waarom liever niet mee bemoeien?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
steef

waarom liever niet mee bemoeien?

Bericht door steef »

hallo

ik zit al een tijdje met de vraag : waarom wilde amerika zich liever niet met de tweede wereldoorlog bemoeien?
dit was toch juist een manier om hun macht te kunnen tonen?
groetjes
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Waarom oorlog voeren als je dat ook kan voorkomen? Het Amerikaanse volk zag Hitler als een Europese kwestie en wou zich er niet mee bemoeien. Rossevelt (de toenmalige president) zag Hitler als een gevaar, maar kon er niks tegen doen omdat het Amerikaanse volk het niet wou. Dat veranderde na Pearl Harbour, waar Hitler de Japanners steunde en Amerika ten oorlog verklaarde.
Ik heb er geen kracht meer voor
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

vincent schreef:Waarom oorlog voeren als je dat ook kan voorkomen? Het Amerikaanse volk zag Hitler als een Europese kwestie en wou zich er niet mee bemoeien. Rossevelt (de toenmalige president) zag Hitler als een gevaar, maar kon er niks tegen doen omdat het Amerikaanse volk het niet wou. Dat veranderde na Pearl Harbour, waar Hitler de Japanners steunde en Amerika ten oorlog verklaarde.
Het is Roosevelt, voor hij het verkeerd overneemt :wink:
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je zou eens moeten zoeken onder amerikaans isolationisme. Dit is iets wat amerika in principe wilde; na wo2 is hier eigenlijk voorgoed een einde aan gekomen en is er een agressievere buitenlandse politiek ontstaan. Dit kwam voort uit het individualisme; ook wel frontiermentalieteit. een belangrijke karakter eigenschap voor iemand die aan de frontier wilde overleven. Dit is dus iets dat sterk in het character van alle immigranten in amerika aanwezig moest zijn. Er waren namelijk niet veel buren in die periode...

Anyway...succes ermee!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie