militaria

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
gast

militaria

Bericht door gast »

Je leest of hoort wel eens; opa is overleden en had een militaria verzameling. En wat gebeurt dan wel,men levert het wapentuig bij de politie in. :shock: :shock:
Drie maal raden wat zij er mee doen. :x
Maar de vraag van mij is eigenlijk:wat gebeurt met jouwn militaria verzameling na je dood??
Je zult nu wel denken,wat een @#$%^&! vraag.
Maar hoe dan ook,dat zul je dus eens moeten regelen.
Gaat het naar een museum,of word het verkocht of geef je het aan een vriend?
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

nou bij mij staat het niet op papier maar heb in het verleden al verteld aan mijn ouders moest ik overlijden in het kort dan kunnen ze items doorverkopen aan wie ze willen maar mijn goede verzamelvrienden krijgen first dibbs :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

29th Let's Go!!!!!
gast

Bericht door gast »

johan willaert schreef:http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=111623

Johan
Hallo johan.
Hadden we de zelfde gedachten,maar op een andere dag :)
Gast

Re: militaria

Bericht door Gast »

gast schreef:Je leest of hoort wel eens; opa is overleden en had een militaria verzameling. En wat gebeurt dan wel,men levert het wapentuig bij de politie in. :shock: :shock:
Drie maal raden wat zij er mee doen. :x
Maar de vraag van mij is eigenlijk:wat gebeurt met jouwn militaria verzameling na je dood??
Je zult nu wel denken,wat een @#$%^&! vraag.
Maar hoe dan ook,dat zul je dus eens moeten regelen.
Gaat het naar een museum,of word het verkocht of geef je het aan een vriend?
vincent
Lid

Bericht door vincent »

mijn oorlogsmuntenverzameling is al een keer opgezogen! dat gebeurt geen tweede keer! :S
ik zie wel of er nog jongere generaties in de familie zkomen die geïnterresseerd zijn in de oorlog, dan gaat het naar hen.
Anders doneer ik het aan een andere geïnterresseerde die ik ken. :wink:
Ik heb er geen kracht meer voor
micky
Lid

Bericht door micky »

ik hoor jammer genoeg ook vaak dat de hele verzameling naar het PUIN word gebracht en dan denk je injezelf dammit was ik er maar eerder bij om te zeggen dat ik die dingen ook verzamel
BBB
Lid

Bericht door BBB »

m'n zoontje van 7 is nu al gek van m'n spullen, dus dat zit al snor
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

bollebekboerke schreef:m'n zoontje van 7 is nu al gek van m'n spullen, dus dat zit al snor
Wacht maar totdat hij begint te puberen.
Dan kan die interesse wel eens verschuiven naar "loslopend wild" :wink:
BBB
Lid

Bericht door BBB »

hehe, maar het zit er al ingebakken bij hem, zodanig dat ik hem moet intomen, na z'n loslopend-wild periode zal hij de draad wel weer opnemen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Guido
Lid

Bericht door Guido »

oh valt best mee! Ik heb wel gemerkt dat je die 2 dingen goed kan combineren! zelf ook rond mn 8e begonnen met de obsessie.. en zit er nog in! en dat wild, pfoe niet veilig bij deze jager :D haha
otto

militaria

Bericht door otto »

Nou ik wil dus met mijn uniform aan begraven worden. :lol:
Heb dat al vast laten leggenbij de notaris, den beste man keek wel ff raar.
Maar in deze tijd is alles mogelijk niet waar,dus word mijn kist in de cammo kleuren geleverd.
En dat is mijn voorkeur.
Bizar voor woorden? Welnee!!
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Je bent soldaat, neem ik aan (in dienst van de overheid kan ik beter zeggen, misschien ben je [onder]officier)?
militairmuseum
Lid

Bericht door militairmuseum »

Ik spaar om de historie intact te houden en niet dat de wapens in een of andere smeltoven van de politie te zien verdwijnen of voor een tientje verkocht te laten worden. Ik wil mijn collectie bij elkaar houden aangezien ik er veel tijd en geld in heb gestoken,bloed zweet en tranen!Ik hoop dat ik later kinderen krijg die hierin geintresseerd zijn en de collectie door willen zetten of een andere geschikte opvolger,overigens ga ik proberen over enkele jaren een echt museum ervan te maken. Maar mocht dit niet zo zijn dan ben ik hetvolgende van plan:

Ik heb ook een serieuse collectie en heb alles gecatalogiseerd in fotoboeken, ziet er netjes uit en van alles heb ik een foto,titel,wat het is,waarvandaan, datum, datum aankoop en de prijs erbijgezet.Ook iets over mijzelf en mijn verzameling int algemeen zodat mensen altijd weten dat ik de objecten heb gespaard en wie ik was.

Voor ik sterf kies ik een geschikt museum uit die alles mag hebben.Ik gooi het met ze op een dealtje dat ze de objecten mogen hebben op voorwaarde dat ze alles aannemen en niet alleen de grote kostbare items zoals medailles,wapens en uniformen,documenten,helmen maar dus ook kleine onderdelen zoals bijv. 1 spoor van een belgische officier(dus niet compleet maar toch moeten ze het aannemen en goed verzorgen/bewaren/tentoonstellen) enz enz. Ik laat dit ook vastleggen bij de notaris dat het museum alles moet aannemen en als het iets wegdoet of niet aan de eisen voldoen dat ze dan de gehele collectie aan mijn familie moet overdragen en alle opbrengsten van de verkoop(of fixe boete als ze iets wegdoen) aan mijn nageslacht/opvolger
nalaten.
Overigens ben ik niet de enigste die in mijn familie spaart dus dat zit wel snor, die kunnen het eventueel ook overnemen of ik van hun, zijn kind is al geintreseerd en veeeeeel jonger dan mij.

Ik spaar overigens niet alleen wo2 objecten maar ook uit Wo1, pruisen(rond 1890 en 1813) en modernere objecten zoals soviet tijd.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

militairmuseum schreef:Ik spaar om de historie intact te houden en niet dat de wapens in een of andere smeltoven van de politie te zien verdwijnen of voor een tientje verkocht te laten worden. Ik wil mijn collectie bij elkaar houden aangezien ik er veel tijd en geld in heb gestoken,bloed zweet en tranen!Ik hoop dat ik later kinderen krijg die hierin geintresseerd zijn en de collectie door willen zetten of een andere geschikte opvolger,overigens ga ik proberen over enkele jaren een echt museum ervan te maken. Maar mocht dit niet zo zijn dan ben ik hetvolgende van plan:

Ik heb ook een serieuse collectie en heb alles gecatalogiseerd in fotoboeken, ziet er netjes uit en van alles heb ik een foto,titel,wat het is,waarvandaan, datum, datum aankoop en de prijs erbijgezet.Ook iets over mijzelf en mijn verzameling int algemeen zodat mensen altijd weten dat ik de objecten heb gespaard en wie ik was.

Voor ik sterf kies ik een geschikt museum uit die alles mag hebben.Ik gooi het met ze op een dealtje dat ze de objecten mogen hebben op voorwaarde dat ze alles aannemen en niet alleen de grote kostbare items zoals medailles,wapens en uniformen,documenten,helmen maar dus ook kleine onderdelen zoals bijv. 1 spoor van een belgische officier(dus niet compleet maar toch moeten ze het aannemen en goed verzorgen/bewaren/tentoonstellen) enz enz. Ik laat dit ook vastleggen bij de notaris dat het museum alles moet aannemen en als het iets wegdoet of niet aan de eisen voldoen dat ze dan de gehele collectie aan mijn familie moet overdragen en alle opbrengsten van de verkoop(of fixe boete als ze iets wegdoen) aan mijn nageslacht/opvolger
nalaten.
Overigens ben ik niet de enigste die in mijn familie spaart dus dat zit wel snor, die kunnen het eventueel ook overnemen of ik van hun, zijn kind is al geintreseerd en veeeeeel jonger dan mij.

Ik spaar overigens niet alleen wo2 objecten maar ook uit Wo1, pruisen(rond 1890 en 1813) en modernere objecten zoals soviet tijd.
interresant man :)! leuk plan! hoop dat je museum gaat lukke ;)!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie