Splitsing België?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Splitsing België?

Bericht door Paul Siemons »

Uit: Vlaams Belang
Hallo,

Een eerdere poster schreef :
"Is nu natuurlijk makkelijk gezegt maar vroeger was het Walonie die het geld binnenhaalde en niet Vlaanderen. "

Met dat verschil dat Vlaanderen nu reeds decennia lang Wallonië financieel rechthoud: er is tot nu toe geen enkel bewijs dat toen het omgekeerde is gebeurd!
En we zijn nog lang niet aan het einde van de gigantische geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië!

Een zinnig mens mag er niet aan denken wat er met dat geld in Vlaanderen zou kunnen verwezenlijkt worden dat nu naar de bodemloze putten in het zuiden des lands wordt gestort!

Het word hoog tijd dat er eens iemand de kraan gaat dichtdraaien; zolang de onnozele Vlamingen blijven betalen waarom zou men dan in Wallonië gaan veranderen?
Die Waalse politiekers zijn ook niet gek: beter door een ander laten betalen dan door de eigen mensen:dat zou stemmen en baantjes kosten!



Mvg,

Paul Siemons
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 17 okt 2005, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

een het blijft een wansmakelijk boeltje, ons Belgie. (Di Rupo , Verhofstad en zijn "gatlikkers" , het koningshuis,.... )
Wallonie is niet te vergelijken met Vlaanderen, andere mentaliteit,andere politiek,....
Nieuws uit Wallonie is me net hetzelfde als bvb. nieuws uit Frankrijk
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

ik lees hier elke keer verwijzingen naar 'Wallonie en Vlaanderen zijn niet hetzelfde'

Misschien idee voor nieuw topic, Vlaanderen onafhankelijk?
Ik ben bang dat het daar toch al op uitdraait in dit topic. Beter van te voren scheiden.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Splitsing België?

Bericht door Peter M »

Paul Siemons schreef:Die Waalse politiekers zijn ook niet gek: beter door een ander laten betalen dan door de eigen mensen:dat zou stemmen een baantjes kosten!
Eigenlijk zijn ze dat wel als ze zo redeneren. Wallonië zal veel meer goodwill kweken door de vraag naar geld om te zetten in vraag naar kennisoverdracht.
Zolang die vraag er niet eenduidig komt zie ik weinig (tot geen) redenen om het federalisme niet méér door te drukken. Men begint er zelfs beter zo snel mogelijk aan, als is het maar om de Waalse politiek eens grondig wakker te schudden.
E.T schreef:Ik ben bang dat het daar toch al op uitdraait in dit topic. Beter van te voren scheiden.
Bij deze.
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

;) het zou misschien goed zijn voor het Belgische voetbal of niet beste Belgen ;)?
groetjes uit Holland ;)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

nu raak je wel de gevoelige snaar.... ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?

Of komen dan nog meer "buitenlanders" in ons landje

Zou wel lachen zijn als het zou gebeuren, dan krijgen een heleboel Nederbelgen een belastingaanslag van hier tot Tokio
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Cas schreef:Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Cultureel en que mentaliteit is er toch al sowieso een enorm verschil. Enige dat nog moet gebeuren is het profiteren aanpakken...
(en de Belgische Beloften naar de Rode Duivels :P )
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Peter Moelans schreef:
Cas schreef:Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.
Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!

Jurrie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jurrie schreef:
Peter Moelans schreef:
Cas schreef:Wat dachten we van Vlaanderen Nederlands maken en Wallonië Frans ?
In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.
Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!

Jurrie
De taal van Vlaanderen en Nederland is inderdaad gemeenschappelijk. Dat sluit dus bepaalde communautaire (in de Belgische zin van het woord) problemen uit. Resten er ons nog steeds verschillen (mijns inziens, het kan ook maar een indruk zijn natuurlijk) in opvatting over cultuur, politiek en economie die tot onenigheid kunnen leiden. Een zeker confederalisme tussen Vlaanderen en Nederland (en zelfs tussen Vlaanderen en Wallonië) zou nuttig kunnen zijn, maar ik geef het weinig kans :) .
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Vlaanderen gaat door in een eigen staat. Heb je geen probleem met Nederland en ben je van Wallonië af.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Willem ter Haar schreef:Vlaanderen gaat door in een eigen staat. Heb je geen probleem met Nederland en ben je van Wallonië af.
Het grote probleem is dan: Wat doe je met Brussel????
Hoofdstad van Vlaanderen die voornamelijk franstalig is???
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

;) verdeel je in 2 stukken... Franstalig stuk en Nederlands talig stuk ;)
goed idee :P?

mvg Mikey
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Peter Moelans schreef:
Jurrie schreef:
Peter Moelans schreef: In mijn ogen liggen Nederland en Vlaanderen te ver uit elkaar (figuurlijk). Zulke assemblage is ook in 1830 gebeurd, met het gevolg dat er velen vandaag splitsing willen.
Das waar, maar de Franse taal lijkt me toch een grotere barriere?!

Jurrie
De taal van Vlaanderen en Nederland is inderdaad gemeenschappelijk. Dat sluit dus bepaalde communautaire (in de Belgische zin van het woord) problemen uit. Resten er ons nog steeds verschillen (mijns inziens, het kan ook maar een indruk zijn natuurlijk) in opvatting over cultuur, politiek en economie die tot onenigheid kunnen leiden. Een zeker confederalisme tussen Vlaanderen en Nederland (en zelfs tussen Vlaanderen en Wallonië) zou nuttig kunnen zijn, maar ik geef het weinig kans :) .
Ik zeg ook niet dat er dan geen verschillen meer zijn, dat is altijd zo. Alleen een taalbarriere is een zoveel grotere barriere dan de andere...althans, dat was het punt dat ik probeerde te maken :)

Jurrie
Plaats reactie