Iran...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Bereid Iran zich voor op een oorlog?

ja
49
82%
nee
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik heb een concept studie uitgevoerd over het midden oosten.
De situatie Syrie / Libanon / Hezbollah is simpelweg een herhaling uit het verleden. Het grote verschil is dat Iran nu aanwezig is met een nuclear programma om een vuurtje bij het kruitvat te houden.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mag ik vragen wat jij zoal doet in het dagelijks leven, Veltro?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik werk voor een multinational. Dit betekent internationale operatievelden en een internationale werkplek. Het verruimt je kennis over de wereld.

In mijn vrije tijd ben ik net als velen van jullie met mijn hobby bezig. Ik beschouw mijzelf, zonder op te scheppen :lol: , een amateur historicus op het gebied van Fascistisch Italie.

Voor de rest heb ik een brede historische kennis, omdat geschiedenis mij altijd heeft getrokken.

Ik hoop dat ik een keer tijd heb voor een forummeeting, lijkt me zeker leuk gedachten uit te wisselen.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

I'am back..

Nu even kijken naar DE crisis van dit moment

Israel is een oorlog begonnen tegen Libanon hierbij maakt het erg veel burgerslachtoffers en jaagt het de gehele bevolking van Libanon (incl durzen en christenen) tegen haar in het harnas.

IPV dat de hele wereld deze oorlog veroordeeld gebeurd er helemaal niets, Hezbollah wordt steeds sterker...Israelische soldaten worden al moe van deze oorlog en de Libaneze bevolking keert zich massaal tegen het israel/amerika (VN gebouw bestormd USA ambassade idem)

De islamitische wereld onderleiding van Jordanie/Syrie/IRan/Saudi arabie (!) waarschuwen israel maar het westen zwijgt in alle talen.

Wordt toch wakker israel! ISrael is een oorlog begonnen die ze onmogelijk kan winnen. Hezbollah kan niet gebroken worden al is israel nu wel gedwongen om met deze oorlog door te gaan (gezichtsverlies voorkomen).

Maar als het zo door blijft gaan zal het mij niet verbazen als de islamitische wereld zich letterlijk zal mobiliseren! Ik krijg nu al berichten van Indonesische moslims die afreizen naar het Midden Oosten om daar een Jihad te vechten.

Als europa haar lijf wil redden dan boycot ze israel, laat de joodse landen het maar uitvechten (israel/usa)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Ik denk dat Iran zich een beetje in moet houden. Dat zou america prachtig vinden als ze mee zouden vechten. Hebben ze gelijk weer een reden om ze van de kaart te vegen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:I'am back..

Nu even kijken naar DE crisis van dit moment

Israel is een oorlog begonnen tegen Libanon hierbij maakt het erg veel burgerslachtoffers en jaagt het de gehele bevolking van Libanon (incl durzen en christenen) tegen haar in het harnas.

IPV dat de hele wereld deze oorlog veroordeeld gebeurd er helemaal niets, Hezbollah wordt steeds sterker...Israelische soldaten worden al moe van deze oorlog en de Libaneze bevolking keert zich massaal tegen het israel/amerika (VN gebouw bestormd USA ambassade idem)

De islamitische wereld onderleiding van Jordanie/Syrie/IRan/Saudi arabie (!) waarschuwen israel maar het westen zwijgt in alle talen.

Wordt toch wakker israel! ISrael is een oorlog begonnen die ze onmogelijk kan winnen. Hezbollah kan niet gebroken worden al is israel nu wel gedwongen om met deze oorlog door te gaan (gezichtsverlies voorkomen).

Maar als het zo door blijft gaan zal het mij niet verbazen als de islamitische wereld zich letterlijk zal mobiliseren! Ik krijg nu al berichten van Indonesische moslims die afreizen naar het Midden Oosten om daar een Jihad te vechten.

Als europa haar lijf wil redden dan boycot ze israel, laat de joodse landen het maar uitvechten (israel/usa)
ET, Je hebt er niets van begrepen. Er staan erg weinig waarheden in je bijdrage.

1. Of Israël de crisis is begonnen is al discutabel. Het ingrijpen van Israël is ingegeven door de niet aflatende stroom Katusha's en andere raketten welke in de Noord-Israëlische steden en dorpen neerkomen.

2. Dat er veel burgerslachtoffers vallen is geheel aan Hezbollah toe te schrijven. Ze schuwen geen enkel middel om Israël in een kwaad daglicht te stellen. Ze verschuilen strijders en wapens tussen de Libanese burgerbevolking, waardoor zij dus ook doelwitten worden voor het Israëlische leger. De IDF (Israëli Defense Force) waarschuwt steeds zo'n 24 uur voor een bombardement middels geluidswagens en flyers dat er op een bepaalde plek zal worden gebombardeerd.

3. De IDF en vooralsnog de Israëlische bevolking staan achter de acties in Libanon, hoewel met grote problemen heeft met de vele burgerslachtoffers.

4. Het bombardement van gisteren waarbij ca. 50 mensen zijn omgekomen heeft uiteraard, vanwege de slachtoffers, veel reacties opgeroepen. Deze kwamen dan ook; Uit de Arabische wereld en ook uit Europa!. Vooralsnog erkennen Jordanië en Saudi-Arabië nog steeds het recht op zelfverdediging van Israël.

5. Of Israël de oorlog gaat winnen is helemaal niet interessant. De oorlog zal namelijk worden onderbroken en er zal vermoedelijk een vredesmacht o.l.v. de NAVO worden gestationeerd. Tot die tijd zal Israël alles doen om Hezbollah te verzwakken. In deze vredesmacht zullen vermoedelijk ook Arabische landen meedoen.

6.
Als europa haar lijf wil redden dan boycot ze israel, laat de joodse landen het maar uitvechten (israel/usa)
Dit is (bijna) rascistisch! Niet meer doen, ET!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgens mij heeft E.T volkomen gelijk als hij kritisch naar de acties van Israël kijkt. Ook denk ik dat het zeker wijs is om te kijken naar de reacties van de gemniddelde moslim. Er zijn namelijk redenen waarom deze mensen zo gewelddadig doen.

Los van het feit dat waar er twee vechten natuurlijk twee schuld hebben wil ik gezegd hebben dat Israël buitenproportioneel aan het reageren is.
En dat maakt dat de hele situatie nu uit de hand gaat lopen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

rascistisch?? als je dat zo wilt bestempelen a la!

Je argumentatie bij punt 2 is pure onzin en ik kan hieruit opmaken dat je totaal geindoctrineerd bent door het Westen en geen oog hebt voor de andere kant. Hezbollah is een verzetsgroep en verzetsgroepen zijn nu eenmaal burgers..

Israel heeft al jaren gewacht om Hezbollah uit te schakelen. Hezbollah was zo stom om die Israeliers aan te vallen. En israel vat dit op als een vrijbrief om honderden onschuldige burgers te doden! Het doden van onschuldigen...noemen we dat niet terrorisme??

Israel is zo stom om haar spierballen weer te laten zien. En ik voorspel dat ze dat duur komt te staan, misschien niet in deze oorlog dan wel in een nieuwe zes-daagse oorlog in de nabije toekomst.

Update: Nederland 2. Israel zet waarschijnlijk oa clursterbommen en bommen met fosfor componenten (chemischewapens) in tegen Hezbollah en vooral burgers. Hoe zullen we dit eens noemen... Genocide lijkt mij het beste woord?

(bron http://www.vdamok.nl/ )
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

E.T schreef:rascistisch?? als je dat zo wilt bestempelen a la!

Je argumentatie bij punt 2 is pure onzin en ik kan hieruit opmaken dat je totaal geindoctrineerd bent door het Westen en geen oog hebt voor de andere kant. Hezbollah is een verzetsgroep en verzetsgroepen zijn nu eenmaal burgers..

Israel heeft al jaren gewacht om Hezbollah uit te schakelen. Hezbollah was zo stom om die Israeliers aan te vallen. En israel vat dit op als een vrijbrief om honderden onschuldige burgers te doden! Het doden van onschuldigen...noemen we dat niet terrorisme??

Israel is zo stom om haar spierballen weer te laten zien. En ik voorspel dat ze dat duur komt te staan, misschien niet in deze oorlog dan wel in een nieuwe zes-daagse oorlog in de nabije toekomst.

Update: Nederland 2. Israel zet waarschijnlijk oa clursterbommen en bommen met fosfor componenten (chemischewapens) in tegen Hezbollah en vooral burgers. Hoe zullen we dit eens noemen... Genocide lijkt mij het beste woord?

(bron http://www.vdamok.nl/ )
Even buiten het feit wie er begonnen is, maar streven na een vernietiging van een land om z'n burgers, Hoe noemen we dat? Ook Genoicide E.T!
Waar 2 vechten zijn er twee fout!
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Even buiten het feit wie er begonnen is, maar streven na een vernietiging van een land om z'n burgers, Hoe noemen we dat? Ook Genoicide E.T!
Waar 2 vechten zijn er twee fout!
Ok daar heb je een punt, dat over Hezbollah en de totale vernietiging van Israel.
Maar met die laatste zin ben ik het natuurlijk niet eens. Dat gezegde is echt zo'n zinnetje voor pacifisten zonder idealen.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T. schreef:Israel heeft al jaren gewacht om Hezbollah uit te schakelen. Hezbollah was zo stom om die Israeliers aan te vallen. En israel vat dit op als een vrijbrief om honderden onschuldige burgers te doden! Het doden van onschuldigen...noemen we dat niet terrorisme??
Israël heeft misschien wel te lang gewacht... te lang getolereerd dat het noorden van Israël met raketten werd beschoten...
Het is genoeg geweest. Het is de plicht van elke regering de burgers te beschermen. Nogmaals, zelfs de Arabische wereld erkent het recht op zelfverdediging van Israël.

Het IDF mikt niet op burgers, in tegenstelling tot Hezbollah, die zonder waarschuwing raketten op Israëlische BURGERdoelen afschiet.
Het IDF mikt uitsluitend op Hezbollah doelen, welke dóór Hezbollah in de bewoonde gebieden zijn gepositioneerd. Je zou kunnen stellen dat Hezbollah de Libanese burgers als schild gebruikt.
Nogmaals; Israël waarschuwt steeds voordat ze gaan bombarderen...

Iedereen die zich verplaatst van zuid naar noord Libanon wordt geen duimbreed in de weg gelegd. Het is mij dus onduidelijk waarom Hezbollah de burgers in het zuiden vasthoudt, tenzij dit alleen wordt gedaan om Libanese burgerslachtoffers aan de wereld te kunnen presenteren, om zo Israël zwart te maken. ... en jij lijkt er ook in te trappen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Je zou kunnen stellen dat Hezbollah de Libanese burgers als schild gebruikt.
Nogmaals; Israël waarschuwt steeds voordat ze gaan bombarderen...

Iedereen die zich verplaatst van zuid naar noord Libanon wordt geen duimbreed in de weg gelegd. Het is mij dus onduidelijk waarom Hezbollah de burgers in het zuiden vasthoudt, tenzij dit alleen wordt gedaan om Libanese burgerslachtoffers aan de wereld te kunnen presenteren, om zo Israël zwart te maken. ... en jij lijkt er ook in te trappen.
ok

1) Israel kan wel waarschuwen maar als de burgers in de schuilkelders zitten kunnen ze die prachtige pamfletten natuurlijk niet lezen, daar komt nog bij dat de verwoesting van de infrastructuur bijna totaal is dus burgers kunnen geen kant op. Op het nieuws zag ik een familie die in de 48 uur van geen bombardementen (het staakt-het-bombardement wat israel beloofd maar alweer gebroken heeft) weg probeerde te komen uit de vuurlinie. Het gezinnetje liep 3 uur en zat nogsteeds in het dorpje de infrastructuur was dusdanig verwoest dat ze over het puin moeste klimmen... vluchten is dus geen optie!

2)En waarom zouden de burgers gevangen worden gehouden door Hezbollah? Hezbollah is er VOOR de burgers, Hezbollah is de partij VAN de burgers en het is ook een groepering die de burgers wel probeert te beschermen in tegen stelling tot de rest van de wereld.

3)Israel hoef je niet te proberen om zwart te maken. Het is voor mij wel duidelijk dat Israel een moordlustige staat is die niet schuwt om burgers in grote getallen te doden. De disipline en taktieken van het leger is om verdrietig van te worden en de arrogantie druipt van de legerstaf af. Ik kan het niet laten om te glimlachen als er weer een bericht binnenkomt dat Israelische soldaten gedood zijn door hun eigen bombardementen of dat apaches door friendly fire worden neergeschoten.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T. schreef:1) Israel kan wel waarschuwen maar als de burgers in de schuilkelders zitten kunnen ze die prachtige pamfletten natuurlijk niet lezen, daar komt nog bij dat de verwoesting van de infrastructuur bijna totaal is dus burgers kunnen geen kant op. Op het nieuws zag ik een familie die in de 48 uur van geen bombardementen (het staakt-het-bombardement wat israel beloofd maar alweer gebroken heeft) weg probeerde te komen uit de vuurlinie. Het gezinnetje liep 3 uur en zat nogsteeds in het dorpje de infrastructuur was dusdanig verwoest dat ze over het puin moeste klimmen... vluchten is dus geen optie!
Men zit echt geen 24 uur per dag in de schuilkelders.. Sterker nog - voor de meeste burgers zijn geen schuilkelders beschikbaar.
Het vertrekken vanuit dat gebied is overigens inderdaad geen sinecure. Een groot deel van de infrastructuur is inderdaad kapot. Dit om Hezbollah te hinderen in het zich snel verplaatsen.
Je hoort mij niet zeggen dat fijn vertoeven is in zuid-Libanon.
Er worden echter evacuatieroutes gespaard door de IDF. Zo houdt men een brug over de Litani rivier in tact, zodat de burgers naar het noorden kunnen afreizen.
Waarschijnlijk worden ook onbedoeld burgers slachtoffer van het Israëlische leger, maar ik bestrijdt ten stelligste dat er bewust burgers worden gedood. Dit in tegenstelling tot Hezbollah.
2)En waarom zouden de burgers gevangen worden gehouden door Hezbollah? Hezbollah is er VOOR de burgers, Hezbollah is de partij VAN de burgers en het is ook een groepering die de burgers wel probeert te beschermen in tegen stelling tot de rest van de wereld.
Als het vasthouden van burgers op plaatsen die gebombardeerd gaan worden alsmede het opstellen van raketinstallaties in de achtertuinen van huizen en het opslaan van munitie in woningen een poging is de burgers te beschermen..... Kom op zeg! Hezbollah kan de burgers helpen door ze te assisteren met de evacuatie.
3)Israel hoef je niet te proberen om zwart te maken. Het is voor mij wel duidelijk dat Israel een moordlustige staat is die niet schuwt om burgers in grote getallen te doden. De disipline en taktieken van het leger is om verdrietig van te worden en de arrogantie druipt van de legerstaf af. Ik kan het niet laten om te glimlachen als er weer een bericht binnenkomt dat Israelische soldaten gedood zijn door hun eigen bombardementen of dat apaches door friendly fire worden neergeschoten
Israël is geenszins een moodlustige staat. Het is met afstand het meest geciviliseerde in de regio en daarbij de enige democratie.
Wat kun je ons vertellen over de discipline en de tactieken van het Israëlisch leger?
Het feit dat jij kunt glimlachen als er (aan welke zijde dan ook) slachtoffers vallen pleit geenszins voor je.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Ok als er meer nieuws is over de wandaden van israel zal ik dat met alle genoegen hier posten om die 'oh zo geciviliseerde staat in de regio' dieper in de modder te drukken. [What about jordanië/Saudië/andere glofstaten, zijn die niet "geciviliseerd" wat dat woord ook betekenen mag]

En het israelische leger:

1)Wat denken ze te bereiken met de inzet van clusterbommen/fosforbommen/luchtdrukbommen in woonwijken?
2)Waarom bombarderen ze neutrale eenheden waaronder de VN en het Libaese leger?
3)Waarom lopen de Israelische soldaten keer op keer in hinderlagen
4)Waarom nemen de aanvallen van Hezbollah alleen maar toe

Israel is dom bezig in deze oorlog, en dat te bedenken dat ik al zwaar anti-Israel was door haar aanpak met het palestijnse-probleem...:S

ff eten..dat kan namelijk nog hier in Nederland
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:Ok als er meer nieuws is over de wandaden van israel zal ik dat met alle genoegen hier posten om die 'oh zo geciviliseerde staat in de regio' dieper in de modder te drukken. [What about jordanië/Saudië/andere glofstaten, zijn die niet "geciviliseerd" wat dat woord ook betekenen mag]

En het israelische leger:

1)Wat denken ze te bereiken met de inzet van clusterbommen/fosforbommen/luchtdrukbommen in woonwijken?
2)Waarom bombarderen ze neutrale eenheden waaronder de VN en het Libaese leger?
3)Waarom lopen de Israelische soldaten keer op keer in hinderlagen
4)Waarom nemen de aanvallen van Hezbollah alleen maar toe

Israel is dom bezig in deze oorlog, en dat te bedenken dat ik al zwaar anti-Israel was door haar aanpak met het palestijnse-probleem...:S

ff eten..dat kan namelijk nog hier in Nederland
Geciviliseerd betekent beschaafd. De door jou genoemde landen zijn géén democratie - Israël wel!

Van het gebruik van de door jou genoemde bommen kan ik niets terugvinden op het web, behalve een artikeltje van de Telegraaf dat Human Rights Watch Israël ervan beticht dat ze clusterbommen gebruiken. Hierbij zou één persoon zijn omgekomen. Verder ontbreekt iedere onderbouwing.
Luchtdrukbommen/Fosforbommen .. Ik kan het niet vinden.
Ik vind het niet overtuigend.

Waarom die VN Post is gebombardeerd? Ik weet het niet. Weet jij het?
Wat ik wel weet is dat Israël hiervoor excuses heeft gemaakt.

Israëlische soldaten lopen ook in hinderlagen omdat het gewoon mensen zijn. Wat dit voor argument is tegen Israël is mij trouwens ook al niet duidelijk.

De aanvallen van Hezbollah nemen alleen maar toe? Is dat zo? Dan hebben ze nog te veel raketten is zal Israël naar mijn mening nog harder moeten optreden.

Eet smakelijk!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie