Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb hier op de forum wat aan het lezen geweest, over de stad dresden ik weet het is een wat oudere topic.
Ze praten over de stad is plat gegooid , en dat er veel opnieuw is opgebouwd zoals die grote kerk.
Maar mijn vraag is waarom dresden is platgegooid ,voor de industrie moesten ze het niet doen.
Want er was niets dat echt van tel was ,voor het belang van de oorlog.
FW200 schreef:Ik heb hier op de forum wat aan het lezen geweest, over de stad dresden ik weet het is een wat oudere topic.
Ze praten over de stad is plat gegooid , en dat er veel opnieuw is opgebouwd zoals die grote kerk.
Maar mijn vraag is waarom dresden is platgegooid ,voor de industrie moesten ze het niet doen.
Want er was niets dat echt van tel was ,voor het belang van de oorlog.
Grtj alain
Vrij simpel, doch gruwelijk: het breken van het moraal van de Duitsers - en daarvoor werden burgerdoelen massaal gebombardeerd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Waarom ? Is dikwijls een vraag die met het menselijk verstand niet te beantwoorden valt.
Zowel de Duitser, geallieerde als de Russen gebruikte barbaarse methodes.
Enkel de methodes van de verliezers worden achter sterk in het licht gesteld.
Dat is bij elke oorlog zo.
Groeten
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt