prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Och, ik kan goed begrijpen dat ze boos zijn. Maar om nu maar consulaten, ambassades en het kantoor van de EU aan te vallen, boycotten te beginnen tegen landen, ambassadeurs terug te roepen en sancties op te leggen :S?????

Daarbij, als er iets gebeurd wat wij, Europeanen niet leuk vinden gaan we zulke dingen toch ook niet doen?

Alhoewel.....??
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Vrijheid van meningsuiting

Bericht door asjemenou »

Waar mensen al niet boos om kunnen worden. Als ik de beelden van het journaal zo eens bekijk dan denk ik dat er veel meer achter steekt.
Hier in het westen kennen we een persvrijheid. Dat heet we kunnen publiceren wat we willen. De kranten worden niet gecontroleerd door de staat. Wordt er echter iets aanstootgevends gepubliceerd dan kan de gedupeerde zo'n krant aanklagen wegens smaad o.i.d. dat wel. Men kan dan zo'n krant of blad dwingen een uitgave te wijzigen dan wel verbieden het uit te brengen.
In de Arabische wereld kent men deze vrijheid niet. Alles wat gepubliceerd word is gecontroleerd door de staat. Tot in hoeverre bestaat er een democratisch Arabisch land waar je mag denken en zeggen wat je wilt?! In de meeste Arabische landen wordt de bevolking kort gehouden en zijn sommige wetgevingen wel heel resoluut. Over de rechten van de mens nog maar te zwijgen. Het niet ophangen van een portret van de heersende koning of staatshoofd in je winkel wordt bijvoorbeeld al als een belediging jegens de koning of staatshoofd gezien en kan je een gevangenisstraf opleveren.
Terugkomend op de rellen. Grijpt de Arabische bevolking de publicatie van de tekeningen niet aan om hun eigen ongenoegen over hun maatschappij te tonen?
Ik kan mij voorstellen dat een oprechte Moslim zich onprettig voelt bij het zien van de bewuste tekeningen maar kan het publiceren van een satirische tekening over de Holocaust op een Arabische website dan wel? Israël heeft de tekeningen toch niet gepubliceerd? Waarom worden zij er dan wéér bij betrokken? Een Joodse instelling is hierover op zijn beurt weer beledigd en ziet dit weer als een uiting van anti-semitisme.
En wat hebben de Noren ermee te maken? Waarom gaat hun ambassade in vlammen op? Lijkt hun vlag soms teveel op de Deense?
Ik zie op het nieuws woedende Libanezen een "Deense" vlag in de brand steken. Ik vond die vlag overigens meer weg hebben van een Zwitserse vlag dan van een Deense vlag. Zijn de Zwitsers hierdoor straks ook beledigd en zetten ze dan alle Arabische diplomaten hun land uit?
Eén ding is zeker. Men heeft met het in brand steken van de ambassadegebouwen de onaantastbaarheid van deze ambasade's geschonden. Volgens internationale wetten is elk land verplicht deze onaantastbaarheid van ambassade's op haar grondgebied te garanderen. Dit hebben deze desbetreffende Arabische landen dus nagelaten. Op zich een blamage aan hun kant.
Ten slotte, mijn gedachte zal wel te westers zijn maar ik ben van mening dat de Arabische wereld eens wat opener en democratischer moet worden. Dit zou ons en de Arabische wereld een hoop goed doen.
Laatst gewijzigd door asjemenou op 05 feb 2006, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Re: Vrijheid van meningsuiting

Bericht door Seyffardt »

asjemenou schreef:
Ik kan mij voorstellen dat een oprechte Moslim zich onprettig voelt bij het zien van de bewuste tekeningen maar kan het publiceren van een satirische tekening over de Holocaust op een Arabische website dan wel? Israël heeft de tekeningen toch niet gepubliceerd? Waarom worden zij er dan wéér bij betrokken?
Zie hier wederom een bewijs van een bekrompen en on(der)ontwikkelde denkwijze! Alle Westerse landen worden als bondgenoten van Israel en Amerika gezien en om die reden deugen ze sowieso al niet. Het zal ze daar een zorg zijn of ze nou een Deense, een Noorse, een Zwitserse, een Israelische of een Nederlandse vlag verbranden.

Allah is groot - kinderbijslag is klein :lol:
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Seyffardt schreef:Zie hier wederom een bewijs van een bekrompen en on(der)ontwikkelde denkwijze! Alle Westerse landen worden als bondgenoten van Israel en Amerika gezien en om die reden deugen ze sowieso al niet.
Persoonlijk vind ik de volgende denkwijze van jou even bekrompen en on(der)ontwikkeld:
Seyffardt schreef:Dat komt omdat je met on(der)ontwikkeld volk te maken hebt, dat altijd vanuit hun oerdriften reageert.
Volgens jou generaliseren "de moslims", maar in mijn ogen doe jij exact hetzelfde: jij generaliseer "de moslims". Generalisatie - door welke partij dan ook - is nooit goed.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Daar ga je...ik heb het niet over "dé moslims", maar over degenen die ambassades in de brand steken en vlaggen vertrappen vanwege een tekeningetje in de krant :lol:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Taalkundig wel aardig: "de moslims generaliseren", dat is een generalisatie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Seyffardt schreef:Daar ga je...ik heb het niet over "dé moslims", maar over degenen die ambassades in de brand steken en vlaggen vertrappen vanwege een tekeningetje in de krant :lol:
Dat kwam uit je woorden op mij niet echt duidelijk over. Maar goed om dit te horen.
Harro schreef:Taalkundig wel aardig: "de moslims generaliseren", dat is een generalisatie.
Klopt, vandaar dat ik het maar tussen haakjes heb gezet.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Snap ik Kevin, het was meer aan Syffardt gericht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik wil het wel even verduidelijken voor iedereen: ik heb niets tegen mensen die zich weten te gedragen en zich aan de regels houden, maar als ik die opgefokte massahysterie bekijk dan zie ik niks anders dan een horde van ééncelligen :P
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dat absoluut niet de gehele Islamitische wereld achter het geweld van individuen staat, bewijst ook het volgende bericht:
Islamitische landen veroordelen geweld om cartoons

Gepubliceerd op zondag 05 februari 2006

De Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) heeft zondag het geweld tegen Deense en Noorse diplomatieke vertegenwoordigingen veroordeeld.

"Overreacties die de grenzen van vreedzaam democratisch protest te buiten gaan, zijn gevaarlijk en schadelijk", aldus de OIC, die 57 islamitische landen in de wereld vertegenwoordigt.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik denk dat de meeste mensen dat ook wel met je eens zijn Seyffardt.

Ik denk dat het trouwens interessante kost is om een verklaring voor te zoeken. Wie zitten er achter het ophitsen, wie is die massa die blindelings geloven wat er gezegt wordt en waarom worden ze vervolgens zo buitengewoon aggressief.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Yep, het liep volkomen uit de klauwen en zelfs die geestelijk leiders hadden de boel ook niet meer in de hand :?
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

KevinP schreef:Dat absoluut niet de gehele Islamitische wereld achter het geweld van individuen staat, bewijst ook het volgende bericht:
Islamitische landen veroordelen geweld om cartoons

Gepubliceerd op zondag 05 februari 2006

De Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) heeft zondag het geweld tegen Deense en Noorse diplomatieke vertegenwoordigingen veroordeeld.

"Overreacties die de grenzen van vreedzaam democratisch protest te buiten gaan, zijn gevaarlijk en schadelijk", aldus de OIC, die 57 islamitische landen in de wereld vertegenwoordigt.
Tja, er zijn ook genoeg (islamitische) landen die er min of meer wel achter staan, iran, saoudi-arabie...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, maar Saoudi-Arabië mag je niet tehard zeggen hoor want dat is een bondgenoot van de VS.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik zie dat onderscheid qua landen niet zo. Ik constateer eerder verschillende niveau's van fanatisme.
Plaats reactie