Onderwijs Duitsland (tijdperk Hitler)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Marrk
Lid
Contacteer:

Onderwijs Duitsland (tijdperk Hitler)

Bericht door Marrk »

Hé mensen.

Ik weet niet of ik dit hier wel moet plaatsen, maar ik heb eigenlijk dringend een goede site o.i.d. nodig om informatie te vinden over '' het onderwijs in Duitsland toen Hitler aan de macht was.'' Hoe/ waar/ wat/ enz. enz.
Ik heb op google zo een beetje alles ingetypt m.b.t. dat onderwerp, maar helaas geen bruikbare resultaten.

Nu is mijn vraag dus: Weet iemand hier ook toevallig een informatiebron m.b.t. mijn onderwerp? Het zou me zeer van pas komen.

Bij voorbaat dank,

Mark
Mike.H
Lid

Re: Onderwijs Duitsland (tijdperk Hitler)

Bericht door Mike.H »

Marrk schreef:Hé mensen.

Ik weet niet of ik dit hier wel moet plaatsen, maar ik heb eigenlijk dringend een goede site o.i.d. nodig om informatie te vinden over '' het onderwijs in Duitsland toen Hitler aan de macht was.'' Hoe/ waar/ wat/ enz. enz.
Ik heb op google zo een beetje alles ingetypt m.b.t. dat onderwerp, maar helaas geen bruikbare resultaten.

Nu is mijn vraag dus: Weet iemand hier ook toevallig een informatiebron m.b.t. mijn onderwerp? Het zou me zeer van pas komen.

Bij voorbaat dank,

Mark
ik weet niet direct een site, maar ik zal wel vertellen wat ik tot nu toe weet...

het onderwijs werd zo aangepast dat het net leek op Duitsland in de 1e wereldoorlog was verraden door andere landen en daarom het verdrag van versailles moest tekenen... de Geschiedenis van Duitsland werd dus als het ware veranderd... Ook werd gezegd dat de Ariërs het beste volk waren en de joden het slechtste

ik zal proberen een goeie site voor je te vinden :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

ik kan er ook niet veel over vinden, maar misschien moet je zoeken bij; Hitlerjugend en Bund Deutsches Mädel?... ze werden iig. geïndoctrineerd. (nazi's probeerden controle over het denken van de jongeren te krijgen)
Mike.H
Lid

Re: Leeft hitler nog..?!

Bericht door Mike.H »

Soviet:German schreef:Hai ik zag laatst op een site allemaal info over dat hitler nog leeft :?
Ik dacht dat ie dood was maarja die site heeft me toch best wel overtuigt!
(De site is een normale site niet van neo nazi`s ofzo! :bonk: )

Ik zal een stukje van de site hieronder zetten:

Because of the fact that Hitler's corpse was never found, rumors, stories and myths have proliferated since the end of World War Two. For many years after the end of World War Two there were more sightings of Hitler, alive in South America, than of Elvis at Kentucky Fried Chicken outlets in the deep South.

Certainly the fires of rumor were fanned by the fact that Stalin informed Truman, Byrnes and Leahy over lunch in Potsdam on July 17, 1945
that "Hitler had escaped." Keep in mind, this is the same Stalin who also claimed that the Russians had possession of Hitler's corpse. He also claimed, or Russian KGB files claimed, that Hitler was captured alive, taken to the Soviet Union, and held in a prison/hospital for many years.

So, at one time or another, Stalin/the Russians claimed:

A. Hitler escaped alive from Berlin.

B. Hitler's corpse was found and seized by the Russians.

C. Hitler, alive, was transported to the Soviet Union and kept there, secretly, for years.

Ik hoop dat jullie mn vraag kunnen beantwoorden! :wink:
hey Soviet:German... je kan beter je eige topic openen dan krijg je denk ik meer reacties :)!
Gast

Hai

Bericht door Gast »

Hai ik ben nieuw dus ik begrijp u niet echt... :? :bonk:
Mike.H
Lid

Re: Hai

Bericht door Mike.H »

Anonymous schreef:Hai ik ben nieuw dus ik begrijp u niet echt... :? :bonk:
eeeh.. wie begrijpt u niet ;)? mij?... ik zeg tegen Soviet:German dat hij beter zelf een onderwerp (topic) kan beginnen, want dan krijgt hij meer reacties denk ik ;)...
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Post van Soviet:german verwijderd. Hij mag een nieuw topic aanmaken met zijn vraag. We gaan geen andere vragen in bestaande topics stellen in verband met de overzichtelijkheid.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie