Intervieuw

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Jip
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2006, 00:00

Intervieuw

Bericht door Jip »

Hoi hoi,

Ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plek stel.
Een jaar of 2 misschien zelfs 3, is er een intervieuw geweest op ned1 of 2 met een oudere vrouw die heel dicht bij hitler heeft gestaan.
Ik geloof dat dat intervieuw met ivo niehe is geweest.
Wie kan mij vertellen wat de naam is van deze vrouw?

Groetjes Jip
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik denk dat je Traudl Junge bedoelt, de secretaresse van Hitler??
Вместе мы непобедимы
Jip
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2006, 00:00

Bericht door Jip »

Zhukov schreef:Ik denk dat je Traudl Junge bedoelt, de secretaresse van Hitler??
Dat zou kunnen. Deze vrouw was heel nors en ik heb toen maar een klein stukje van dat intervieuw kunnen zien.
Ik zou dit intervieuw nog eens helemaal willen zien.
Heeft uvdit intervieuw zelf ook gezien?

Edit:
Ik heb even gekeken op internet, en het is deze vrouw. Weet u of ik misschien nog ergens dit interview kan achterhalen?
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik kan me haast niet voorstellen dat Ivo Niehe een interview heeft gehad met Traudl Junge. Junge is komende februari al 4 jaar overleden en komt volgens mij niet echt 'nors' over.

Maar je zou het kunnen proberen bij de TROS (de omroep waar Niehe in die tijd werkte) en anders heeft het Nederlands Instituut voor Beeld en
Geluid het sowieso. Schrik dan echter niet van de kosten, want die zullen zo rond de 50 euro uitkomen.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Als ze nors was zou het misschien Leni Riefenstahl nog geweest kunnen zijn. Hoewel me dat ook zou verbazen, maar aangezien Jip niet zeker is van het jaartal en door wie het interview is afgenomen lijkt zij mij het meest aan de beschrijving te voldoen. Ze is altijd heel kwaad geweest omdat ze zo verguisd is geweest na de oorlog.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Zelf dacht ik ook eerder aan iemand anders dan Junge, namelijk Florentine Rost van Tonningen. (Nors, leeft nog steeds etc).
Maar Jip heeft al aangegeven dat Traudl Junge de juiste vrouw was, dus dan zal het wel kloppen. :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Jip
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2006, 00:00

Bericht door Jip »

Mich schreef:Zelf dacht ik ook eerder aan iemand anders dan Junge, namelijk Florentine Rost van Tonningen. (Nors, leeft nog steeds etc).
Maar Jip heeft al aangegeven dat Traudl Junge de juiste vrouw was, dus dan zal het wel kloppen. :)
Ik raak nu helemaal in de war. hahaha maar goed maakt niet uit we komen er wel!
Ik heb net ook even weer op google gezocht naar mw Rost van Tonningen, en tja ik vind de twee dames erg veel op elkaar lijken :wink:
Maar nu ik eens goed heb gekeken denk ik toch dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Als het goed is zijn ze ook een keer bij deze vrouw thuis geweest en was ze omringt door alles wat met hitler te maken had.
Nu is het zo dat ook traudl een interview heeft gedaan in dokwerk of zo iets.
Kan jij mij dan vertellen of deze vrouw ook eens een interview heeft gedaan op de televisie?
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Maar nu ik eens goed heb gekeken denk ik toch dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Als het goed is zijn ze ook een keer bij deze vrouw thuis geweest en was ze omringt door alles wat met hitler te maken had.
Nu is het zo dat ook traudl een interview heeft gedaan in dokwerk of zo iets.
Kan jij mij dan vertellen of deze vrouw ook eens een interview heeft gedaan op de televisie?
We komen er inderdaad wel! :)
Alles ze omringd was door allemaal 'Hitler-dingen' dan zal het zonder twijfel Florentine Rost van Tonningen zijn geweest. Het is geen geheim dat ze in haar vroegere villa in Velp allerlei nazi symbolen en spullen bewaarde.

Maar even denken hoor. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wilt weten of Traudl Junge wel een een interview heeft gegeven voor televisie of Rost van Tonningen? Van beiden weet je het toch al? Misschien wil je je vraag even iets anders stellen. (Sorry hoor.) :)
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gast

Bericht door Gast »

Mich schreef:
Maar nu ik eens goed heb gekeken denk ik toch dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Als het goed is zijn ze ook een keer bij deze vrouw thuis geweest en was ze omringt door alles wat met hitler te maken had.
Nu is het zo dat ook traudl een interview heeft gedaan in dokwerk of zo iets.
Kan jij mij dan vertellen of deze vrouw ook eens een interview heeft gedaan op de televisie?
We komen er inderdaad wel! :)
Alles ze omringd was door allemaal 'Hitler-dingen' dan zal het zonder twijfel Florentine Rost van Tonningen zijn geweest. Het is geen geheim dat ze in haar vroegere villa in Velp allerlei nazi symbolen en spullen bewaarde.

Maar even denken hoor. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wilt weten of Traudl Junge wel een een interview heeft gegeven voor televisie of Rost van Tonningen? Van beiden weet je het toch al? Misschien wil je je vraag even iets anders stellen. (Sorry hoor.) :)
Ja ik heb het terug gelezen en ook me vraag is warrig hahahah :wink: Even opnieuw.
Er is dus 2 of misschien wel 3 jaar geleden (als ik het goed heb) een intervieuw met mw Rost van Tonningen geweest. Ik dacht zelf dus eerst met Ivo Niehe.
Ik zou dus graag willen weten of het klopt dat het met Ivo Niehe was en, of jij weet of ik dit intervieuw nog ergens kan achterhalen zodat ik het nog een keer kan zien!
Ik hoop dat mijn vraag nou wat duidelijker is :)
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Aha! Zelf wist ik niet dat Ivo Niehe ooit een interview heeft gehad met Rost van Tonningen. Erg interessant. (Ze was ooit wel te gast bij het ned. 3 programma Het Zwarte Schaap.) Maar misschien kan iemand anders jouw verhaal verder bevestigen!

Zoals ik al aangaf in mijn vorige post zou je het bij de TROS kunnen proberen (de omroep waar Ivo Niehe tot voor kort werkte). Anders heeft het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid de bewuste aflevering sowieso. Zij nemen namelijk alles op. Maar waarschijnlijk zal een videoband met de aflevering erop toch wel snel zo'n 50 euro kosten.

De site van het instituut voor Beeld en Geluid: http://www.beeldengeluid.nl/index.jsp

Hopelijk helpt dit je wat!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Plaats reactie