Waar gaat het naar toe met de nederlandse maatschappij

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Harro schreef:
Vertel maar wat ik negeer dan.
Dvaupell schrijft over jou het volgende:
Harro,

Je hebt wat mij betreft op alle door jou genoemde punten gelijk. Je moet wel voorzichtig zijn met je opmerking over het beheersen van de taal, want ook in jouw bijdragen heb ik spelfouten ontdekt.

Je vergeet volgens mij dat Cas in doodsangst heeft gezeten toen hij door deze man werd aangevallen. In zo'n situatie gaat iedereen minder genuanceerd denken. Cas gaf dan ook direct aan dat we hem niet op zijn woorden moesten pakken.

Verder vergeet je volgens mij dat velen van ons, waaronder ikzelf, negatieve ervaringen hebben voor wat betreft het in actie komen van de politie.
Dat negeer je.

- Mijn kritiek op je crue opmerking negeer je.
Ik verwacht niet dat je je excuses aan mij aanbiedt (en dat was je ook zeker niet van plan, dan zie ik heus wel in natuurlijk) maar je gaat rustig door met opmerkingen te maken die door sommigen als kwetsend worden gezien.

- Je vraagt aan bertjan of hij statistiek begrijpt, daarop vraagt hij om jouw hulp, maar een verder antwoord laat je achterwege.

Goed zo?
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

En zet die oogkleppen af!!!
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Harro schreef:
Eén op de drie verdachten is allochtoon is iets heel anders dan één op de drie allochtonen is verdacht. Dat zou betekenen dat 66 procent van alle allochtonen verdacht is en dat is absolute flauwekul.
Daar heb je gelijk in en ik zie mijn fout. Je geeft echter niet toe dat deze cijfers (een op de drie verdachten is allochtoon) alsnog veel verschillen van 'jouw' CSB percentages. Het is erg allarmerend en een kwalijke zaak dat 1 op de drie verdachten allochtoon is.

Mag ik vragen waar je eigenlijk woont Harro? (Gezien je leeftijd verwacht ik dat je niet veel meer ziet dan wat vogeltjes in een park en wat geraniums op de vensterbank... hehe :P flauw...)
Maar zelf woon ik in een grote stad en daardoor hoor en zie ik toch echt met eigen oren en ogen de problemen die hier besproken worden.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Prima, ik zag er een paar over het hoofd.

Dat Cas bang was snap ik. Maar zelfs dan vind ik dat geen vrijbrief voor onderbuikgevoelens.

Kwetsende opmerkingen?

Over statistiek en Bertjan moet ik even teruglezen
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:En zet die oogkleppen af!!!
Wie, wat, waar?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich schreef:Harro schreef:
Eén op de drie verdachten is allochtoon is iets heel anders dan één op de drie allochtonen is verdacht. Dat zou betekenen dat 66 procent van alle allochtonen verdacht is en dat is absolute flauwekul.
Daar heb je gelijk in en ik zie mijn fout. Je geeft echter niet toe dat deze cijfers (een op de drie verdachten is allochtoon) alsnog veel verschillen van 'jouw' CSB percentages. Het is erg allarmerend en een kwalijke zaak dat 1 op de drie verdachten allochtoon is.
Waarin zit dan het verschil?
Mich schreef:Mag ik vragen waar je eigenlijk woont Harro? (Gezien je leeftijd verwacht ik dat je niet veel meer ziet dan wat vogeltjes in een park en wat geraniums op de vensterbank... hehe :P flauw...)
Maar zelf woon ik in een grote stad en daardoor hoor en zie ik toch echt met eigen oren en ogen de problemen die hier besproken worden.
Ik woon in Bos & Lommer in Amsterdam-West en ben leraar op een zwarte school in hetzelfde stadsdeel waar ik les geef aan moeilijk opvoedbare kinderen. In Haarlem heb ik ook les gegeven en geloof me, het is daar een rustig groot dorp vergeleken met Amsterdam-West.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:
Glenn Janssens schreef:En zet die oogkleppen af!!!
Wie, wat, waar?
Jij,kijk rondom u,heden verleden toekomst.

Statistieken of niet.....ik lees de straat en die verteld me iets anders.
Mijn gedachte en daar hoef jij niet mee akkoord te zijn,zoals ik uw visie niet deel,punt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mich: In 2002 volgens CBS: 61.000 allochtonen op totaal 163.000 verdachten (blz. 79 van het rapport). Dat is 37.4 procent. Het aantal allochtone verdachten op het totaal loopt terug!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, de straten van Lier. Wat een ellende :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Eén op de drie verdachten die de politie in 2004 aanhield, was van allochtone afkomst: inderdaad mag je hieruit concluderen dat er sprake is van een probleem. Maar dit probleem moet niet raciaal benaderd worden, maar vanuit bijvoorbeeld sociaal-economisch opzicht. Stel je namelijk simpelweg dat allochtonen relatief gezien meer misdrijven plegen dan negeer je bepaalde gegevens en bovendien doe je de veel grotere groep niet-criminele allochtonen weinig eer aan. Maar bovenal door enkel te kijken naar raciale aspecten vind je geen oplossing: allochtonen plegen tenslotte geen misdrijven omdat dit in hun genen zit.

Waar je bijvoorbeeld naar moet kijken, en wat het CBS jaarlijk doet, zijn sociaal economische gegevens. Criminaliteit vind ook binnen de autochtone bevolking plaats onder lagere sociaal-economische groepen. Probleem voor allochtonen is dat zij relatief gezien een grotere kans hebben om tot een sociaal-economisch lage groep te behoren. Waarom is dit: ik denk omdat deze mensen niet dezelfde kansen hebben als de gemiddelde autochtoon. Enerzijds is dit hun eigen schuld omdat ze zich bijvoorbeeld niet altijd voldoende aanpassen aan de Nederlandse samenleving, anderzijds kunnen ze hier weinig aan doen. Stel je krijgt als bedrijfsleider de keuze tussen een allochtoon of een autochtoon: vooroordelen bepalen meestal dat de autochtoon meer kansen heeft.

De oplossing voor dit probleem? Geen onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen die misdaden plegen, vooral de grote groep niet-criminele allochtonen - 97,8% in 2002 volgens het CBS - niet negeren en proberen om het toekomstperspectief van autochtonen te verbeteren.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Harro schreef:Ja, de straten van Lier. Wat een ellende :mrgreen:
Oei,ik heb je verkeerd ingeschat.
Had dit niveau van u niet verwacht ...zal humor zijn zeker,alhoewel.
Afijn,goed om te weten dat jij me niet au serieux neemt.
Veel plezier nog met je....discusie?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Ja, de straten van Lier. Wat een ellende :mrgreen:
Echt typisch ja, hoe je iemand uitlacht.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ach ja Harro, ik herinner het me! We hebben ooit samen eens via de pb wat 'gekletst' over Haarlem en omgeving! In een grijs verleden, toen je nog Timo heette en je me graag vertelde dat je op je fiets door de Rijkstraatweg fietste als ik het me goed herinner!

Ik kan op bijna alle vlakken met je meepraten. Haarlem mag dan wel meevallen, maar zie Schalkwijk niet over het hoofd!
Sinds dit jaar studeer ik in Amsterdam, dus hoe het er daar aan toe gaat, zal ik snel uit vinden!

Maar je moet toch toegeven dat Glenn Janssen een beetje gelijk heeft of niet? Je hoeft toch maar om je heen te kijken. Jij zeker, jij hebt de eravring.
Zelf woon ik naast een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. Als ik zie voor een tuig (excuses, excuses, ik bedoel hiermee natuurlijk niet dat iedereen die moeilijk opvoedbaar is, tuig is) daar rondloopt dan kun je mij niet meer wijsmaken dat de allochtone scholieren daar nu, of later hun strafblad blanco zullen houden hoor! Dat geldt overigens voor de autochtonen net zo.
Ook weer mn zegje gedaan. :)

*Off topic*
Al bijna twee jaar lid van dit forum en dit is pas de eerste discussie waaraan ik deelneem. Het zweet staat nu al op mijn voorhoofd...
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Glenn Janssens schreef:Oei,ik heb je verkeerd ingeschat.
Had dit niveau van u niet verwacht ...zal humor zijn zeker,alhoewel.
Afijn,goed om te weten dat jij me niet au serieux neemt.
Veel plezier nog met je....discusie?
Natuurlijk neem ik je niet serieus. Je hebt in deze discussie namelijk nog geen zinnige, constructieve bijdrage gepost. Enkel onderbuikgepraat over de straat lezen en geen boodschap hebben aan statistieken. Losse kreten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Glenn Janssens schreef:Statistieken of niet.....ik lees de straat en die verteld me iets anders.
Het vervelende is dat je op straat niet de hard studerende Marokkaan tegenkomt, want die zit op zijn kamer te leren. Niet de hardwerkende Afghaan, want die is aan het werk. Niet de gemoedelijke bejaarde Turkse man want die zit met zijn vrienden in het koffiehuis. Niet de aardige Antilliaanse buurtwerkster, want die is bezig met haar vrijwilligerswerk. Kortom: op straat krijg je een vrij eenzijdige visie van een bevolkingsgroep die uit veel meer mensen bestaat dan enkele op straat rondhangende en overlast verzorgende (criminele) jongeren.

Zoals altijd: een relatief kleine groep, verpest het voor een hele grote groep.
Laatst gewijzigd door KevinP op 05 okt 2005, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie