Iran...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Bereid Iran zich voor op een oorlog?

ja
49
82%
nee
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sander Hoenjet schreef:die zelfmoordterroristen zijn gebrainwasht net als bijv. de volgelingen van hitler ze menen dat wat ze doen goed is
Wij - westerlingen - menen toch ook dat wat wij doen goed is? Hoe weten wij dan dat we gelijk hebben?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

De VS zegt dat ze een bedreiging vormen. Iran heeft bommen die overal in het midden oosten doel kunnen treffen maar ze kunnen niet Amerika treffen. Wél Israel. Israel is een bondgenoot van de VS en de VS wil er voor zorgen dat Israel niets overkomt en kan daarom een oorlog beginnen tegen Iran.

Maar het belangrijkste onderwerp voor een eventule oorlog zijn toch weer de oliebronnen.

Maar ik vind dat Iran het uit aan het lokken is. Ze steunen Palastina op economisch gebied, geven grote demonstraties met oorlog materieel en ze stoppen niet met hun atoomprogramma.
We zullen moeten afwachten of er een oorlog zal komen en als die er komt zal het langer duren dan dat het in Irak heeft geduurd. Iran heeft namelijk een sterker en beter leger.
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Wat is er mis met het steunen van Palestina?? Om escalatie tegen te gaan zou het Westen de banden met Palestina misschien eens aan moeten halen, in plaats van meteen alle onderhandelingen verbreken als er iets gebeurd wat ons niet aanstaat!! Je kunt het steunen van Palestina onmogelijk zien als een provocatie, het is ieders goed recht om economische steun te geven aan wie ook.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Inderdaad....alhoewel er door anderen natuurlijk wel gekeken wordt wie je steunt en waarom....En dat is het jammere hieraan. Maar goed...wij hebben ook jaren lang economische steun van Amerika gekregen. En het was natuurlijk hun goed recht ons te steunen en ons recht om het aan te nemen; maar het heeft wel Europa in twee delen verdeeld. (de russische satelliet staten waren natuurlijk het andere deel) Op elke actie volgt een reactie.

Maar goed..het zou in principe niet uit mogen maken inderdaad...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

De economische steun aan de Palestijnse Authoriteit door Iran zal echt geen reden zijn om Iran aan te pakken. Het feit dat het westen dat niet (meer) doet (officieel in elk geval) heeft slechts te maken met het feit dat Hamas daar aan de macht is.

Hamas is zonder enig voorbehoud een terrorsitische organisatie.
Het feit dat zij zelfs door democratische verkiezingen aan de macht zijn gekomen maakt het in dit geval zelfs erger, want dat betekent dat Hamas door een meerderheid van de gewone Palestijnen wordt gesteund. Maar dat terzijde.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Daar maak je wel een punt dvaupell. Dat zegt wel iets over de mate van wanhoop van het Palestijse volk.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

Ik zal ook nooit beweren dat alles wat Amerika doet goed is,

bijv. in mijn geschiedenisboek staat dat Amerika israël steunt alleen om de joodse kiezers in zijn land achter zich te krijgen.....

maar is het niet toevallig dat hij daarmee ook het Midden-Oosten opdeelt en er voor zorgt dat ze hun macht (olie) niet echt kunnen uitoefenen!

plus Amerika heeft er nog een schoothondje bij
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Ik zeg niet dat het mis is dat Iran palestina economische steun geeft. Het Westen heeft de geldkraan naar Palestina dicht gedraaid omdat Hamas er aan de macht is. Iran geeft wel geld en laat dus blijken dat zij een bondgenoot zijn van Palestina en Hamas steunen. Iran laat duidelijk blijken dat zij tegen de Joden zijn. Dat vind ik provoceren, zeker nu omdat het Westen geen economische hulp meer geeft aan palestina maar Iran juist wel.
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Toch is het wel ironisch. Het westen wil overal in de wereld democratie brengen. Naar niet-democratische staten wordt nauwelijks geluisterd. Nu komt de hamas op democratische wijze aan de macht en het is weer niet goed.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wil ik zelfs verder gaan en zeggen dat in een democratisch land ook geluistert wordt naar mensen met "andere" meningen....meestal.. Op internationaal niveau is dat alleen ver te zoeken.

Hmm..laat ik het anders brengen:

Zowel op nationaal als op internationaal niveau zou er naar iedereen geluistert moeten worden. Dát zou pas democratisch zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PanzerMeister
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 10:21
Locatie: Destelbergen, Oost-Vlaanderen

Bericht door PanzerMeister »

Zowel op nationaal als op internationaal niveau zou er naar iedereen geluistert moeten worden. Dát zou pas democratisch zijn.
Luisteren heeft vrees ik niets met democratie te maken. Luisteren kan zelfs de vreselijkste despoot. Democratie heeft te maken met beslissingsystemen, denk aan verkiezingen, stemrecht en al dan niet vertegenwoordiging. En boven alles heeft democratie daarbinnenin te maken met meerderheid vs minderheid. Als sommigen hier en daar een andere mening hebben dan moeten ze ter hunner verdediging niet met democratie afkomen, het is juist democratie die hen een officële afwijking maakt! Dat zeg ik tevens al jaren over extreem-rechts en -links: het democratisch systeem IS gewoon tegen hen. Dat ze dat gewoon eens toegeven. Vrije mening is niet hetzelfde als democratie, echt niet! Democratie maakt enkel vrije mening mogelijk.

En soms is het systeem niet volledig democratisch en dan nog wel ten voordele van de minderheid. Stel u eens voor dat het Vlaams Belang in Antwerpen 40% haalt (minderheid). Dat geeft hen 51% van de zetels, dus een kunstmatige meerderheid. Zo krijg je dan een reëel minderheidsbestuur dat te koop loopt als symbool voor "vrije mening en democratie"... :roll: Waardoor democratie synoniem zal worden voor het recht van de schreeuwers...

(A bit) Back on topic: Hou eens op met die internationale "democratische" kruistochten. Niemand heeft ons ooit "geleerd" democratisch te zijn. We hebben het zelf ontwikkeld en het is verre van 100% democratisch.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Drs. S. schreef:Toch is het wel ironisch. Het westen wil overal in de wereld democratie brengen. Naar niet-democratische staten wordt nauwelijks geluisterd. Nu komt de hamas op democratische wijze aan de macht en het is weer niet goed.
Tsja, Drs.S. als je zo redeneert: De NSDAP kwam in eerste instantie ook democratisch aan de macht in Duitsland....

Ik ben het wel met Arjen eens als hij stelt dat de Palestijnen wel heel wanhopig moeten zijn als ze Hamas aan de macht helpen.

Hamas is een terreurorganisatie en of ze nou wel of niet democratisch zijn verkozen; Als ze het geweld niet afzweren moeten we er gewoon geen zaken mee doen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

@ vaup en arjen: Het is geen wanhoop. Woede misschien, of haat, maar geen wanhoop.
Wat het ook is, het is sowieso een signaal dat er iets niet strookt. En inderdaad, men moet geen zaken doen met een terroristische organisatie, maar betekent dat dat we Israël moeten blijven steunen? Ik zeg nee.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Drs.S. In welk opzicht steunt het westen Israël te veel dan?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Het westen staat aan de kant van Israel. De VS geeft Israel zelfs veiligheid. Irak was een bedreiging voor Israel, niet voor de VS. Irak had niet eens een atoombom of iets dergelijks. De VS viel dit land binnen voor de olie en voor de bescherming van Israel. Het zelfde geld nu voor Iran, als de VS binnenvalt doen ze dat voor Israel, zodat zij een vijand minder hebben. Voor alle dijdelijkheid:
Dit is mijn kijk op de zaak.
Better to fight for something than live for nothing.
Plaats reactie