Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag las ik deze 2 artikelen in de krant. Het is natuurlijk zo dat men je niet de daden van een (naaste) familielid kan aanrekenen maar je kan er als familielid en naamdrager toch flink last van hebben. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor de nabestaanden van beide heren in deze 2 artikelen. Je zal bijvoorbeeld maar familie van Saddam zijn of van Pinochet.
Erg interessant deze krantenartikelen. Bedankt voor het delen. Ik heb verder niets gehoord of gelezen over de dood van Il Duce's zoon. Historisch jammer dat nu ook de tweede genartie Mussolini's is uitgestorven.
Uit welke krant komen de artikelen overigens?
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..." Siegfried Sassoon
Een naam kan zeker lastig zijn, maar de Mussolini'tjes hebben er (zoals ook uit het artikel blijkt) niet zoveel last van. Hedendaags eerder profijt, vooral Alessandra.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
De naam Hitler (of Hietler) is inderdaad geen veel voorkomende naam meer in Oostenrijk en Duitsland maar hoe zit dat met de naam Mussolini? Komt die naam nog veel voor in Italië? Ik begrijp uit het artikel over Mussolini dat z'n kleindochter ook in de politiek zit. Die politieke partij van Alessandra is dat net zo'n partij als de Volksunie in Nederland en hoe populair is ze daarmee in Italië? De krantenartikels zijn overigens afkomstig uit het Reformatorisch Dagblad.
De namen Hitler, Hiedler, Huetler en Hütler kom je idd niet meer tegen, maar hoe zit het met Schicklgruber? Dat was nl. de oorspronkelijke achternaam van Alois (Adolfs vader); de meisjesnaam van zijn ongehuwde moeder, die in 1842 (5 jaar na de geboorte van Alois) huwde met een zekere Johann Georg Hiedler, van wie het nog maar de vraag is of hij Alois' biologische vader is geweest. Jaren later heeft Alois de achternaam Hitler aangenomen. De schrijfwijze van die achternaam varieerde nogal in die jaren; een oom van Alois schreef zijn achternaam als Huetler.
Er woont zelfs een na de oorlog geboren Adolf Hitler in Duitsland. Een, ik meen 59-jarige, vrachtwagenchauffeur. Zie interviews met mensen met een beroemde naam in een editie van Volkskrant Magazine van afgelopen zomer. Hij heeft er, zo zegt hij in het interview, geen last. Op 20 april jongsleden wees een politieagent hem er bij een controle, waarbij hij zijn papieren moest laten zien, nog op "dat hij jarig was".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dan moet de man toch wel over een olifantenhuid beschikken, lijkt me. Als je nagaat hoe vaak iemand zichzelf moet voorstellen of zijn naam moet invullen; "hoe was uw naam ook weer, zei u?"
Ik zou er niet aan moeten denken om Adolf Hitler te moeten heten, maar er was volgens my tijdje terug ook een serie op BNN waarin katje schuurman op zoek ging naar enkele neven van Hitler in de VS en die wilde geen kinderen nemen omdat ze het geslacht Hitler niet wilde voortzetten, iemand die daar iets meer over weet???
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Ik zou er niet aan moeten denken om Adolf Hitler te moeten heten, maar er was volgens my tijdje terug ook een serie op BNN waarin katje schuurman op zoek ging naar enkele neven van Hitler in de VS en die wilde geen kinderen nemen omdat ze het geslacht Hitler niet wilde voortzetten, iemand die daar iets meer over weet???
Het klopt precies wat je zegt. Echte neven waren het niet, maar 3 half- achter- achterneven met de naam Houston. Ze willen inderdaad geen kinderen nemen (moeilijke beslissing). Er was echter nog een broer die wél kinderen wilde, maar die is al vrij vroeg overleden. (Geeft weer reden tot speculaties natuurlijk.)
David Gardner schreef er een boek over, genaamd: "The Last of the Hitlers."
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..." Siegfried Sassoon
Het is eigenlijk niet zo vreemd dat de naam Hitler, Hiedler of Hütler door elkaar wordt gehaald. Dit zie je door de geschiedenis heen bij veel familienamen. Mijn vader is nogal geïnteresseerd in genealogie en ook bij mijn familienaam zie je dat ie vroeger op verschillende manieren werd geschreven. Mijn familienaam is overigens geen Hitler o.i.d. maar dit terzijde.
Zijn er eigenlijk foto's van de huidige familieleden van Hitler? Ik kan me niet herinneren dat ik deze ooit heb gezien.
Wel heb ik eens een interview gezien met de kleinzoon van Jozef Stalin. Deze lijkt uiterlijk inderdaad wel op z'n opa.
Wat dat BNN programma betreft, ik ken dit niet. Zal wel een interessante uitzending zijn geweest met Katja Schuurman. Lijkt me ook dé gewezen persoon om zoiets uit te zoeken.
Dat zou me verbazen, want Hitler heeft zijn in zijn persoonlijk testament alles vermaakt aan de NSDAP, danwel, in geval van ontbinding van de Partei, aan de Duitse Staat.
Kadeeke schreef:Ik weet niet of het waar is, maar heb eens horen zeggen dat de verwanten van Hitler nog steeds royalties ontvangen van Mein Kampf.
Daar heb ik tijdje terug nog wel wat van gelezen, er was een famililie die die royalties zou krijgen maar hij wilt er niks mee te maken hebben dus alles word aan goede doelen geschonken Toch wel mooi....
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dat lijkt me nog ongeloofwaardiger!
In dergelijke gevallen zou er dus sprake moeten zijn van een gerenommeerde uitgeverij die een boek uitgeeft/verkoopt waarbij de royalties gaan naar de erfgenamen van de auteur, die zich daarvoor bij de uitgever hebben gemeld met een akte van erfrecht.
Wie zouden die erfgenamen dan wel moeten zijn? Nazaten van Gretl Fegelein, geb. Braun misschien? Om dan achteraf te kunnen verklaren dat ze alles aan een goed doel geven?
Seyffardt schreef:Dat lijkt me nog ongeloofwaardiger!
In dergelijke gevallen zou er dus sprake moeten zijn van een gerenommeerde uitgeverij die een boek uitgeeft/verkoopt waarbij de royalties gaan naar de erfgenamen van de auteur, die zich daarvoor bij de uitgever hebben gemeld met een akte van erfrecht.
Wie zouden die erfgenamen dan wel moeten zijn? Nazaten van Gretl Fegelein, geb. Braun misschien? Om dan achteraf te kunnen verklaren dat ze alles aan een goed doel geven?
ik zal kijken of ik het nog kan vinden, stond als het goed is op de go2war2 actueel gedeelte...