Karikatuur over Holocaust

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Verschaeve schreef: Wat een hypocrisie. Je lijkt wel echt door het holocaustisme geïndoctrineerd te zijn. (Deprogrammeringstip: boek, geschreven door een bekende joodse auteur: "The Holocaust Industry".)
Tjah, Cyriel Verschaeve was dan ook een zeer koosjer figuur met een duidelijke rol in de Collaboratie...voor mij is duidelijk waar de klepel hangt.

Iedere godsdienst mag het voorwerp zijn van humor. Zelfrelativering, kritiek.

Godsdienst is een keurslijf dat de mens al te lang verplicht heeft om te leven volgens hun waarden en normen. Er zitten goede dingen in, maar als men al niet meer mag lachen?

Je kan dit natuurlijk afdoen als 'vrije maatschappij mei '68 gezwets' maar ook daar waar de Godsdienst veel invloed en macht heeft, verlopen de maatschappij stromingen niet utopisch in orde.

Het zal niet lukken op de 'Godsdienst- manier' om een leuke, veilige en verdraagzame samenleving te creëeren.

En ja, meneer Verschaeve, ook heidense regeringen en invloeden hebben honderden miljoenen doden op hun geweten, maar waar is het verschil? in het Stalinisme en Hitlerisme hadden zij hun absolute macht, in de Middeleeuwen... de Clerus! Er is geen verschil!

Zonder de goede bedoelingen van veel, zeer veel gelovigen overal ter wereld te miskennen!!!!!

Maar allen misleiden zij het volk (of worden zij misleid.

En ja het volk moet gestuurd worden, er moeten normen en waarden zijn. De Goede zeden!

Zeker weten, maar door zich te laten opfokken door een blote Madonna of 'De Da Vinci Code' of door Mohamed die op ontploffen staat?
Misschien wil hij zich wel laten ontploffen!

Door alle ellende en miserie en schanddaden die in naam van Mohammed, Christus of de Maya Goden werden verricht,
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ik weet dat het later aanpassen van berichten niet zo vanzelfsprekend is, maar ik had hier iets getypt dat niet terzake deed in de topic.
Laatst gewijzigd door Gertos45 op 25 feb 2006, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles de Gaulle
Lid
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006, 18:26
Locatie: Regio Oost

Bericht door Charles de Gaulle »

En ja, meneer Verschaeve, ook heidense regeringen en invloeden hebben honderden miljoenen doden op hun geweten, maar waar is het verschil? in het Stalinisme en Hitlerisme hadden zij hun absolute macht, in de Middeleeuwen... de Clerus! Er is geen verschil!
Ik wil me niet in jullie persoonlijke vête mengen, maar in de Middeleeuwen had de clerus (geestelijkheid) absoluut niet de absolute macht. In feite waren de Middeleeuwen constant een strijd tussen de adel, de burgerij en de geestelijkheid om de macht. Om het voorzichtig te zeggen: weinig objectief.
La victoire est la notre! - Parijs bevrijd, aug. 1944.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kom zeg Verschaeve. Leuke nieuwe naam maar volgens mij heb je een ban voor een week.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Charles de Gaulle schreef: Ik wil me niet in jullie persoonlijke vête mengen, maar in de Middeleeuwen had de clerus (geestelijkheid) absoluut niet de absolute macht. In feite waren de Middeleeuwen constant een strijd tussen de adel, de burgerij en de geestelijkheid om de macht. Om het voorzichtig te zeggen: weinig objectief.
1. Er is geen persoonlijke vête, enkel een verschil in zienswijzen, ene andere mening. Als dit al een vête veroorzaakt :roll:.

2. Ze streed om de macht, samen met de adel en de burgerij. Als men zo begint...De kerk heeft zich steeds op een hypocrite manier aangepast aan de toenmalige machthebber, gelijk wie ze was.

Maar dit gaat deze topic te buiten...
whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

pff dat hele gezeik over die mohammed spotprenten en christenspotprenten en weet ik wel allemaal niet wate r de wereld in wordt gestuurd.

het komt me de neus uit.ik geloof ook in een god en ik vind het best als anderen mijn geloof op de hak nemen.ik erger me er nietaan als hun daar blij van worden,laat ze maar hun gang gaan.ik houd gewoon de eer aan mezelf door er niet aan mee te doen.

het heet niet voor niets een spotprent.het is gewoon een dikke vette knipoog die je met een zak zout moet nemen.als die dingen al niet meer mogen..waar gaat dat dan heen met de wereld.heb gevoel voor humor en respect voor de mening van anderen.

ik vind het allemaal nergens op slaan.maargoed:)

groetjes

karel
Plaats reactie