FUBAR

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Leuk om te weten. Ik heb ook wel eens een kort Bugs Bunny tekenfilmpje gezien van Bugs die rondstuitert in de Beierse Alpen en t aan de stok krijgt met ome Adolf, erg leuk om te zien.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
peterpeijs
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2010, 20:01

Re: FUBAR

Bericht door peterpeijs »

:bonk: :bonk: fubar staat als legerterm tegenwoordig voor fucked up by al reasons.oftewel knettergek,het spoort niet.werd in de tijd dat ik in het vreemdelingenlegioen zat alleen gebruikt als ze respect voor je hadden.heb er 2,5 jaar gediend en ben eervol ontslagen.en fubar was mn bijnaam.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: FUBAR

Bericht door Jan Klaassen »

Jawel; even flink het stof van dit topic geblazen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: FUBAR

Bericht door Jim »

Dan kan ik het volgende er nog aan toevoegen.
In een antwoord (door Vlim) heeft men het ook over de band The Foo Fighters. Dit heeft absoluut niets met FOO= Forward Observation Officer te maken.

Foo fighters is ook een term uit wo2. De Amerikaanse (jacht)vliegers in de pacific kwamen wel eens verschijnselen tegen die ze niet konden verklaren. Die noemde men Foo Fighters. Tegenwoordig noemt men die verschijnselen UFOs.

Ik zelf meen dat alleen in de Pacific deze term werd gebruikt maar de schrijver vermeld ook Europa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Foo_fighter
Hierin staat ook dat Foo mogelijk aan de basis lag van de uitdrukking FUBAR. Maar SNAFU was eerder en meer gebruikt. In de speelfilm Mephis Belle wordt de uitdrukking SNAFU een paar keer gebruikt.

Private FUBAR was de broer van private SNAFU en TARFU (Things Are Really Fouled/Fucked Up)
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie