Zinloos geweld

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Stelling: Zinloos geweld is niet te voorkomen

Mee eens
13
76%
Mee oneens
4
24%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 17

Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Maar als je zinnig geweld gebruikt om zinloos geweld te stoppen en ze zien je aan alsof je zinloos geweld gebruikt kan jij toch ff lekker de cel in
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Brianlinden@leiden schreef:Maar als je zinnig geweld gebruikt om zinloos geweld te stoppen en ze zien je aan alsof je zinloos geweld gebruikt kan jij toch ff lekker de cel in
Zeer zinnig antwoord!
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik weet 't allemaal niet, naar mijn mening wordt iets inmiddels veel te snel zinloos geweld genoemd.

Neem nou die leraar die een tijdje geleden neergeschoten is. Iedereen noemt het zinloos geweld, maar als je je een beetje inleefd in het dadertje kun je weldegelijk begrijpen waarom hij het gedaan heeft. Stel dat iemand doepbewust jou al je hele shoolperiode zit te treiteren, op een begeve moment flip je gewoon een keer door.

Dat hij zo dom was om de leraar midden in een kantine neer te schieten ipv zijn banden lek te steken of iets anders minder dodelijks te ondernemen keur ik echt niet goed hoor, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat als je even objectief kijkt je vrij snel ziet dat dit voor hem absoluut niet zinloos is. Maar waarschijnlijk heeft deze dader het neerschieten van de leraar nog als enigste uitweg gezien.

Maar om weer terug te komen op het eerste onderwerp, ik denk niet dat je zinloos geweld helemaal weg kunt nemen.
Ik geloof er wel in dat je zinloos geweld minder ernstig kunt maken. Door bijv. te zorgen dat jongeren niet meer aan wapens kunnen komen, zorgen dat er ingegrepen wordt door omstanders. En ik beken het niet graag (ik game zelf) maar geweld in games heeft ook in bovenstaande situatie weer een rol gespeeld..

Tot zover mijn mening, Michel
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

antwerpx schreef:
Brianlinden@leiden schreef:Maar als je zinnig geweld gebruikt om zinloos geweld te stoppen en ze zien je aan alsof je zinloos geweld gebruikt kan jij toch ff lekker de cel in
Zeer zinnig antwoord!

En het is gebeurd bij iemand die ik ken......Die flikker (een turk is het :shock: ) heeft nog aangifte gedaan tegen hem ook als ik hem zie lopen ken die toch wat hoeken verwachte (zinvol geweld)
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Wat heeft dit topic trouwens te maken met WOII Actueel?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

...eh niets???

Past misschien beter in de Babbelbox?
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

in discusieren misschien?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Bij deze verplaatst
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie