Bombardement Camperduin

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Bob22

Bombardement Camperduin

Bericht door Bob22 »

Weet iemand misschien waarom in 1942 een bombardement is uitgevoerd op Camperduin, waarbij het restaurant van Minkema vernield werd.

Alvast bedankt.

Bob
Gast

Bombardement Camperduin

Bericht door Gast »

Hallo mensen,

Ik dacht dat ik hier wel iemand zou aantreffen die mijn vraag kon beantwoorden. Dus niet. Jammer. Ietsje teleurgesteld.

BP
Bob22

Bericht door Bob22 »

Mijn verontschuldiging dat mijn 2e bericht als gast is gesigneerd. Foutje mijnerzijds.

Bob
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Misschien moet je iets meer geduld hebben en komt het antwoord nog wel een keer. Verder lijkt het me een beetje vroeg om na één topic een oordeel te vellen over dit Forum.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik wil me graag bij Ironclad aansluiten.

Misschien kun je ook alvast posten wat je wél al over de bombardementen bij Camperduin weet, dat nodigt misschien mensen uit om te gaan zoeken of met meer informatie te komen. :)
Вместе мы непобедимы
Bob22

Bombardement Camperduin

Bericht door Bob22 »

Beste mensen,

Hetgeen ik weet van het bombardement is alleen dat het in 1942 is uitgevoerd, waarbij o.a. restaurant Minkema, is vernield. Uiteraard heb ik al gezocht naar informatie, maar niets gevonden.

Ik zei dat ik wat teleurgesteld was. Dit sloeg uiteraard alleen op het uitblijven van een antwoord op deze vraag. Meestal is het zo bij een forum dat je kunt het zo gek niet vragen of er komt wel een antwoord.
Misschien dat door deze correspondentie er toch nog een antwoord komt.

Groeten

Bob
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Op de grens van duinen en Hondsbossche Zeewering ligt Paviljoen v/h Minkema. De uitspanning werd gesloopt in 1932, gebombardeerd in 1942, verdween in 1953 in de golven, brandde af in 1964 en 1970, werd in 1972 door een orkaan verwoest en in 1990 nogmaals gesloopt. We berekenen de gemiddelde levensduur van het gebouw en nuttigen razendsnel onze warme choc.
van: http://www.zondagsnomaden.nl/wandelingen/bergen.html
Kun je niet op zoek naar het telefoonnummer van deze zaak? Misschien dat de eigenaar wat weet over de geschiedenis.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Bob22

Bericht door Bob22 »

Hallo Yppy,

De tent is in andere handen overgegaan, hetgeen te merken is. Het klopt dat er op het ogenblik de 8e tent staat. Uiteraard zijn de eigenaren van de eerste twee bouwsels, die misschien wat kunnen vertellen, allang overleden.
Het gaat me niet zozeer om dat strandpaviljoen maar meer om het feit waarom Camperduin aangevallen werd. Er stonden daar geen belangrijke spullen van de Moffen. Die stonden een stuk zuidelijker, en meer naar het binnenland. (Radar, als je van radar kon spreken in die tijd). Dus waarom een uiterst klein onbelangrijk dorpje bombarderen? Wat was daar?

Groeten Bob
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien hierom ? Of bedoelde jij deze bunkers ?

http://www.ww2sites.com/index_nl.php?ac ... camperduin


Het kan ook altijd zo zijn dat het doel die bunkers waren of dat de piloten zich vergist hebben en de bommen gewoon gedropt hebben. Misschien is het een toestel geweest dat z'n bommen heeft afgeworpen omdat ie zelf geraakt was en om lichter te worden z'n last liet vallen ??

Ik kan net als jij ook weinig vinden. Sorry.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Is het niet gewoon verkeerd gegaan? Dat de bommen te vroeg of te laat vielen? Ik weet niet hoe precies het toen ging, maar als het flink waait of de piloot heeft een slechte dag kan het iets schelen.

Heb je gezocht of er ergens een geschiedenis of heemkunde clubje in de omgeving zit? Die weten soms wat meer.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie