen welk type motoren dit zijn.
De eerste die deze Merlins gebruikte was de Hurricane, en de laatste de Mustang, hoewel die motoren in Amerika werden gebouwd in lycentie, door Packard, die ook automotoren maakte.

Rieks
Napier sabre 24 cylinder boxermotor, Deze merlin op de foto is zowiezo van een bommenwerper, Halifax als ik zo naar de prop kijk,
En niet van een jager.

Rolls Royce Merlin

door Rieks » 21 okt 2007, 17:28

De Rolls Royce Merlin is een V12 moror, vloeistof gekoeld, met natrium gevulde klppen.
De beide cyllinderbanken staan onder een hoek van 60 graden, anders dan bei automotoren, die staan vaak onder 90 graden.
De motor werdt in bijna alle britse vliegtuigen gebruikt, behalve de beroemde Tyfoon en Tempest van Hawker, deze hadden motoren van het type H met 24 cyllinders in een horisontale H-vorm met twee krukassen.
Ik kan niet zeggen welk type motoren dit zijn.
De eerste die deze Merlins gebruikte was de Hurricane, en de laatste de Mustang, hoewel die motoren in Amerika werden gebouwd in lycentie, door Packard, die ook automotoren maakte.

Rieks

door ammo » 21 okt 2007, 15:18

Ik denk een Rolls Roye Merlin XX uit een Halifax,zo te zien aan de prop,Dit is een 4 motorige engelse bomber, en als ik de motor zo bekijk , uit zee

door Gast » 21 okt 2007, 12:43

hmm nja dan ist het jammer, gewoon van een berging afkomstig en daar houd het dan mee op.
het was wel een leuke ervaring om te vinden!
marco_mclaren

Gevonden motoren

door Rieks » 12 aug 2007, 13:47

Hallo,

Het lijkt volgens mij niet van een Mosquito te zijn, omdat deze geen hydr. onderstel had maar eentje met rubber blokken voor de vering.
Het werd wel met een Hydr. cill. bediend.

door Gast » 27 jun 2007, 14:27

Thanks voor alle info.
mvg marco_mclaren.

Havilland Mosquito

door asjemenou » 18 jun 2007, 21:38

Voor de Haviland Mosquito zie; http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito . Voor de Rolls Royce Merlin motor zie; http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin .

door Gast » 18 jun 2007, 21:17

O Oke dan, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van, ik weet nog wel wat van Formule 1 (ook V stand) en trekkers. Weet iemand ook in welke hoek de cillinders van de Merlin staan? Het lijkt mij vrij krap ten opzichte van automotoren.mvg marco

door vlim » 15 jun 2007, 13:19

Het zijn trouwens geen lijnmotoren, maar V12 motoren met 2 inlaat- en 2 uitlaatkleppen per cylinder.

Dus 2 rijen van 6 cylinders in een V-vorm geplaatst. Deze constructie vond je zowel bij de Rolls-Royce Merlin motoren als de Duitse tegenhanger, de Daimler-Benz 603 motoren.

door Gast » 14 jun 2007, 23:48

Ik ga er wel vanuit dat dit Merlin's zijn, maar is er in France niet iets als een berginsdienst actief die dit soort dingen ophaalt? Heeft iemand hier ervaring met deze organisatie, ik ken wel een aantal verhalen..
mvg marco

Omhoog