Wat vinden jullie van veteranen dag?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Laten we stemmen of veteranen dag tof is

tof
4
100%
niet tof
0
Geen stemmen
don't give a shit
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Wat vinden jullie van veteranen dag?

Bericht door Arjen »

Mij lijkt het een strak plan!
Want eenieder die zijn of haar leven in de waagschaal stelt voor de vrijheid van een ander verdient wat mij betreft een feestje en een lintje!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zo ! mijn mening staat er alvast....
Ik vinnut een tof plan!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

Vieren ze in Nederland Veteranendag? Ik dacht dat iets an de VS was.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik weet het nog niet zo net... Ik ben met je eens dat je mensen die zich bovengemiddeld voor het land (of andere mensen) inzetten best in het zonnetje mag zetten, maar maak er nou geen verering van.
Ik weet dat oud militairen vaak met een hoop psychische schade weer thuis komen en vervolgens na een hoop problemen thuis soms in een inrichting terechtkomen (en blijven).
Maar om er nou ieder jaar een hele dag te organiseren.

Hoe zou zo'n dag moeten worden ingevuld ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nah..met zuipen en feestvieren en houden van elkaar natuurlijk..enne ik bedoel met de mensen die dit verdienen geen uitsmijters overigens.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Gezien die andere thread, denk ik dat hier dat "zuipen" ook wel wat minder mag. Ik denk niet dat dit is wat we willen uitstralen naar het jongere publiek op dit forum.

Ik denk dat veteranen-dag opzich wel een toegevoegde waarde kan hebben, maar ik ben alleen bang dat 't uit zou kunnen monden op een soort van "over-exposure" en "verheerlijken".

Met "over exposure" bedoel ik dat mensen al die verschillende dagen een beetje tegen zou kunnen gaan staan. We hebben twee belangrijke data: 4 en 5 mei. En op die data staan ook veteranen in de belangstelling. We hebben tegenwoordig overal wel al een dag voor: dag van de leerkracht, dag van dit, dag van dat.....

Maar goed, dat vraagt Dvaupell zich ook al af, als we 't hebben over de invulling van een dergelijke dag. Wie heeft daar ideeën voor? Het heeft overigens ook alleen zin wanneer er voldoende draagvlak is onder de bevolking. Ik vermoed dat dit wel eens tegen zou kunnen vallen.

/edit: extra opmerking ->
Ik plaats trouwens geen vote, want mijn optie staat er niet bij.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zou niet zo 1 2 3 weten hoe zo'n dag in te vullen.. misschien wel gewoon met luisteren naar de veteraan in jouw familie of door met hem te praten of door met hem te janken of door gewoon tof te doen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, en als je dat zegt bedoel je eigenlijk dat iedereen dat een beetje voor zichzelf in moet vullen? Dan missen we denk ik net 't beoogde doel van zo'n dag. Want naast het in het zonnetje zetten van de veteranen zou het juist goed zijn dat ook mensen die er niet zo mee bezig zijn er eens bij stilstaan.

En eens na gaan denken, dat de oorlog nog niet zo ver van ons vandaan is en niet vergeten mag worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

t is misschien raar dat ik het zo zie maar ik vind dit net hetzelfde als verander de wereld begin bij jezelf.
Want wanneer iedereen bij zichzelf begint en bezint dan zou er geen probleem zijn.
Of ligt dit aan mij?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie