persvrijheid
- Mike.H
- Lid
Re: persvrijheid
hmm die was er niet... bijna alles werd via de propaganda van Goebbels gedaan... dat lijkt me wel logisch.. Duitsland was niet voor niets een totalitaire staat!Anonymous schreef:hoe was de persvrijheid in een totalitaire staat als duitsland???

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Kadeeke
- Lid
- lexiebabe
- Lid
Goebbels en zijn medewerkers dicteerden (letterlijk!) wat er geschreven moest worden. Ik meende dat er eenmaal per dag een bijeenkomst was. En verder publiceerde Goebbels richtlijnen. Terugtrekken bestond niet, dat werd frontverkorting. Als een bepaalde slag werd verloren, dan moest de nadruk op de hoeveelheden vernietigde en buitgemaakte wapens van vijand liggen. Bij vijnadelijke aanvallen werd er gesproken over zware afweergevechten.
Het is dat het eigenlijk erg triest is, anders kon je je rotlachen.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
persvrijheid? Alle vrijheidsrechten, recht op pers, recht op organisatie enzovoorts was afgeschaft.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Kadeeke
- Lid
Zoals bij Comical Ali tijdens z'n persconferenties, 'There are no Americans near Bagdad', terwijl de Amerikaanse manschappen ieder moment aan een touw vanuit het plafond naar beneden konden dalen. Alle mannieren om het moraal op punt te houden, en om alle neuzen in één richting te houden waren goed. Of dit nu de waarheid was wat men vertelde of niet dat was van geen belang. Maar alles wat die moraal kon dwarsbomen was uit den boze, dus absoluut geen persvrijheid in een totalitair regime.lexiebabe schreef:Goebbels en zijn medewerkers dicteerden (letterlijk!) wat er geschreven moest worden. Ik meende dat er eenmaal per dag een bijeenkomst was. En verder publiceerde Goebbels richtlijnen. Terugtrekken bestond niet, dat werd frontverkorting. Als een bepaalde slag werd verloren, dan moest de nadruk op de hoeveelheden vernietigde en buitgemaakte wapens van vijand liggen. Bij vijnadelijke aanvallen werd er gesproken over zware afweergevechten.
Davon geht die Welt nicht unter