prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

nou nou Sobel voel je niet gelijk zo aangevallen... bedoelde het niet als een aanval richting jou ofzo, het was gewoon een opmerking van; vind het wel vreemd dat het nooit eerder is gebeurd... (tsja met internet is het soms een beetje lastig om nou echt uit te leggen wt je denkt.. sorry voor misverstand)..

en op het 2e stuk dat Denemarken de moslims beledigd; dan beledigen de moslims de Denen weer door hun vlag in de fik te steken... 1-1 ... daarna ambasade aanvallen 1-2... daarna weer een spotprent over de Joden laten maken 1-3 (daar beledig je heel west-europa mee)... en dan ook nog goud uitloven voor elke Deense, Duitse en Noorse soldaat die word neergeschoten = 1-4...

dat gaat me toch wel een beetje te ver...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik voel me niet zozeer aangevallen, ik probeer alleen mij mening te verdedigen met argumenten, overgens een prettige discussie.

ik denk dat je beredeniring met punten net goed klopt, de maat van pijn die je mensen bezorgt is niet uit te beelden in ''1-0'' dat is veels te oppervlakkig...

er is natuurlijk een verschil of je de moslimwereld raakt waar al crisis heerst of Denemarken, waar in principe geen sprake is van armoede oorlog enz...

ik geef je gelijk dat sommige dingen tever gaan hierbij bedoel ik ambasade's aanvallen en het ''doden'' van soldaten, je snapt wel wat ik bedoel, de spotprent was trouwens niet tegen joden maar over de gehele holocaust, dat wil niet zeggen dat het tever gaat.

de vlag daar kan ik nog inkomen, ik bedoel, hoeveel amerikaanse vlaggen worden er wel niet per dag verbrand in het midden oosten, het is een vorm van je haat over dat land laten merken...

op dit moment is het niet echt een cartoon oorlog, maar een balletje over en weer trappen...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:ik voel me niet zozeer aangevallen, ik probeer alleen mij mening te verdedigen met argumenten, overgens een prettige discussie.

ik denk dat je beredeniring met punten net goed klopt, de maat van pijn die je mensen bezorgt is niet uit te beelden in ''1-0'' dat is veels te oppervlakkig...

er is natuurlijk een verschil of je de moslimwereld raakt waar al crisis heerst of Denemarken, waar in principe geen sprake is van armoede oorlog enz...

ik geef je gelijk dat sommige dingen tever gaan hierbij bedoel ik ambasade's aanvallen en het ''doden'' van soldaten, je snapt wel wat ik bedoel, de spotprent was trouwens niet tegen joden maar over de gehele holocaust, dat wil niet zeggen dat het tever gaat.

de vlag daar kan ik nog inkomen, ik bedoel, hoeveel amerikaanse vlaggen worden er wel niet per dag verbrand in het midden oosten, het is een vorm van je haat over dat land laten merken...

op dit moment is het niet echt een cartoon oorlog, maar een balletje over en weer trappen...
ja klopt was tegen de holocaust... k denk ik versimpel het naar; de joden.. maargoed de vlag daar kan ik nog inkomen?... ik niet... wij verbranden toch ook niet Taliban of Al Quaida vlaggen.. ik vind het gewoon niet normaal, dat jij daar anders over denkt dat kan en ik begrijp je voor een groot deel wel, maar ik vind het echt té primitief, overdreven en agressief...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dingen over het geloof komen daar nou eenmaal erg hard aan.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

sobel schreef:dingen over het geloof komen daar nou eenmaal erg hard aan.
Klopt, zie: JOEP BERTRAMS - GEVOELIG.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

No offence, maar die mensen kunnen wel overdrijven hoor.

Ik ga toch ook niet even mezelf opblazen ergens tussen de Moslims omdat ze niet willen bekeren tot de Katholieke Kerk. (Even een voorbeeldje)
Of even 100Kilo goud aan degene geven die de maker van de Cartoons vermoord.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dat staat lijkt mij ver buiten de cartoon oorlog...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

KevinP schreef:
Klopt, zie: JOEP BERTRAMS - GEVOELIG.
wat wil je hiermee duidelijk maken?

hun geloof is erg sterk...
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

sobel schreef:dat staat lijkt mij ver buiten de cartoon oorlog...
Hij is geedit. :wink:

Ik wil er gewoon even mee duidelijk maken dat er bij de meeste Moslims (Extremisten) wel iets in hun hoofd los zit. :)
sobel
Lid

Bericht door sobel »

klopt... maar we hebben het hier over de gehele moslim wereld... dat zijn echt niet alleen maar extremisten
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

sobel schreef:klopt... maar we hebben het hier over de gehele moslim wereld... dat zijn echt niet alleen maar extremisten
Klopt, maar ik had het over de extremisten want die willen gelijk weer gaan moorden. :roll:

Overigens vind ik alle reacties overdreven, vlaggen worden verbrand, ambassade's aangevallen, etc.
Ik ga toch ook gee vlag van Iran verbranden vanwege die "Holocaust prents" e.d. (Overigens zou ik dan gelijk afgemaakt worden)

Is het dan zo moeilijk om het via de politiek op te lossen? :?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

zoals ik al heb gemeld vind ik sommige dingen ook overdreven, overgens zijn de Holocaust prenten nog niet uitgebracht, gebeurd hopelijk ook niet maargoed, het gehele politieke gedeelte in de meeste middenooste landen zit helemaal in de knoop..
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

sobel schreef:wat wil je hiermee duidelijk maken?

hun geloof is erg sterk...
Ik wil hetzelfde duidelijk maken als de maker van dit filmpje: diverse terroristische aanslagen door moslims veroorzaken binnen de Islamitische samenleving nauwelijks protest, terwijl een paar eenvoudige cartoons voor een enorme heisa zorgen.

Ik heb respect voor het feit dat hun geloof sterk is, maar ik kan het niet zo goed begrijpen waarom juist deze cartoons voor ophef zorgen en niet de afschuwelijke dingen die door anderen gedaan worden uit naam van hun geloof. Waarom schaden een paar cartoons hun geloof meer dan fundamentalisten/terroristen dat doen? Zou de profeet Mohammed meer aanstoot nemen aan simpele tekeningen dan aan gruwelijkheden die enkele van zijn onderdanen uit zijn naam verrichten?

Het filmpje zegt het echter veel beter dan dat ik het kan uitdrukken. Dus nogmaals: JOEP BERTRAMS - GEVOELIG.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:zoals ik al heb gemeld vind ik sommige dingen ook overdreven, overgens zijn de Holocaust prenten nog niet uitgebracht, gebeurd hopelijk ook niet maargoed, het gehele politieke gedeelte in de meeste middenooste landen zit helemaal in de knoop..
ach bij al die moslimlanden zijn de stoppen los geslagen... in Iran dacht ik waren weer 2 mensen vermoord toen ze een Westers hotel(?) in de fik wouden zetten... en terecht...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Mike.H schreef:
sobel schreef:zoals ik al heb gemeld vind ik sommige dingen ook overdreven, overgens zijn de Holocaust prenten nog niet uitgebracht, gebeurd hopelijk ook niet maargoed, het gehele politieke gedeelte in de meeste middenooste landen zit helemaal in de knoop..
ach bij al die moslimlanden zijn de stoppen los geslagen... in Iran dacht ik waren weer 2 mensen vermoord toen ze een Westers hotel(?) in de fik wouden zetten... en terecht...

terecht dat mensen worden vermoord? en is in denemarken dan ook niet een steekje los voor het maken van deze prenten! dit had allemaal niet gehoeven hoor... en de moslimlanden zijn niet gestart!
Plaats reactie