wat is jouw mening
(ps: Ik wil graag later het leger in

Stammenoorlog?benmaf schreef:nee hoor op kleine schaal noem je het geen oorlog.
dan is het bijvoorbeeld uitbuiting door geweldpleging of relletjes elk weer met zijn eigen oorzaken.
Als Hitler geen oorlog voerde tegen de slechte sovietunie en al eerder tegen de machten die het verdrag van Versailles in stand houden, zou de onderdrukking van het Duitse volk (inclusief de Duitsers die buiten de grensen van het Duitse rijk woonden) nooit gestopt worden.lapijntje schreef:Wat ik mij afvraag is hoe in godsnaam al die machtshebbers zoals Bush, Saddam, Hitler en dergelijke kunnen slapen. Zij zijn de schuldigen die hun legers de dood in jagen. Okee, de mensen die in het leger gaan weten dat die kans er in zit, maar zoiezo. Hoeveel onschuldige burgers boeten niet bij een oorlog? Hoeveel gezinnen worden levenslang ontwricht? Teveel. Weten dat jij daar de oorzaak van bent en toch doorgaan, daar kan ik écht niet bij.
ook dit zijn volgens mij centraal geleide geschillen en daarom in mijn mening onder de noemer oorlog te zetten.Proos schreef:
Stammenoorlog?
Burgeroorlog?
vind ik dus ook onder dezelfde noemer vallen; ook hier is sprake van leidingRoel R. schreef:
Een wereld zonder oorlog kan niet zolang mensen bereid zijn te sterven voor een geloof waarvan ze vinden dat het het enige geloof is, terwijl ze in theorie hetzelfde prediken, religie is een van de grootste redenen voor oorlog!!