WO2, nederlanders in concentratie kampen, en opbouw van NL

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
sanne

WO2, nederlanders in concentratie kampen, en opbouw van NL

Bericht door sanne »

hallo!

ik moet voor geschiedenis een PO(praktische opdracht) maken, en daarbij mogen wij alleen informatie uit boeken en tijdschriften halen.
nou wil ik jullie vragen of jullie misschien goede boeken weten waar we informatie uit kunnen halen.
mijn PO gaat voornamelijk ook nederlanders die vervolgt zijn in de WO2, en de opbouw van Nderland na de oorlog.

ik hoop dat iemand mij tips kan geven.

groeten, sanne
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Welke groep nederlanders bedoel je precies? Om welke redenen zijn ze vervolgd? Als je dat eerst helder hebt, kom je al een stuk verder
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Hier op het forum zwerft ergens een draadje met enkele boekentips. Ik kan hem alleen niet zo snel vinden.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Je kan het beste gewoon naar de Bibliotheek gaan (jawel, die bestaan ook nog) en op zo'n computer daar zoeken onder:

WO2
Marshall Plan
Nederland in WO2

etc.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 23 nov 2003, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Misschien heeeft je bieb in de beurt wel een site. De mijne in iedergeval wel. Kan van uit mijn luie stoel zien of het boek dat ik zoek aanweizg is en kan hem ook al reserveren.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Plaats reactie