[What if] Hitler een natuurlijke dood was gestorven?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

jr. schreef:Men was in deze topic toch ook bezig over het land dat Himmler wou vestigen in het bezette Oosten, ik had ergens over dat (inderdaad, Lebensraum) gelezen, dus ik dacht dat dat er wel bij zou aansluiten.
Lebensraum was niet het idee van Himmler maar een belangrijk onderdeel van de politiek van Hitler en de NSDAP. Lebensraum (=levensruimte) was ruimte in andere landen die Hitler veroverde om hier grondstoffen vandaan te halen en om zijn Duitse Rijk uit te breiden. Het verkrijgen van Lebensraum was één van de belangrijkste redenen voor Hitler om oorlog te voeren en andere landen te veroveren.

Himmler wilde in het Oosten inderdaad een SS staat stichten, of zijn plan een bepaalde naam had weet ik niet. Maar de link met de hoofdvraag van dit topic zie ik ook niet.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Zitadelle
Lid
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik denk toch dat de Wehrmacht de macht had gegrepen na het overlijden van Hitler en dus van de machtsvacuum gebuik had gemaakt; van de verwarring zeg maar... maar ook onderling zal er veel concurrentie zijn geweest - want wie zou het dan geweest moeten zijn?
Von Rundstedt? Guderian? Rommel?
Plaats reactie