Sinds kort ben ik te weten gekomen dat er in de omgeving van een vriend van me 2 B17 Bombers neergestort zijn. Deze B17's zijn neergestort op 17 augustus , 1943. Nu ben ik een heleboel informatie aan het opzoeken voor later deze door te geven aan de gemeente samen met een aanvraag voor een monument ter ere van deze soldaten.
B17 Bomber

1) B- 17F STUP-N-TAKIT OR-Q # 42-29559
One of those hundreds of four-engined bombers which took part in the raid, was the bomber B-17 Stup-N-Takit, with 1st Lt Bennett in command. That particular day his crew consisted of 2nd Lt Stanley A. Dahlman, co-pilot, 1st Lt Adriaan T. Van Bemmel, navigator, 1st Lt Maurice T. Sullivan, bombardier, T. Sgt Ford C. Cowherd, both engineer and top turret gunner, T. Sgt William J. Barrett, radio-operator, Sgt Robert F. Gaynor, right waist gunner, S. Sgt. Thomas J. Hunt, left waist gunner, Sgt John F. Greager, ball turret gunner and tail gunner S. Sgt Edward P. Troy. The whole crew had already taken part in various raids, some of them more than ten times, a few like T. Sgt. Barrett even more than twenty times. The raid on Regensburg-Schweinfurt was the latter’s 25th combat flight, which was to have finalized his ‘Tour’. Alas fate would decide otherwise.

(Photo; AFHRA)
Bottom row left to right; 1Lt. Ch. Bennett, 1Lt. A. Van Bemmel, 2Lt. S. Dalhlman, 1Lt. M. Sullivan
Top row R. Gayner , F. Cowherd , W. Barrett
Killed In Action
Prisoner Of War2nd Lt. Stanley A. Dahlman
T. Sgt. William J. Barrett
S. Sgt. Thomas J. Hunt
SurvivorsS .Sgt. Edward P. Troy
S. Sgt. G. Gaynor
S. Sgt. John F. Gregor
Missing1st Lt. Van Bemmel
T. Sgt. Cowherd
1st Lt. Charles A. Bennett
2) Boeing B-17F-25-BO "Patches"2nd Lt. Sullivan
Mission
August 17th 1943
The Air Raid on Regensburg and Schweinfurt
Crash Site
Testelt (Bel) -Averbode (Bel)
Crew
Pilot : D. Mutschler
Returning from its mission to Schweinfurt the B-17F 41 – 24564 XK*W ‘Patches’ (305th BG 365th Sqdrn) crashed around 4p.m. on the Weefberg (Averbode Belgium). Three airmen were killed, seven survived. All survivors were taken prisoner
Heb MACR 300 gemailed en achter de crew gevraagd en heb een zekere Mike Luce gecontacteerd wiens vader co-piloot was van de "Patches".
Nu ben ik nog steeds opzoek naar het verhaal achter de crash.
Naar de stijl van het verhaal over de "Stup-N-Takit".
http://www.91stbombgroup.com/schweinfurt_raid.html
Bij voorbaat dank
Jan