Oorlogsverklaringen aan Duitsland en de Sovjet Unie...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgens de heer D. van der Veen zat het zo dat de USSr het Molotov von Ribbentrob pact sloot omdat het een buffer zone tegen Hitler Duitsland wilde hebben. Een paar honderd (of wie weet hoeveel) extra kilometers was dus mooi megenomen. De USSR werd door frankrijk en engeland als bondgenoot gezien door (zoals koos24 al zei) het indienen van een verzoek tot verbond tegen Hitler Duitsland.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Met een oorlogsverklaring aan de Sovjet-unie zouden de geallieerden het zwaar hebben gekregen in Europa.
Men zou het dan hebben moeten opnemen tegen:

* Duitsland
* Italie
* Rusland
* Oostenrijk

En misschien mag je Hongarije, Bulgarije, Roemenie ook meetellen dan kom je al gauw op meer dan 50% van Europa verenigd is de as.

Verder zou je diezelfde as voorzien van alle benodigde grondstoffen, uiteraard afkomstig uit Rusland.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk niet dat dat een haalbare situatie was geweest voor engeland en frankrijk...
Het is een heel precaire situatie geweest denk ik; ook voor stalin. het lijkt erop dat zowel stalin als churchill veel moeite hebben gedaan om het in ieder geval tussen hun vreedzaam te houden. Misschien is het zelfs wel zo geweest dat Stalin zich een beetje gedwongen voelde om het hitler mee te spelen om zo wat tijd te winnen om orde op zaken te stellen op militair gebied.

Voorts vraag ik me af of hier wat lektuur over te vinden is, want ik vraag me af of stalin misschien contact heeft gezocht met engeland en frankrijk misschien met de tripple entante in het achterhoofd om zo de geallieerden te berichten van hitler's plannen..

Iemand een idee of gewoon zin om te theoretiseren?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie