Had Anne Frank meerdere persoonlijkheden?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Had Anne Frank meerdere persoonlijkheden?

Bericht door Unyuu »

...
Laatst gewijzigd door Unyuu op 20 feb 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat zou je moeten vragen aan haar psychiater en die heeft ze vast niet gehad. Ik denk niet dat je op basis van een stukje tekst zoiets over iemand kunt zeggen. Ik denk dat ze gewoon een jong meisje in de puberteit dat zichzelf leerde kennen en in een dagboek veel meer van zichzelf durfde laten zien dan in contacten met andere mensen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

...
Laatst gewijzigd door Unyuu op 20 feb 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat hoeft helemaal niet. Voor mijn werk heb ik regelmatig testjes gemaakt en ik heb kenmerken van borderline, adhd, autisme, mps en nog een paar van die aandoeningen. Het gaat er maar om hoe ver je het zoekt en welke delen van een persoonlijkheid je gebruikt.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

YPPY schreef:Dat hoeft helemaal niet. Voor mijn werk heb ik regelmatig testjes gemaakt en ik heb kenmerken van borderline, adhd, autisme, mps en nog een paar van die aandoeningen. Het gaat er maar om hoe ver je het zoekt en welke delen van een persoonlijkheid je gebruikt.
Iedereen heeft wel meerdere trekjes van meerdere persoonlijkheidsstoornissen.

Nog 2 dingen die ik ook heb:


Ze wou geen nutteloze dood sterven zoals andere vrouwen, ze wou na haar dood nog bekend zijn, mensen helpen.

Ze voelde zich eenzaam omdat niemand her begreep, zelfs haar eigen familie/vrienden niet.


Ik vraag me af of ze de "mens" ooit volledig heeft vertrouwd, ikzelf heb moeite met mensen te vertrouwen omdat ze aan de ene kant lief en aardig kunnen lijken en dan ineens een mes in je rug steken (figuurlijk).
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mensen in de pubertijd hebben vaak verschillende kanten, zo ook bepaalde ''buien'', denk hier aan:

-woedebuien

-aandachtvragende buien

en zo zijn er nog veel meer, ik denk dat anne zich niet zo goed wist te uiten op bepaalde momenten, mischien ook omdat ze maar inhet achthuis zat en ze op dat moment haar dagboek als beste vriendin had..

dit is wat ik denk, waarschijnlijk niet de juiste teorie..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

...
Laatst gewijzigd door Unyuu op 20 feb 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik denk ook omdat ze toch eenzaam was (dat was ze toch?) dat ze dan vanzelf ging nadenken, over het leven enz...
dat verwoorde ze tegen haar beste vriendin... het dagboek
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

...
Laatst gewijzigd door Unyuu op 20 feb 2006, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

exuses
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie