Auswitch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Auswitch

Bericht door Gast »

kan iemand mij meschien vertellen waar auswitch stond en meer info over die plaats :oops: 8) :? :P
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Het orginele plaatsje het Oswiecim

Meer info

Oswiecim
Oswiecim is een klein stadje in het zuiden van Polen, ongeveer 50 kilometer ten westen van Krakow en Wenen, langs de belijngrijke spoorlijn tussen Krakow en Wenen.

Polen kent een turbulente geschiedenis. Hoewel het land al eeuwen bestaat heben haar buren al vele malen gevochten om haar grondgebied omdat zij vonden dat Polen een onderdeel hoorde te zijn van hun land. Na de eerste wereldoorlog (1914-1918) leek dit echter eindelijk voorbij: Polen werd als een volwaardig land onafhankelijk gegarandeerd door de grote mogendheden.

Oswiecim had maar weinig geleden onder alle gebeurtenissen. Het leven in de eerste helft van de twintigste eeuw ging net als de 100 jaar daarvoor gewoon zijn gang, er veranderde weinig. Oswiecim was een stil marktplaatsje. Maar in 1939 viel Nazi-Duitsland Polen binnen. –het begin van de Tweede Wereldoorlog. Vermoorden de nazi’s in het slaperige Oswiecim meedogenloos en geheim meer dan een miljoen mensen. Toen de wereld ontdekte wat daar gebeurd was raakte het kleine plaatsje wereldwijd bekend onder haar Duitse naam Auschwitz.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Kijk ik heb hier een link voor je met allemaal info over auswitz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz :)
Succes verder!
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Auschwitz :wink:
Plaats reactie