De invloed van de Duitse bezetting...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
MoniquevL

De invloed van de Duitse bezetting...

Bericht door MoniquevL »

Voor Geschiedenis maak ik een werkstuk over WO II. Een van de deelvragen moet zijn:

De invloed van de bezetting op de politieke en maatschappelijke verhoudingen

Het gaat dus over wat voor invloed de Duitse bezetting had/heeft op de maatschappelijke en politieke verhoudingen/banden.

Ik heb al wat vermeld over verzuiling, de wrok na WO II en het streven naar herstel van de economie (van verschillende landen). Zou iemand mij hier nog verder mee kunnen helpen...?
Motorway
Lid

Bericht door Motorway »

Pieuw... dat is nogal wat. Je zou nog kunnen denken aan de dekolonisatie van Nederlands-Indie, de Eenheidsvakcentrale, 'Van neutraal naar Navo', de 'nieuwe politieke partijen', even uit mijn hoofd, was er geen L. de Jong 'Na de oorlog'?
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

De dekolonisatie in Nederlands-Indië begon toch pas na 1945 :?:
sobel
Lid

Bericht door sobel »

er staat ook niet dat het in de wo2 tijd moet zijn...

MoniquevL schreef:
Ik heb al wat vermeld over verzuiling, de wrok na WO II en het streven naar herstel van de economie (van verschillende landen). Zou iemand mij hier nog verder mee kunnen helpen...?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:De dekolonisatie in Nederlands-Indië begon toch pas na 1945 :?:
idd, maar was een effect van de Tweede wereldoorlog ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Motorway
Lid

Bericht door Motorway »

C. Works schreef:De dekolonisatie in Nederlands-Indië begon toch pas na 1945 :?:
Eerder met de japanse inval in 1942.
Plaats reactie