Toename antisemitisme door moslimleerlingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk dat jelle wel weet wat het ridderkruis is ongeveer maar op de foto die hij plaatst lijkt het nazi kruis centraal te staan. Sowieso is het van belang hoezeer je ook geschokt bent door iemands uitspraken om jezelf niet te verlagen tot het dom noemen van iemands uitspraken. Laten we voor alles iedereen respecteren en liefhebben. :)

Ja, ja...dit zeg ik alleen omdat ik goed besef dat ook ik onwetend ben.
Laatst gewijzigd door Arjen op 05 okt 2005, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nazi ridders (Teutoonse orde, 13de eeuw)

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Jelle H. schreef:Nee, ik ben geen Jood. Ik denk bovendien dat Joden niet willen discussieren met mensen die een Nazi kruis onder hun naam hebben staan.
Dan zou je voor de lol eens op Stormfront rond moeten neuzelen, en zien hoeveel Joden daar de discussie aangaan met fervente Nazi-aanhangers.
Overigens is het door mij gekozen kruis swastikaloos.
Waar zie jij een swastika, Jelle?
Jelle H. schreef:Het ging mij niet om Remkes noch om de AIVD. Ik wil kenbaar maken hoe anti-semitisme tegenwoordig tot uiting komt.
Waarom gebruik je dan een bron (uit de 'linkse' media) die enkel over een onderzoek van Remkes en de AIVD spreekt?
Jelle H. schreef:Geloof jij maar in geisoleerde gevallen, negeer de problemen maar. Net zo lang tot dat ze uit de hand lopen.
Wie zegt nou weer dat ik de problemen negeer? Of geloof in de geïsoleerde gevallen? Nogmaals, jij komt met een bron aanzetten waarin enkel en alleen geïsoleerde gevallen worden genoemd. Schuif het dan ook niet op mij af als ik er op in ga.

Jelle H. schreef:Koch begint te spotten met Joden.
Zoals Harro zich al eerder afvroeg: Waar, in the name of god, spot ik nu weer met Joden?
Ik vroeg je of je soms joods was, omdat jij schijnt te weten dat anti-semitisme vaker voor komt dan de bron vermeldt. Welnu, als niet-jood is dit lastig te bemerken, niet? Daarom vroeg ik of je joods was, want dan zou het kunnen zijn dat je vaak uitgescholden en geschoffeerd zou zijn op straat.

Goed, je hebt me tot nu toe (al dan niet direct) genoemd:

- 'Rooie' (communist)
- 'Links-Liberaal' (D66-er)
- 'Nazi'

Ja, die liggen allemaal op één lijn... Straks noem je me nog een vrijmetselaar!

Verder, Jelle, zou ik het op prijs stellen als je op mijn posts in zou gaan i.p.v. er met een grote boog omheen te lopen.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dan gaan we nu weer naar het onderwerp Toename antisemitisme door moslimleerlingen
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Heeft Jelle hier niets meer over te zeggen?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik heb ff opgezocht wat zegt de koran over de joden zegt:

In de Koran en in de heilige geschiedenis van de profeet Mohammed wordt verteld over de strijd van de profeet tegen de joodse stammen in Medina. In het verhaal valt niet de nadruk op het verzet dat de joden boden, maar op het feit dat ze overwonnen en vernederd werden. Standaardtekst in de Koran is hoofdstuk 2, vers 61, waar over de kinderen Israëls wordt gezegd: 'En op hen (de joden) werd geslagen de vernedering en ellende, en zij riepen de toorn van God over zich af. Dat omdat zij ongelovig werden aan de tekenen van God, en de profeten gedood hadden zonder rechtvaardiging. Dat doordat zij ongehoorzaam waren geworden en vijandig'. De begrippen 'onderdanigheid' en 'vernedering' keren in de Koran telkens terug, als het om de joden gaat. De joden, aldus de Koran, worden terecht door God gestraft voor hun vroeger weerspannig, opstandig en rebels gedrag. De joden zijn aan een volkomen machteloosheid prijsgegeven, want ze zijn ingeklemd tussen twee machtige rijken: die van het christendom en de islam.
In de Arabische lyriek en in de verhalen van het volk over joden wordt deze machteloosheid, onderdanigheid en vernedering hét prototype van de jood. In talrijke gelijkenissen en parabels die in de afgelopen eeuwen tot op de dag van vandaag door moslims over de jood worden verteld, gaat het altijd weer over de machteloze en vernederde jood, voor wie niemand bang hoeft te zijn. Exegeten van de Koran, theologen, polemici en filosofen zagen sinds het ontstaan van de islam deze vernedering van de joden als een straf van God voor hun rebellie: de joden zijn voor eeuwig gedoemd om in volstrekte machteloosheid te leven. Het thema van de vernedering kreeg een bijzondere betekenis, als van tijd tot tijd bepaalde joden in de geschiedenis van de islam zeer vooraanstaande posities aan het hof van de kalief bekleedden en daardoor rijk en machtig waren geworden. Dan werden zij het voorwerp van verdachtmakingen en ernstige aantijgingen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ach dat de moslim jeugd anti-semitisch word
is het zelfde dat veel nederlandse jeugd anti-moslim word
tis gewoon een vlaag van stoerdoenerij
wie is de stoerste moslim/nederlander met andere woorden
wie pest de meeste andere gelovigen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Inderdaad heren, uitgaande van de letterlijke tekst uit de Koran, kun je stellen dat dit niet positief is over Niet-Islamieten in het algemeen en Joden in het bijzonder.

De meeste Islamieten houden zich echter niet aan de letterlijke teksten in de Koran, net als de meeste Christenen niet (meer) volgens de letter, zoals beschreven in de bijbel leven. Anders zou het protestantisme, katholicisme etc. niet eens bestaan.

Houden jullie er rekening mee dat iedere heilige schrift beweert dat deze het enige ware geloof beschrijft en dat alle anderen minderwaardig zijn?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Dank je voor de toelichting, Jelle, maar zoals ik al eerder schreef is dit niets nieuws, een oude strijd tussen de Islam en het Jodendom dat sommige groepen zich heel erg aantrekken.

Maar heb je niets te zeggen op mijn vorige (uitgebreide) post...?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Jelle: Ik wilde melden dat de meeste moslims gewoon fijne en gematigde korans lezen. De delen die jij aanhaalt staan niet in elke koran. Ook zijn er zulk soort extreme teksten in andere geloven te vinden. Het punt is dat er een bepaalde censuur zou moeten zijn. Die censuur is er ook als het gaat om boeken zoals mein kampf of anarchistische teksten. Ik ben er ook geen voorstander van; maar sommige mensen kunnen gewoonweg niet omgaan met dit soort woorden. Ik wil eventjes benadrukken: DIT ZEGT NIETS OVER DE GEMIDDELDE MOSLIM. Het is gewoon wat er nu speelt in de wereld. Het heeft nu een grotere voedingsbodem door een aantal oliezuchtige acties van de laatste jaren.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... en dat baseer je op die foto ???

Even toelichten a.u.b, Brian (of is het stiekum een grapje om te provoceren?)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Brianlinden schreef:buitenlanders zijn racisten

http://img427.imageshack.us/img427/1039 ... 6870me.jpg
Weer die fijne nuances. Waar en wanneer werd de foto genomen, wie zien we en waarom werd de foto genomen? En wie zijn "buitenlanders"? Buitenlanders zijn racisten, kijk maar naar deze buitenlanders. Zijn nu alle Duitsers racisten?

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Nee niet alle Duitsers zijn rascisten, maar ik begin een beetje te twijfelen over de Nederlanders en Vlamingen......
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dvaupell schreef:Nee niet alle Duitsers zijn rascisten, maar ik begin een beetje te twijfelen over de Nederlanders en Vlamingen......
LOL
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie