Marinus Verstappen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
albertvanalst
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2005, 19:43
Locatie: Overasselt

Marinus Verstappen

Bericht door albertvanalst »

Vraag :

Wie heeft ooit gehoord van ene Marinus Verstappen. Hij was tijdens de tweede wereldoorlog werkzaam bij de politie in Nijmegen en is na de oorlog tot een langdurige gevangenschap veroordeeld wegens collaboratie met de duitsers.
Hij was mijn ome Marinus, maar er werd in de familie nauwelijks over hem gepraat, daarom heb ik geen idee wat hij nou precies heeft gedaan. Ik ben vooral nieuwsgierig naar datums van zijn rechtszaak zodat ik in kranten-archieven of zelfs in justitie-archieven details kan opzoeken.
albert van Alst
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Albert,

Als famoilielid kan je inzage krijgen in zijn strafdossier van het CABR (Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging) in Den Haag. Het is een onderdeel van het Nationaal Archief (http://www.nationaalarchief.nl). Als het goed is kunnen ze je daar ongeveer alles wel vertellen.

Succes,

Alex D.
Bogohalo

Re: Marinus Verstappen

Bericht door Bogohalo »

Hallo Albert!

Lees het boek Joden jacht!

ISBN 978 94 600 37221


De SS-er Marinus Verstappen was, samen met zijn vriendin, Henderika Verharen, verantwoordelijk voor de deportatie van alle Joden uit Nijmegen! 2 Monsterlijke Duivels bij elkaar!!
Plaats reactie