Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dodo schreef:Als er een oplossing was geweest voor het voorkomen van de eerste stap in de criminaliteit en het voorkomen van terugkeer in crimineel milieu dan was het allemaal vrede op aarde..
Ik heb het niet over de eerste stap in het algemeen maar over specifiek de eerste stap bij de allochtone probleemjongeren waarover we in deze discussie spreken.
Dodo schreef:Waar wij (zoals jij ook al zegt) aan moeten werken is de sociale omgeving van deze groep. Oorspronkelijk komt deze groep uit een cultuur die méér gericht is op het laten merken van eigen kracht dan in andere (aka macho-cultuur). Ik geloof ook dat dit een oorzaak is van het "gevoel van onveiligheid". Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland dit soort capriolen (dreigementen, vernieling etc..) heel niet nodig zijn. Als ze dit niet begrijpen.. Tja, dan weet ik het ook even niet meer. Terugsturen? Naar speciale opvangcentra sturen?
Maar dan komen we weer bij terugsturen. En wat is "terug" sturen? Dit zijn jongeren die in Nederland zijn geboren en getogen. Dat we moeten werken aan de sociale omgeving ben ik helemaal met je eens, hoewel ik nogmaals wil benadrukken dat het de sociaal-economische en niet enkel sociale omstandigheden zijn. Waar ik een groot voorstander van ben is spreiding, dus niet langer alle allochtone gezinnen op een kluitje in de oudere stadswijken. Niet gedwongen maar door stimulatie van onderwijs en de werkgelegenheid. Is allemaal al vaker geroepen en ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden. Hoe dit te bereiken is een moeilijk en langdurig proces.
Dodo schreef:P.S. Let wel: ik zeg dat de jongere allochtone groep meer voor problemen zorgt dan de jongere autochtone groep, niet dat ze er alleen voor zorgen.
Dat snap ik
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Allochtonen zouden gemiddeld 53 dagen langer in de gevangenis zitten dan autochtonen.

Sta me toe erop te wijzen dat het gedrag van de betrokkene binnen de gevangenismuren ook een rol speelt hierin. Tenminste in Belgie.

Er is hier pas commotie geweest over de straf die 3 carjackers kregen voor het doden van een politieambtenaar.

Alle drie recidivisten met een ellenlang strafdossier. De moordenaar van de politieman kreeg 20 jaar. Ik schrijf nu bewust "moordenaar" want als je met een kalashnikov iemand doodt om ongestraft van een misdaad te kunnen ontkomen, noem ik dat moord.

De rechters beslisten er anders over. Het werdt : SLAGEN EN VERWONDINGEN MET DE DOOD TOT GEVOLG.

Resultaat : 20 jaar. En nu begint het.

Na 1/3 de van de straf mag hij een verzoek tot vrijlating indienen (wet Lejeune). Dus na een kleine 7 jaar. Trek daarvan de 4 jaar voorhechtenis af en we komen uit op een effectieve straf van 3 jaar.

Voor het doden van een mens tijdens een crimineel feit.

En ja, het zijn allochtonen.

Sorry hoor.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Allochtonen zouden gemiddeld 53 dagen langer in de gevangenis zitten dan autochtonen. Sta me toe erop te wijzen dat het gedrag van de betrokkene binnen de gevangenismuren ook een rol speelt hierin. Tenminste in Belgie.
Kun je hierover wat feiten brengen? Ik zie niet in wat je voorbeeld over de carjackers hiermee vandoen heeft. Opnieuw een op zichzelf staande zaak. Er zijn genoeg vergelijkbare zaken met autochtone daders. Weer een typisch voorbeeld van "groene auto's".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

waarom komen zulke mensen nog steeds vrij ?

schaf voor zulke gevallen de doodstraf weer in scheelt giga veel euros

en een bult leed of zullen ze het nu noooooooit weer doen ?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Kompleet met eens, nultolerantie als de schuld vaststaat.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:waarom komen zulke mensen nog steeds vrij ?
Wie zijn "zulke mensen"?
bertjan schreef:schaf voor zulke gevallen de doodstraf weer in scheelt giga veel euros
Is dat zo? Het tegendeel is waar. Amerikaanse cijfers tonen aan dat "dead row" veel meer geld kost dan een levenslange gevangenisstraf.
bertjan schreef:en een bult leed of zullen ze het nu noooooooit weer doen ?
Denk alleen maar aan de zaak "Nienke" om te zien dat je het fout hebt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:Kompleet met eens, nultolerantie als de schuld vaststaat.
De zaak Nienke en de Puttense moordzaak :roll:

Bovendien richten we ons nu weer op het in deze thread zo populaire wijzen naar enkele ernstige gevallen. Alsof het genoemde onveilige gevoel het gevolg is van die paar gevallen en alsof dit bewijst dat "de allochtonen" het probleem zijn. Al dan niet de doodstraf is in deze thread het onderwerp helemaal niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Nu ga ik even ras, kleur en religie buiten beschouwing laten maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat de (onze) samenleving aan het verloederen is.

We leven nu eenmaal in een multi-culturele samenleving. Maar als het onveiligheidsgevoel niet aan de bron wordt aangepakt is het te laat.

En met de bron bedoel ik het bestraffen van de jeugdcriminaliteit op een verantwoorde maar strenge manier. Indien sommige ouders hiertoe niet bekwaam zijn moet de overheid maar ingrijpen. Met alle gevolgen vandien voor zowel de jeugd als de ouders.

Tenslotte leven we toch niet meer in een volksstam uit de oertijd waar de wet van de sterkste de geldende wet was.

Het voeren van een "appeasement" politiek heeft al eens bewezen dat zoiets niet werkt bij onverbetelijke individuen.

Leo.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Wie zijn "zulke mensen"?
mensen die een strafblad hebben die meerdere pagina bevatten


Is dat zo? Het tegendeel is waar. Amerikaanse cijfers tonen aan dat "dead row" veel meer geld kost dan een levenslange gevangenisstraf
geef ze dan gelijk een nekschot 3x daags en de kuur wel afmaken
dan begrafen en cremeren je kunt immers geen risico lopen dat ze als nog opstaan

en ik dnek dat als je de doodstraf weer instend er ook wel wat mensen zich 2 keer bedenken voor dat ze wat doen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Nu ga ik even ras, kleur en religie buiten beschouwing laten maar ik hoop dat je het met mij eens bent dat de (onze) samenleving aan het verloederen is. We leven nu eenmaal in een multi-culturele samenleving. Maar als het onveiligheidsgevoel niet aan de bron wordt aangepakt is het te laat.
:? Als je ras, kleur en religie buiten beschouwing wil laten, waarom haal je dan überhaupt over de multi-culturele samenleving aan bij het aanpakken van de bron?
LEO schreef:En met de bron bedoel ik het bestraffen van de jeugdcriminaliteit op een verantwoorde maar strenge manier. Indien sommige ouders hiertoe niet bekwaam zijn moet de overheid maar ingrijpen. Met alle gevolgen vandien voor zowel de jeugd als de ouders.
Als je ras, kleur en religie buiten beschouwing wil laten, aan wat voor gevolgen voor jeugd en ouders denk je dan?
LEO schreef:Tenslotte leven we toch niet meer in een volksstam uit de oertijd waar de wet van de sterkste de geldende wet was.
Als je ras, kleur en religie buiten beschouwing wil laten, wie denken dan blijkbaar wel in stammen en als in de oertijd?
LEO schreef:Het voeren van een "appeasement" politiek heeft al eens bewezen dat zoiets niet werkt bij onverbetelijke individuen.
Verklaar je nader. Over welke onverbeterlijke individuen heb je het nu? Ik heb een vermoeden maar het ontgaat mij hoe je een direct verband wil leggen tussen die situatie en onverbeterlijke jongeren.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:geef ze dan gelijk een nekschot 3x daags en de kuur wel afmaken dan begrafen en cremeren je kunt immers geen risico lopen dat ze als nog opstaan
Dat is juist het probleem, dat het onherroepelijk is. Ik verwijs opnieuw naar de zaak Nienke en de Puttense moordzaak.
bertjan schreef: en ik dnek dat als je de doodstraf weer instend er ook wel wat mensen zich 2 keer bedenken voor dat ze wat doen
Ook dat is een punt waarop de meningen van de wetenschap verschillen. In de VS is de situatie zeker niet beter dan in landen waar geen doodstraf bestaat. Moordcijfers zijn er zelfs duidelijk hoger. Blijkbaar bedenken moordenaars zich geen twee keer en dat is niet vreemd, daar veruit de meeste moorden niet met voorbedachte rade plaatsvinden. Ook zijn er wetenschappers die stellen dat criminaliteit zal verharden als we de doodstraf weer invoeren. Stel een carjacker schiet per ongeluk een agent dood (paniek, hij had de agent niet verwacht, etc.). Waarom zou hij dan niet meer slachtoffers maken? Zich overgeven is immers geen optie want hem wacht de doodstraf.

Carjacking, is dat typisch Belgisch? In de Vlaamse media komt het vaak voorbij, in Nederland zijn er bijna geen gevallen bekend.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harro schreef:dus niet langer alle allochtone gezinnen op een kluitje in de oudere stadswijken. Niet gedwongen maar door stimulatie van onderwijs en de werkgelegenheid.
Het probleem is dat ieder mens ervoor kiest om in zijn eigen groep te blijven. Binnen deze groep word dan weer de eigen wergelegenheid gecreeerd, eigen scholen en eigen voorzieningen.
Trek ze daar maar eens uit...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

HOE IS HET TOCH IN VREDESNAAM MOGELIJK DAT WE ALS WELDENKENDE MENSEN MOETEN GAAN DISCUSSIEREN OVER IETS BARBAARS ALS DE DOODSTRAF?

Mijn hemel, we leven in een beschaafd land, in een rechtsstaat.

Alle argumenten TEGEN de doodstraf mogen toch wel bekend worden verondersteld .....

Ik kom nog maar eens terug op de oorspronkelijke titel van deze discussie
WAAR GAAT HET TOCH NAARTOE MET DE NEDERLANDSE (EN VLAAMSE!) MAATSCHAPPIJ....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Harro, ik vroeg gewoon of je los van ras, kleur en religie mij kon volgen in het feit dat onze samenleving aan het verloederen is.

Blijkbaar niet dus.

Leo
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

HOE IS HET TOCH IN VREDESNAAM MOGELIJK DAT WE ALS WELDENKENDE MENSEN MOETEN GAAN DISCUSSIEREN OVER IETS BARBAARS ALS DE DOODSTRAF?
hoe wel denkend is iemand die na 17 glazen bier nog in de auto stapt en daar een kind aan rijd van 5 jaar

of een pedo die een meisje of jonge van 8 jaar verkracht en opsluit in zijn kelder

nee die moet je na 4 jaar tbs vrij laten want ze hebben zelf belooft dat ze het nooit meer zullen doen en meneer g . eitenwollensok heeft hun ook beter verklaard
Plaats reactie