Betekenis

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Joost

Betekenis

Bericht door Joost »

Rank: Feldwebel
Unit: 1./Panzerjäger-Abteilung 42

Wat houdt dit precies in?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Feldwebel is vergelijkbaar met Korporaal.

1./Panzerjäger-Abteilung 42 : Een divisie bestond/bestaat normaliter uit Regimenten en zgn. Abteilungen. Dat was dus een onderdeel binnen een bepaalde divisie die toeberust was, in dit geval, met de vernietiging van tanks met speciale Panzer-jager voertuigen (zoals die op de foto).

Afbeelding

Afbeelding

Jij wil zeker meer weten over Willi Draeken (DKIG ontvanger) :wink:
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Re: Betekenis

Bericht door Auke »

Feldwebel komt meer overeen met sergeant. 1./Panzerjäger-Abteilung 42 is de 1. Kompanie van Panzerjäger-Abteilung 42, oftewel de 1e Compagnie van Anti-tankbataljon 42.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Joost

Draeken

Bericht door Joost »

Ja ik zou inderdaad wat meer af willen weten over Willi Draeken. Want ik was een beetje onderzoek aan het doen naar de achternaam van mijn opa die heet ook Draeken namenlijk. Dus als je wat weet over Willi Draeken hoor ik dat graag
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Is je opa van Duitse afkomst? Draeken wordt namelijk ook wel gespeld als Dräken. Verder kreeg Draeken zijn DKiG op 4 juli 1943.
Joost

Bericht door Joost »

Ja zijn moeder was Duits of kwam uit Duitsland en daar heeft die de achternaam van. Ik was aan het zoeken waar die achternaam vandaan kwam en toen zag ik dat van die Willi Draeken en werd ik beetje nieuwsgierig
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Ironclad schreef:Is je opa van Duitse afkomst? Draeken wordt namelijk ook wel gespeld als Dräken. Verder kreeg Draeken zijn DKiG op 4 juli 1943.
Wat is DKiG? :?
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Deutsche Kreuz im Gold
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Joost

Bericht door Joost »

Kan iemand mij wat meer vertellen over die Willi Draeken ?
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Dit is de enige link die ik je kan geven, maar die had je zelf vast ook al ontdekt:

http://www.ww2awards.com/person/3661

Over Panzerjäger-Abteilung 42:

Panzerjäger-Abteilung 42 ontstond op 1 april 1940 uit Panzerabwehr-Abteilung 42 en maakte deel uit van de 7. Panzerdivision. Op 4 juli 1943 was deze divisie een onderdeel van het III. Panzerkorps, Armee-Abteilung Kempf, Heeresgruppe Süd. Zij vocht toen bij Charkov / Belgorod in de Sovjet-Unie.
Plaats reactie