prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

omg Harro, ik lig in een deuk!!

maar laten we het netjes en ontopic houden :wink:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

is dit nou nodig, laat het ff van bijde kanten stoppen, hier schieten we niets mee op...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik moet het ontopic houden? Blijkbaar was mijn post over 5 miljoen kinderen dat niet?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid

Bericht door jacob »

nou nou wat zakken we af naar een bedenkelijk nivo, het is helaas wel zo dat de 'goeden' onder de daden van de slechten lijden.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

mischien een idee om het uitevechten via PB en na de streep hieronder weer gewoon ontopic tegaan en een normale discussie te voeren...

-----------------------------------------------------------------------------
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

paar berichten terug:
Drs. S. schreef:Harro, het gaat erom dat er dus WEL wordt geprotesteerd. Ik reken de kinderen daar niet op af, maar blijkbaar vonden verschillende schoolbesturen incl de ouders het belangrijk om hun kinderen te laten demonstreren.
Zo'n demonstratie zal de kinderen voor de rest van hun leven bij blijven.
Snap je wat ik bedoel?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

jacob
Lid

Bericht door jacob »

Drs. S. schreef:paar berichten terug:
Drs. S. schreef:Harro, het gaat erom dat er dus WEL wordt geprotesteerd. Ik reken de kinderen daar niet op af, maar blijkbaar vonden verschillende schoolbesturen incl de ouders het belangrijk om hun kinderen te laten demonstreren.
Zo'n demonstratie zal de kinderen voor de rest van hun leven bij blijven.
Snap je wat ik bedoel?
Het is overdreven te stellen dat die kinderen voor het leven getekend zijn, het onvolwassen gedrag van hun ouders komen ze wel te boven
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik zou het eigenlijk best een goed idee vinden als de media dergelijke berichtgeving zou plaatsen. Het zou de negatieve spiraal kunnen doorbreken.

Ik vind echt dat we ons nog steeds druk maken om het verkeerde. Ik ben ook best verontrust door het moslimterrorisme, maar ik zie echt geen enkel gevaar in de Islam an sich. Het aantal moslims wordt wereldwijd geschat op zo'n 20 procent van de wereldbevolking, oftewel ruim 1,2 miljard mensen. Ik ben er echt nog steeds van overtuigd dat weliswaar een zeker aantal zich beledigd voelt door deze spotprenten, maar de mensen die daadwerkelijk overgaan tot geweld zijn een relatief kleine groep. Bovendien zijn deze mensen altijd al tot geweld bereid geweest.

Er zijn sinds de oprichting van Israël altijd al groepen moslims geweest die fel protesteerden - met of zonder geweld - tegen de invloed van het Westen. Zeker nu het Westen zich vaker gaat mengen in de Islamitische wereld (Irak en Afghanistan), zijn dergelijke woedeuitbarstingen vanuit hun perspectief ook nog deels te begrijpen ook.

Maar begrijp het goed: ik veroordeel elke vorm van geweld en moslims die ervoor kiezen om in het westen te wonen, zullen zich gewoon moeten aanpassen aan de wetten die hier gelden. Als zij zich gekwetst voelen door deze spotprenten, hebben ze het volste recht om naar de rechter te stappen. Vor Moslims in Moslimlanden ligt de situatie natuurlijk geheel anders. Met hen mogen we best een beetje rekening houden, zeker aangezien we schijnbaar zo bang zijn voor een revolutie of een oorlog. Ook zulke spotprenten kunnen namelijk de aanleiding zijn daarvoor!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

Het is 'onderwijs' als het door de scholen wordt georganiseerd. Als klein kind heb je nauwelijks een eigen mening en alles wat je leert op school (of met buitenschoolse aktiviteiten) is daarmee per definitie de waarheid.

Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:Het is 'onderwijs' als het door de scholen wordt georganiseerd. Als klein kind heb je nauwelijks een eigen mening en alles wat je leert op school (of met buitenschoolse aktiviteiten) is daarmee per definitie de waarheid.
Dat zeggen "zij" ook over ons.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Drs. S. schreef:Het is 'onderwijs' als het door de scholen wordt georganiseerd. Als klein kind heb je nauwelijks een eigen mening en alles wat je leert op school (of met buitenschoolse aktiviteiten) is daarmee per definitie de waarheid.
Dan even een door de VN betaalde démoslimfundamentelisme cursus :wink:
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

propaganda heb ik al eerder aangesneden, maar daar ging je ook niet op in. Maar zeg nou eerlijk: Vind je het niet een zorgelijke kwestie?

Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wat dat 0,05 procent van de Pakistanen loopt te demonstreren?
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Dan worden ze daar wel gewelddadig opgevoed op die scholen.
Zoals reeds anderen al zeiden ..... ik zie hier ook nog geen vlaggen of foto's (of erger) de fik ingaan omdat er met een Katholiek symbool wordt gespot.

DAAR ligt het hem, de verhoudingen kloppen niet.

O hemel, een déjà vu! :evil:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
jacob
Lid

Bericht door jacob »

Jeeper704 schreef:Dan worden ze daar wel gewelddadig opgevoed op die scholen.
Zoals reeds anderen al zeiden ..... ik zie hier ook nog geen vlaggen of foto's (of erger) de fik ingaan omdat er met een Katholiek symbool wordt gespot.

DAAR ligt het hem, de verhoudingen kloppen niet.

O hemel, een déjà vu! :evil:
psies..wat een drukte om een paar kinderen...
Plaats reactie