prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:
siggel schreef:Maar laten we a.u.b. niet overdrijven, het zijn er maar 5000.
Het 5.000 nu
25.000 eerder eerder in Pakistan
10.000 in Londen op 18 feb.
etc
etc
en dat alleen om die prenten.
Over de hele wereld is er onrust.

Hier een timeline van de BBC:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle ... 688602.stm
neem het even door aub en voel vrij om wat oude nieuws berichten te bekijken.

Vertel mij hoe ik positief kan blijven over het hele gebeuren.
1,2 miljard moslims wereldwijd - hoeveel zie jij als een dreiging?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:
THOR schreef:
Harro schreef:Correctie: 0,00031 procent van de Pakistaanse bevolking loopt te demonstreren.
Wat is je bron?
5000 op de totale bevolking van Pakistan 5000 op 166 miljoen.
Ok,weten we dat ook.
Maar mike.h had daar ook op geantwoord,maar heeft het bericht verwijdert.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

THOR schreef:
Harro schreef:
THOR schreef: Wat is je bron?
5000 op de totale bevolking van Pakistan 5000 op 166 miljoen.
Ok,weten we dat ook.
Maar mike.h had daar ook op geantwoord,maar heeft het bericht verwijdert.
klopt... maar mijne was niet goed :P dus verwijderen die handel
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike.H schreef:
siggel schreef: Maar laten we a.u.b. niet overdrijven, het zijn er maar 5000.
dan zijn het er nog altijd 5000 die verkeerde gedachtes hebben en wie zegt dat ze niet in de toekomst ook terrorist gaan spelen net als die pakistanen die bomaanslagen pleegden in Londen?.. tuurlijk zijn niet alle Pakistaanse kinderen zo, maar ik zie niet gelijk 5000 nederlandse kinderen de straat op gaan om te vlaggen in de fik te steken omdat er een spotprent van jezus is gemaakt... het verschil tussen het Westen en de Moslimwereld word idd. elke dag groter Drs. S. dat ben ik zeker met je eens...
Wie zegt dat ze "die verkeerde gedachtes" hebben? Zoals siggel opmerkte: wat geschreeuw van leuzen en het in de fik steken van een vlag willen kinderen graag doen in ruil voor een dag vrij van school. Daar zitten dan echt niet meteen allerlei gevaarlijke gedachten achter.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Mike.H schreef:
siggel schreef: Maar laten we a.u.b. niet overdrijven, het zijn er maar 5000.
dan zijn het er nog altijd 5000 die verkeerde gedachtes hebben en wie zegt dat ze niet in de toekomst ook terrorist gaan spelen net als die pakistanen die bomaanslagen pleegden in Londen?.. tuurlijk zijn niet alle Pakistaanse kinderen zo, maar ik zie niet gelijk 5000 nederlandse kinderen de straat op gaan om te vlaggen in de fik te steken omdat er een spotprent van jezus is gemaakt... het verschil tussen het Westen en de Moslimwereld word idd. elke dag groter Drs. S. dat ben ik zeker met je eens...
Zaken moeten nooit overdreven worden. Wat echter wel telt is dat nog nooit eerder KINDEREN in zulke grote getalen de straat op zijn gegaan om vlaggen van 'de vijanden van de Islam' te verbranden. Sommige van jullie doen dit af als 'onschuldig' maar ik houd mijn hart vast.

Om het in de sfeer van het wo2-forum te houden, toen Hitler aan de macht kwam 'was er ook niks aan de hand..' Nog niks..
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 28 feb 2006, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:
Drs. S. schreef:dus jullie zien echt geen dreiging? Laten we het daar eens over hebben.
Zelfs verhagen ( CDA ) deelt die mening,hij was bij knevel.
Wij zetten onze jeugd op tegen de moslims (dankuwel Maxime) en de moslims zetten hun jeugd op tegen ons. Een kleine minderheid daar roept dat wij dood moeten en een kleine minderheid hier wil daar wel een atoombom op gooien. Wat is het verschil? Dat de verschillen groter worden werken we zelf in de hand met zo'n hersenloze hetze.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:
Mike.H schreef:
siggel schreef: Maar laten we a.u.b. niet overdrijven, het zijn er maar 5000.
dan zijn het er nog altijd 5000 die verkeerde gedachtes hebben en wie zegt dat ze niet in de toekomst ook terrorist gaan spelen net als die pakistanen die bomaanslagen pleegden in Londen?.. tuurlijk zijn niet alle Pakistaanse kinderen zo, maar ik zie niet gelijk 5000 nederlandse kinderen de straat op gaan om te vlaggen in de fik te steken omdat er een spotprent van jezus is gemaakt... het verschil tussen het Westen en de Moslimwereld word idd. elke dag groter Drs. S. dat ben ik zeker met je eens...
Wie zegt dat ze "die verkeerde gedachtes" hebben? Zoals siggel opmerkte: wat geschreeuw van leuzen en het in de fik steken van een vlag willen kinderen graag doen in ruil voor een dag vrij van school. Daar zitten dan echt niet meteen allerlei gevaarlijke gedachten achter.
IK denk dat ze verkeerde gedachtes hebben... denk nou niet dat ze er echt blij zijn met de Westerse wereld als ze vlaggen verbranden denk je wel?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja hoor, gooi maar weer kolen op het vuur om weer uit te halen naar de overheid en in dit geval Maxime Verhagen... Das geheid zijn mening en niet de mening van iedereen..

Tzijn trouwens niet alleen 5000 kinderen in pakistan, maar wereldwijd hebben miljoenen de westerlingen gehekeld aan het feit van de spotprenten.. De beelden op het journaal zeiden genoeg. In Indonesie, Irak, Iran, Pakistan, Saoedi Arabie, Jemen etc etc etc gingen tienduizenden, zoniet honderdduizenden per land demonstreren en riepen ze leuzen. Dat is wel een hoop meer dan die 5000 die jullie afschuimen als een 'klein aantal'

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

779 schreef:Ja hoor, gooi maar weer kolen op het vuur om weer uit te halen naar de overheid en in dit geval Maxime Verhagen... Das geheid zijn mening en niet de mening van iedereen..

Tzijn trouwens niet alleen 5000 kinderen in pakistan, maar wereldwijd hebben miljoenen de westerlingen gehekeld aan het feit van de spotprenten.. De beelden op het journaal zeiden genoeg. In Indonesie, Irak, Iran, Pakistan, Saoedi Arabie, Jemen etc etc etc gingen tienduizenden, zoniet honderdduizenden per land demonstreren en riepen ze leuzen. Dat is wel een hoop meer dan die 5000 die jullie afschuimen als een 'klein aantal'

779
mee eens... en er zijn alweer een paar demonstranten doodgeschoten die een hotel (?) binnen wilden gaan...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Er zijn wereldwijd 1,2 miljard moslims.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:
THOR schreef:
Drs. S. schreef:dus jullie zien echt geen dreiging? Laten we het daar eens over hebben.
Zelfs verhagen ( CDA ) deelt die mening,hij was bij knevel.
Wij zetten onze jeugd op tegen de moslims (dankuwel Maxime) en de moslims zetten hun jeugd op tegen ons. Een kleine minderheid daar roept dat wij dood moeten en een kleine minderheid hier wil daar wel een atoombom op gooien. Wat is het verschil? Dat de verschillen groter worden werken we zelf in de hand met zo'n hersenloze hetze.
Dit klopt zeker niet harro!
Wij zetten onze jeugd op tegen de moslims.( verklaar u nader ).
Wij hebben hier een knuffel cultuur wat de moslims aangaat.
En welke kleine minderheid wil daar een atoombom opgooien?
Wij hebben zeker geen hersenloze hetze tegen de moslims,dat hebben de moslims tegen ons. ( en dat is op dit moment een kleine minderheid ).
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Zou het niet veel nuttiger zijn als we eens gaan kijken naar de oorzaken in plaats van naar mogelijke gevolgen in de vorm van doemscenario's en paniekzaaierij? Als de kloof tussen de Moslimwereld en het Westen volgens jullie groter wordt, moeten daar toch ook oorzaken voor zijn?

En is deze kloof wel groter of was deze kloof altijd al wel groot, maar worden de huidige problemen misschien veroorzaakt doordat het Westen deze kloof probeert te dichten (globalisering, interventie in Irak en Afghanistan etc.) , terwijl Moslimlanden daar helemaal niet op zitten te wachten? Wij kunnen Moslimlanden onze normen en waarden niet opdringen en misschien is het verstandiger als met name de VS haar buitenlandbeleid drastisch veranderd.

Ik stoor me gewoon aan mensen die alsmaar roepen welk gevaar er dreigt, maar die verder nauwelijks schijnen na te denken over dit gevaar. Ik ben niet bang, omdat ik weet dat er oplossingen zijn. Misschien komen deze oplossingen niet van huidige politici en presidenten, maar van hun opvolgers.

Het enige waar ik bang voor ben zijn moslimterroristen, maar de laatste tijd zien we steeds vaker dat dit helemaal geen buitenlanders zijn, maar ontspoorde moslimjongeren met de Westerse nationaliteit. Maar ook dit probleem wil ik zeker niet opblazen, want ik heb het volste vertrouwen in het merendeel van de Moslims in de Westerse samenleving. Ook hier blijft het een, weliswaar zeer gevaarlijke, maar relatief gelukkig kleine groep mensen die de samenleving verzieken.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Er zijn wereldwijd 1,2 miljard moslims.
je kijkt nu alleen maar naar de *goede* moslims... die verwijt ik echt helemaal nix, maar mij gaat het nou juist om de *foute* moslims en wat ik met fout bedoel dat weet je wel.. je kan de moslims wel blijven verdedigen, maar op den duur gaat het toch fout... kijk alleen maar eens in nederland...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mike.H schreef:je kijkt nu alleen maar naar de *goede* moslims... die verwijt ik echt helemaal nix, maar mij gaat het nou juist om de *foute* moslims en wat ik met fout bedoel dat weet je wel.. je kan de moslims wel blijven verdedigen, maar op den duur gaat het toch fout... kijk alleen maar eens in nederland...
Ik denk dat Harro deze "goede" moslims verdedigd en dat is iets dat veel mensen helaas vergeten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

KevinP schreef:
Mike.H schreef:je kijkt nu alleen maar naar de *goede* moslims... die verwijt ik echt helemaal nix, maar mij gaat het nou juist om de *foute* moslims en wat ik met fout bedoel dat weet je wel.. je kan de moslims wel blijven verdedigen, maar op den duur gaat het toch fout... kijk alleen maar eens in nederland...
Ik denk dat Harro deze "goede" moslims verdedigd en dat is iets dat veel mensen helaas vergeten.
OK; verkeerd begrepen... maar niemand zegt hier dat de hele moslimwereld slecht is alleen een deel ervan; DUS... we hebben het over de foute moslims en niet over de goede...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie