Iran...
-
- Lid
Iran...
Jullie hebben allemaal wel gehoord van het atoomprogramma van Iran.
Ze hebben vrijdag een raket afgevuurd die, zoals ze zeggen, onzichtbaar is op de radar. Wat denken jullie ervan? Bereid Iran zich voor op een oorlog en willen ze een atoombom ontwikkelen? Moeten wij ons serieuze zorgen gaan maken? Ik zou graag jullie mening horen,
Foxley
bron: http://www.ad.nl/buitenland/article246640.ece
Ze hebben vrijdag een raket afgevuurd die, zoals ze zeggen, onzichtbaar is op de radar. Wat denken jullie ervan? Bereid Iran zich voor op een oorlog en willen ze een atoombom ontwikkelen? Moeten wij ons serieuze zorgen gaan maken? Ik zou graag jullie mening horen,
Foxley
bron: http://www.ad.nl/buitenland/article246640.ece
Better to fight for something than live for nothing.
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ik denk persoonlijk dat ze een A'bom aan het produceren zijn. Maar dat dacht Bush ook van Sadam en toen bleek het om "loos alarm" te gaan. In mijn ogen heeft Iran kwade bedoelingen en het is best mogelijk dat binnen nu en 3 maanden er een oorlog is is Iran, of niet natuurlijk.
-
- Lid
Iran heeft in het verleden altijd al heibel gehad met Amerika, Amerika leverde wapens aan Irak tijdens de Irak-Iran oorlog, heeft in de jaren 60 of 70 de sjah van Iran in het zadel geholpen, helpt israel, en heeft zit nu in Irak, ik vind het geen wonder dat Iran vijandig tegenover Amerika staat......
We zullen zien wat de toekomst brengt
We zullen zien wat de toekomst brengt
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
-
- Lid
Iran wil een militaire macht worden, vooral doordat andere landen in de regio ook nucleaire programma's hebben. (Pakistan en India)
Verder is het voor hun nooit slecht om de VS en bevriende staten (bijv. Israël) te kunnen bedreigen.
Maar een raket onzichtbaar voor radar? De Chinezen werken er hard aan en de Soviets hebben 't in het verleden geprobeerd en hebben tot nu toe gefaald. En dan zou zo'n landje als Iran het wél lukken?
Verder is het voor hun nooit slecht om de VS en bevriende staten (bijv. Israël) te kunnen bedreigen.
Maar een raket onzichtbaar voor radar? De Chinezen werken er hard aan en de Soviets hebben 't in het verleden geprobeerd en hebben tot nu toe gefaald. En dan zou zo'n landje als Iran het wél lukken?

Ik heb er geen kracht meer voor
-
- Lid
Dat zeggen ze en de VS zegt dat we deze uitspraak serieus moeten nemen. Het kan wel maar ze kunnen net zo goed bluffen.Maar een raket onzichtbaar voor radar? De Chinezen werken er hard aan en de Soviets hebben 't in het verleden geprobeerd en hebben tot nu toe gefaald. En dan zou zo'n landje als Iran het wél lukken?
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Het lijkt me dat Iran niet veel goeds in de zin heeft.
Zeker is wel dat de informatie die wij via de media tot ons krijgen niet helemaal juist is omdat de gegevens altijd ofwel onder Iraanse, ofwel onder westerse controle staan.
Van vrije nieuwsgaring zal echt geen sprake zijn.
Iran zou heel graag Israel van de kaart vegen en daar in de (extreem) islamitische wereld de "blits" mee maken. Het zou me niet verbazen als men daar een dergelijke actie in voorbereiding heeft.
Zeker is wel dat de informatie die wij via de media tot ons krijgen niet helemaal juist is omdat de gegevens altijd ofwel onder Iraanse, ofwel onder westerse controle staan.
Van vrije nieuwsgaring zal echt geen sprake zijn.
Iran zou heel graag Israel van de kaart vegen en daar in de (extreem) islamitische wereld de "blits" mee maken. Het zou me niet verbazen als men daar een dergelijke actie in voorbereiding heeft.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
Ik ben van mening dat we met zijn allen de verkeerde kant op aan het lopen zijn. Alleen door vergevingvan beide kanten kunnen we vooruitgang boeken.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
- Drs. S.
- Lid
Bereid Iran zich voor op een oorlog?
Ja, en als we in het westen niet uitkijken hebben we een full-scale jihad over enkele jaren.
Ja, en als we in het westen niet uitkijken hebben we een full-scale jihad over enkele jaren.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
- Tim Y.
- Lid
- Harro
- Lid
Iran is zich niet aan het voorbereiden op een oorlog want dat zou suïcidaal zijn. Tenzij je voorbereiding op verdediging tegen een Amerikaanse aanval ook zo noemt. De regering daar weet heel goed dat Amerika hun leger van de kaart kan vegen en zal vegen als het er op aankomt. Het enige dat Teheran wil is haar spierballen tonen om indruk te maken op de eigen bevolking en het westen (Amerika) te waarschuwen. "Blijf van ons af" zeggen ze. Vandaar ook al die televisiebeelden van onzichtbare raketten, snelle torpedo's en massale oefeningen van het leger. Ze willen indruk maken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Drs. S.
- Lid
Amerika kan echt niet nog een oorlog aan. Kijk naar de bende in Afghanistan en Irak op dit moment.
Mocht Amerika Iran van de kaart vegen met een paar atoombommen (anders lukt het echt niet) dan heeft Amerika al zijn privileges verspeeld. Zelf een paar doelen selectief uitschakelen zal weer worden opgevat als een aanval op de Islam met alle gevolgen van dien.
Mocht Amerika Iran van de kaart vegen met een paar atoombommen (anders lukt het echt niet) dan heeft Amerika al zijn privileges verspeeld. Zelf een paar doelen selectief uitschakelen zal weer worden opgevat als een aanval op de Islam met alle gevolgen van dien.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
- Charly1975
- Lid
Ik ben het met Harro eens: Iran bereid zich voor op een defensieve oorlog. Degene die het meest oorlogzuchtig zijn zijn Blair en Bush. Laat die twee eerst eens de puinhoop van Irak maar eens opruimen en dan kijken we wel weer verder. Tegen die tijd is de rest van de wereld er in geslaagd om via normaal overleg Iran op andere gedachten te brengen. Dan heb ik het dus over een tijdsbestek van een aantal jaren. Voor die tijd is het Amerika en Groot-Brittannië toch nog niet gelukt om van Irak weer een normaal land te maken. Misschien is er in die tussentijd ook wel weer een nieuwe regering in Iran die wat milder is.Harro schreef:Iran is zich niet aan het voorbereiden op een oorlog want dat zou suïcidaal zijn. Tenzij je voorbereiding op verdediging tegen een Amerikaanse aanval ook zo noemt. De regering daar weet heel goed dat Amerika hun leger van de kaart kan vegen en zal vegen als het er op aankomt. Het enige dat Teheran wil is haar spierballen tonen om indruk te maken op de eigen bevolking en het westen (Amerika) te waarschuwen. "Blijf van ons af" zeggen ze. Vandaar ook al die televisiebeelden van onzichtbare raketten, snelle torpedo's en massale oefeningen van het leger. Ze willen indruk maken.
Als Iran werkelijk wordt aangevallen hoop ik ten zeerste dat de Nederlandse regering nou eens een keer niet zich als een mee-loper gedraagt en zich niet met de aanvallen bemoeit. Anders ben ik er zeker van dat we ook hier in Nederland enorme rotzooi krijgen.
Iran zal een aanval zeker ook uitdragen als een aanval op de islam en dat is letterlijk dodelijk voor de wereld. Dat zou namelijk betekenen dat het 3e moslimland in rij wordt aangevallen (Afghanistan, Irak en dan Iran)
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- Harro
- Lid
Sterker nog: het derde moslimland waarbij Amerika de schijn tegen zich heeft dat het om olie gaat.Charly1975 schreef:Iran zal een aanval zeker ook uitdragen als een aanval op de islam en dat is letterlijk dodelijk voor de wereld. Dat zou namelijk betekenen dat het 3e moslimland in rij wordt aangevallen (Afghanistan, Irak en dan Iran)
Wat Charly schrijft is in mijn ogen juist. Het feit dat de VS zich geen nieuwe oorlog kan veroorloven is voor Iran natuurlijk nog een extra reden om eens flink spierballen te tonen. De president van Iran wil zich namelijk graag naar zijn bevolking en moslims overal te wereld profileren als DE verdediger van de islamitische wereld. Het is een imago kwestie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans