Karikatuur over Holocaust

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Karikatuur over Holocaust

Bericht door Kilroy »

12.000 dollar voor beste karikatuur over Holocaust

Ondertussen blijven de anti-Deense protesten aanhouden.
De beste karikatuur over de Holocaust krijgt een beloning van 12.000 dollar. Dat staat zondag te lezen op de website van het Huis van de karikatuur van Iran dat samenwerkt met de krant Hamshahri voor een internationale wedstrijd van spotprenten over de Holocaust.

"Het gaat om de grootste beloning ter wereld in een wedstrijd van karikaturen", stelt de site. "De laureaat krijgt 12.000 dollar. De prenten die tweede en derde eindigen krijgen respectievelijk 8.000 en 5.000 dollar". Er zijn nog twaalf andere prijzen voorzien. De hoofdredacteur van de grote Iraanse krant, Mohammad Reza Zaeri, had eerder deze week al aangekondigd dat de wedstrijd er zou komen. Hij zei dat "de Deense karikaturisten (die de spotprenten over de profeet Mohammed hadden getekend) mochten deelnemen aan de wedstrijd van Hamshahri om hun zonden te reinigen en opdat hun berouw door god zou worden aanvaard".

Waarheid of leugen?
"We willen weten waar de grens van de vrijheid van meningsuiting ligt. We hebben een vraag gesteld en willen een antwoord. Het westen gelooft in de realiteit van de Holocaust. Indien het waar is, aanvaard dat we vragen stellen en als het een leugen is, zal de waarheid aan het licht komen", aldus nog de hoofdredacteur. "We hopen dat deze karikaturen helpen de waarheid te ontdekken. We willen met niemand spotten of een gebrek aan respect tonen", zei Zaeri.


Bron : Het Laatste Nieuws - editie 20 februari 2006.

... en het wordt erger en erger ... :shock:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Is dit bedoeld als antwoord op die Deense cartoons? Ik heb er geen idee van hoe die karikaturen er uit gaan zien, maar spotten met iets als de holocaust vind ik niet kunnen. Ik geloof dat veel mensen er hier hetzelfde over deze prenten zullen denken, dan hun over de Deense cartoons. Toch zal je hier geen rellen krijgen zoals daar lijkt me, dat is het grote verschil.
Hij zei dat "de Deense karikaturisten (die de spotprenten over de profeet Mohammed hadden getekend) mochten deelnemen aan de wedstrijd van Hamshahri om hun zonden te reinigen en opdat hun berouw door god zou worden aanvaard".
Dit is ook de meest belachelijke onzin die ik ooit gehoord heb. Dat het allemaal weer goed is, als ze maar een ander volk beledigen.

Ik begrijp niet hoe deze mensen de holocaust kunnen blijven ontkennen. Ik heb me hier nooit in verdiept, maar wat zeggen hun dan van alle foto's uit die tijd, en de kampen die er nu nog zijn? Wat zeggen ze dan over de duizenden mensen die de kampen wel hebben overleeft, en hun verhalen hebben verteld?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

TBS! :D

Even serieus, dit is gewoon te ziek voor woorden. De wereld word alsmaar zieker met de dag. :(
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mogen wij nu ook olie uit de moslimlanden boycotten? Migranten boycotten? En andere soort dingen die eigenlijk te ziek zijn voor woorden..?

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het balletje gaat


over en weer...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ziekelijke wereld ....... :full:
We gaan effe lachen met tientallen miljoenen doden.
Ziekelijk gewoon.

En komt er protest op wat ze allemaal aanrichten?
Nee, zoals steeds zwijgt iedereen als vermoord.
Gewoon omdat een aantal fanatiekelingen het niet kunnen hebben dat met een bepaald figuur wordt gespot.

Als men elke keer dat met god of Jezus gespot wordt, iets in de fik moest steken ...... wel, dan was nu 3/4 van Europa al platgebrand :!:

Staat dat nu in verhouding met elkaar?????
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 22 feb 2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Mogen wij nu ook olie uit de moslimlanden boycotten? Migranten boycotten? En andere soort dingen die eigenlijk te ziek zijn voor woorden..?

779
Zijn olie uit moslimlanden en migranten dan te ziek voor woorden?
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Jeeper, wat ben je onvolwasssen. Zijn TIENTALLEN MILJOENEN doden gevallen bij de genocide op de joden? Dat is dacht ik toch schromelijk overdreven zo'n aantal.

En inderdaad: het Westen is geconditioneerd om verontwaardigd op de shoah te reageren en Israël tracht daarmee alle kritiek van tafel te vegen, maar men moet óók hiertegen kunnen, als men zo voor vrije meningsuiting is. Ik ben niet voor absoluut recht op bespotting, maar jij zei onlangs van wel, dus dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.

Bovendien komt bij gezonde politieke spot de waarheid vanzelf boven.
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Verschaeve schreef:Jeeper, wat ben je onvolwasssen. Zijn TIENTALLEN MILJOENEN doden gevallen bij de genocide op de joden? Dat is dacht ik toch schromelijk overdreven zo'n aantal.

En inderdaad: het Westen is geconditioneerd om verontwaardigd op de shoah te reageren en Israël tracht daarmee alle kritiek van tafel te vegen, maar men moet óók hiertegen kunnen, als men zo voor vrije meningsuiting is. Ik ben niet voor absoluut recht op bespotting, maar jij zei onlangs van wel, dus dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.

