Kerkhof Margraten

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

is het ook een optie om zelf een graf te kiezen van een bepaalde divisie?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik denk van niet. Je krijgt gewoon een graf als er eentje vrij komt. Voorbeeld is dat ik tegelijk met een kennis van mij 2 weken terug hadden aangemeld. Ik kreeg de mijne 1 week later al. Die van hem moet nog komen!

Nou heb ik er eentje van de divisie die ik wilde hebben. Namelijk het 119e regiment 30st divisie 8) gewoon geluk.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

pvt_Ed schreef:Ik denk van niet. Je krijgt gewoon een graf als er eentje vrij komt. Voorbeeld is dat ik tegelijk met een kennis van mij 2 weken terug hadden aangemeld. Ik kreeg de mijne 1 week later al. Die van hem moet nog komen!

Nou heb ik er eentje van de divisie die ik wilde hebben. Namelijk het 119e regiment 30st divisie 8) gewoon geluk.
Ik vind het eigenlijk ook een beetje oneerbiedig om een graf te adopteren om in welke divisie hij heeft gedient, maar dit is mijn mening.
Ik had ook "geluk": PVT 502nd PIR F co.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hoezo oneerbiedig?

als je van deze divisie net wat meer weet, wat meer namen kent enz.. dan is het mischien juist beter om voor jezelf deze mannen in het bijzonder te eren..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

JA maar dan krijg je 100.000 aanmeldingen voor het 101 (door BOB) en maar 1 voor een andere bijvoorbeeld heh! Dus dat werkt ook niet echt toch?
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Toen ik van mijn moeder een "graf" kreeg, ik was toen een jaar of 8 toen kreeg ineens van de administratiemeneer of het kerkhof een adres waar ik naar toekon schrijven over meer informatie, heb ik gedaan en zodoende wat correspondentie gehad met George E Koskimaki, auteur van de boeken over de gevechtsacties van 101 st Airborn (is zelf ook airborn vet) van een andere ex secretaris van 101 st veterans ass. foto's gekregen van herdenkingen in amerika met oa Generaal Maxwell D Taylor erop. Helaas geen info gevonden over mijn bevrijder.

Door het bezoek van Boes in mei vorig jaar wilden opeens tig mensen een graf, het kan zijn dat je dus een flinke tijd moet wachten.

@Sobel, ik ben het met ed eens vind het een beetje oneerbiedig, bevrijders zijn bevrijders boeie welke div. ze gediend hebben je kunt ook een USAF vlieger krijgen. En als je weet welke div / rgt ze gediend hebben kun je ook genoeg d'r over uitpluizen

Ben morgen rond vier uur op het kerkhof tent opzetten voor de mis van zondag nog iemand rond die tijd daar, ik ben herkenbaar aan een blauwe bodywarmer met opschrift STg 'T Clubke, ik ben nummertje 11
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

pvt_Ed schreef:JA maar dan krijg je 100.000 aanmeldingen voor het 101 (door BOB) en maar 1 voor een andere bijvoorbeeld heh! Dus dat werkt ook niet echt toch?
ja je hebt altijd de mensen di ehet voor bob doen, maar stel ik heb een lotje van een gevallen persoon van een bepaalde divisie, waarvan ik weet dat deze op magraten ligt, dan lijkt het me niet zo raar dat je omdat je erg veel info over die divisie en persoon hebt graag dat graf wil adopteren.

ik begrijp jullie standpunt ook, maar ik moet er wel bij vermelden dat ik het niet zo bedoel als dat het waarschijnlijk is overgekomen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Ja oke snap je nu, misschien had je het wat anders moeten formuleren....

Maar goed stel dat : kun je vragen of dat graf geadopteerd is en misschien "ruilen"hoe dom het ook klinkt ....
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

waarschijnlijk inderdaad fout geformuleert, maargoed we snappen elkaar nu, ik moet nog kijken of ik zoiets ga doen, margraten is voor mij niet om de hoek.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb contact met de adoptie stichting. Ik heb doorgegeven dat ik graag een aantal graven wil adopteren van één specifieke divisie.

Dat was verder geen probleem. Ze gaan even kijken welke er vrij zijn.

Dit is overigens zo omdat ik deze adopteer namens een comité dat een monument heeft opgericht voor de gevallenen soldaten in deze regio. Daar horen deze soldaten bij.

Het is dus niet zo dat ik perse een interessante eenheid wil adopteren ofzo @
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Cas schreef:
Door het bezoek van Boes in mei vorig jaar wilden opeens tig mensen een graf, het kan zijn dat je dus een flinke tijd moet wachten.
Er zijn graven beschikbaar is mij verteld,
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Roel R. schreef:Ik heb contact met de adoptie stichting. Ik heb doorgegeven dat ik graag een aantal graven wil adopteren van één specifieke divisie.

Dat was verder geen probleem. Ze gaan even kijken welke er vrij zijn.

Dit is overigens zo omdat ik deze adopteer namens een comité dat een monument heeft opgericht voor de gevallenen soldaten in deze regio. Daar horen deze soldaten bij.

Het is dus niet zo dat ik perse een interessante eenheid wil adopteren ofzo @
Ik denk dat ze dat wel doen voor je comite, dat is iets anders dan particulieren. Ben gister voor de eerste keer naar het graf geweest. Helemaal links achter in. Kan zondag helaas niet gaan, moet werken dan :(
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Feldmarschall
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 sep 2005, 17:18
Locatie: Klimmen (Zuid-Limburg)

Bericht door Feldmarschall »

Zondag 28 mei Memorial Day... zou mooi zijn als de zon dan scheen.
Wie gaat dan naar Margraten?
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik zal er zijn.

Ja, inderdaad mooi als de zon zou schijnen. De weersverwachtingen zijn wel wat beter geworden, beter als de rest van de wek in ieder geval.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie