Als Duitsland gewonnen had..

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

als duitsland gewonnen had?

ik denk dat de wereld dan een chaos zou zijn...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Het oosten is en was de graanschuur van Europa, Roemenië hadden we nodig voor zijn olievelden, het ijzerets kwam uit het noorden maar voldoende was het niet.

Was getekend

Karikaktuur
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

IK denk ook dat Duitsland zeker een aanzienlijke kans van winnen had gehad als Hitler niet zo eigenwijs was geweest door te denken dat hij alles beter wist dan zijn generaas en maarschalken. Want hij beschikte over een aantal briljante legerleiders (vind ik) zoals veldmaarschalk Rommel.
En wat Rusland betreft, Hilter had moeten beseffen dat zoiets nooit zou lukken. Ten eerste omdat het een haast onuitputtelijke bron aan soldaten had, en ten tweede het is de leiders voor hem ook niet gelukt. Denk aan bijvoorbeeld Napoleon die het ook met een aanzienlijk modern leger probeerde.
mvg
rémy
----
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Nou het is wel ten dele waar maar het was bij sommige gevallen net andersom dat de generaals niet naar hem luisterden
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

maar dit had toch vaak ook ermee te maken dat ze nog probeerden te redden aan soldaten en materiaal wat er te redden viel naar aanleiding van een eerder door Hitler genomen besluit.
mvg
Rémy
----
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Rémy carré schreef:maar dit had toch vaak ook ermee te maken dat ze nog probeerden te redden aan soldaten en materiaal wat er te redden viel naar aanleiding van een eerder door Hitler genomen besluit.
mvg
Rémy
vaak maar ook zij hadden het niet altijd bij het juiste eind en na de oorlog deden de heren generaals er alles aan om alle fouten bij hitler neer te leggen
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

C. Works schreef:Het lijkt hier net Risk!!!
ja idd... we zijn allemaal maar generaaltjes aan het spelen :P...

hehe iedereen maakt gewoon een plan en legt die voor en dan komen we er samen wel uit welke het beste plan heeft en dat leggen we dan aan Hitler voor goed :D?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Je krijgt een appeltaart van me als je dat lukt..... :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

alex schreef:Je krijgt een appeltaart van me als je dat lukt..... :P
:D deal!... weet iemand toevallig waar ze graf ligt?... dan graaf ik ze kist wel ff op en dan leg ik dat plan in ze kist :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Het graf van hitler???? :? Meen je dat nou serieus of weet je het gewoon niet? Er zijn veel mythen over Hitler, en naar grote waarschijnlijkheid hebben de Russen in een archief ergens zijn schedel nog liggen. Waar de rest is.... Overal en nergens denk ik... zal iig nie veel van over zijn als hij verbrand enz is...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

alex schreef:Het graf van hitler???? :? Meen je dat nou serieus of weet je het gewoon niet? Er zijn veel mythen over Hitler, en naar grote waarschijnlijkheid hebben de Russen in een archief ergens zijn schedel nog liggen. Waar de rest is.... Overal en nergens denk ik... zal iig nie veel van over zijn als hij verbrand enz is...
keuze 3; I was just kiddin' ;)... Ome Adolf is verbrand en de Russen hebben ze schedel in een museum liggen dacht ik...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Dat zeg ik net :wink: Schedel ligt in museum evenals zijn pet en pistool en een paar andere voorwerpen... geweldige documentaire toen :o
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

alex schreef:Dat zeg ik net :wink: Schedel ligt in museum evenals zijn pet en pistool en een paar andere voorwerpen... geweldige documentaire toen :o
In een museum? Bwa neen gij, in een stoffige doos in de diepste kelders van 1 of ander archief in Rusland, ja.

Zou anders nogal bedevaartsoord worden als dit in een museum zou liggen....
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Mike H; je kan altijd nog het plan naar Predappio brengen, hier ligt het Mausoleum (bedevaartsoord) van Mussolini. Misschien kan hij het plan wel doorgeven aan zijn "grote" vriend. :lol:

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Als Duitslang gewonnen had dan spraken we nu duits, waren de prijzen van onze hobby niet zo hoog (je kunt ze gewoon van de straat pakken:p)
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Plaats reactie