Bovendien komt bij gezonde politieke spot de waarheid vanzelf boven.
Denk dat Erwin bedoeld dat er tijdens de gehele oorlog tientallen miljoenen doden zijn gevallen. Al heeft dat misschien niets met dit onderwerp te maken

@ Harro, ik bedoelde meer het feit dat wij als christenen net zulke debiele acties mogen doen als de moslims doen/deden zoals het boycotten van producten, het in de brand steken van gebouwen en aanzetten tot haat door de overheden van sommige landen.

Gelukkig gebeurt dit niet. Tenminste nog één wijze beslissing van onze zijde.

779
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

779 schreef: Gelukkig gebeurt dit niet. Tenminste nog één wijze beslissing van onze zijde.
Dat zijn ware woorden 779.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Verschaeve schreef:Jeeper, wat ben je onvolwasssen. Zijn TIENTALLEN MILJOENEN doden gevallen bij de genocide op de joden? Dat is dacht ik toch schromelijk overdreven zo'n aantal.
Excuseer meneer Verschaeve .... gaan we persoonlijk worden????

Ik zei tientallen miljoenen doden en NIET Joodse doden :!:
De Nazis hadden het niet enkel gemund op Joden, maar ook op zigeuners, homo's, verzetslui, andersdenkenden, etc, etc.

LEES eerst eens goed wat ik neerzet en REAGEER pas dan.

Goed?

Dank u, meneer Verschaeve.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Klopt, bijna 100 miljoen doden (indirect). Door alle zijden. Natuurlijk is de ideologische aanval op Rusland door Nazi-Duitsland begonnen, waarbij vele leden van de wereldelite (bankieren) overigens zowel Duitsland als Sowjet-Rusland aanmoedigden tot oorlog.

De 100 miljoen doden vielen aan vele zijden, onder alle betrokken volkeren en onder allerlei "rassen". Zowel Duitsers, Joden, Russen, Polen, Oekraïeners, Italianen, Fransen, Afrikanen, Amerikanen.
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Bij mij komt het er gewoon op neer dat het niet met elkaar in verhouding staat.

Er worden cartoons getoond.
Reactie: brandstichting!

De betogingen tot daar aan toe, zolang ze vredig verlopen (cfr. Brussel) heb ik er geen probleem mee.
Verontwaardiging: ook geen probleem mee.

Maar gaan spotten met gebeurtenissen waarin zoveel leed werd veroorzaakt en waarvan er nog steeds - jammer genoeg afnemend in aantal - getuigen van zijn ..... wel, dat is tesamen met brandstichting wel SERIEUS over de schreef gaan.

Dat ze dan spotprenten maken over Christus of over de Katholieke god :!: Dat staat tenminste in evenredigheid.

En blijkbaar zijn ze onderling ook al in strijd (cfr. de bomaanslagen op moskee te Irak) ..... blijkbaar wordt gewoonweg alles door die fanatici als reden aangewend om - straffeloos - hun gang te gaan.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Dat ze dan spotprenten maken over Christus of over de katholieke God. Dat staat tenminste in evenredigheid.
Wil je soms even provoceren?

Laat ze maar spotprenten over jouw moeder maken ofzo. Misschien is dat wel evenredig?

Moeten de christenen, die in Pakistan toch al in brand gestoken werden en aangevallen, nu ook nog als schietschild gaan dienen voor wat een uiterst seculier blad gepubliceerd heeft?

Wat makkelijk verschuilt men zich dan.

Jezus-Christus mag wel belachelijk gemaakt of gepersifleerd worden, maar een andere historische gebeurtenis niet?

Wat een hypocrisie. Je lijkt wel echt door het holocaustisme geïndoctrineerd te zijn. (Deprogrammeringstip: boek, geschreven door een bekende joodse auteur: "The Holocaust Industry".)
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Wilt u mijn moeder of enig ander familielid erbuiten houden, ja?
Wie provoceert wie hier?
Ik raad u nogmaals aan om persoonlijke aanvallen uit te laten.

U vindt het blijkbaar doodnormaal dat er ambassades in brand worden gestoken door een paar onnozele prenten die verschenen zijn????
Indien u dit normaal vindt, dan raad ik u begeleiding aan want dan klopt er iets niet in je geestelijke toestand.

En tevens vindt u het ook doodnormaal dat men gaat verklaren dat de Holocaust een sprookje is?
Want dat is wat u hiermee zegt.

En nee, meneer Verschaeve, ik ben nergens ge-indoctrineerd. Ik heb enkel respect voor oa 6 000 000 Joodse doden en vele anderen die op meestal beestige wijze zijn omgebracht.

RESPECT, mijn waarde, da's iets wat er in deze wereld serieus ontbreekt.
U kent blijkbaar dit woord ook niet al te goed want het getuigt van weinig respect om mensen van andere gedachtengoed te gaan bestempelen als onvolwassen en hypocriet, meneer Verschaeve.

En als er zulke spotprenten uitkomen, dan gaat onze gemeenschap tenminste geen moskee of zo in brand steken.
DAT is wat ik bedoel met 'evenredigheid'.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Plaats reactie