Israël - Palestina

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:ja echt onzin :?

Je vindt het vast onzinnig dat de joden de arabieren met rust moeten laten en niet visa versa, maar goed die discussie is al gevoerd op de voorgaande 10 pagina's
Ik vind dat men elkaar met rust moet laten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

.... propagande teksten al om. Het afschieten van raketten naar israelisch grondgebied is WEL terrorisme en het beschieten van ongewapende burgers is GEEN terrorisme, met 2 maatstaven werken..

Ik ben het ook nieteens met "israel heeft nooit de eerste provocatie tot een oorlog gemaakt"
Between 1954 and 1955, under Moshe Sharett as prime minister, the Lavon Affair, a failed attempt to bomb targets in Egypt, caused political disgrace in Israel. Compounding this, in 1956, Egypt nationalized the Suez Canal, much to the chagrin of the United Kingdom and France.
en
On July 7, 1981, the Israeli Air Force bombed the Iraqi nuclear reactor at Osiraq in an attempt to foil Iraqi efforts at producing an atomic bomb.
en
In 1982, Israel launched an attack against Lebanon, which had been embroiled in the Lebanese Civil War since 1975. The official reason for the attack was to defend Israel's northernmost settlements from terrorist attacks, which had been occurring frequently. However, after establishing a forty-kilometer barrier zone, the IDF continued northward and even captured the capital, Beirut. Israeli forces expelled Palestinian Liberation Organization forces from the country, forcing the organization to relocate to Tunis.
en is het niet zo dat de Al-Aqsa Intifadah begon doordat de Israelische oppositie leider Ariel Sharon de heilige moslim gronden betrad, terwijl er besprekingen aan de gang waren over het ontstaan van een palestijnse staat? Israelische deskundigen waarschuwden Sharon niet te gaan omdat dat als een provocatie gezien zou worden, hij ging toch en we weten wat er gebeurd is.

Het is inderdaad zo dat Israel geen expansieoorlogen heeft gevoerd tegen de Arabieren(wel visa versa). Maar kan je je niet voorstellen dat die Arabieren de Israeliers daar weg willen hebben of in iedergeval op hun plaats willen zetten? Hoe zou jij het vinden als op de grens van Vlaanderen Duitsland en Nederland, 7 miljoen Chinezen kwamen wonen? :lol:





Overigens noem jij alle groeperingen onder 1 noemer terwijl ze verschillende uitganspunten hebben, Hezbollah heeft als uitgangspunt het vernietgingen van Israel, Al Qaida het stoppen van de zionitische greep op de wereld en daarmee de verloedering van de Islamitische sharia aka het vernietigen van de ongelovigen, ETA 'vecht' voor een onafhankelijk Baskenland zoals de IRA voor een katholiek onafhankelijk noord iederland 'vecht'. [allemaal terrorisme, andere doelstelling]

Enne..vieze achterbakse moslims? :? Mind your manners
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja het zijn vieze achterbakse moslims. Zelfs als het een dagje regent geven de Hezbollah e.d. de Joden de schuld ervan. Libanon en al die andere landen hebben NIETS te willen dat Israel daar weggaat. Hadden ze er maar niet mee in moeten stemmen. Waar je vroeger mee instemde, kan je nu niet even zomaar verwerpen. Is die discussie nu eindelijk over?

779
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Ja de discussie is over, ik heb geen zin om in te gaan op imperalisme, geschiedvervorming, verstikkende onderdrukking en blinde arrogantie zo typerend voor het soort waar jij vanaf stamt.

Kies maar voor de onderdrukker en vergeet hoe het is om onrecht aangedaan te worden. Oh sorry/gelukkig... dat gevoel ken jij niet.

Misschien een idee om de Indie-herdenking te kijken die nu aan de gang is op Ned 2.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee jij moet je eens in de geschiedenis gaan verdiepen. Maar als jij denkt dat Hezbollah gelijk heeft, geloof je dat maar. Waarom ga je niet emigreren om je aan te sluiten bij die terroristen?

779
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

:lol: omdat ik geen islamiet ben. En hezbollah neemt alleen gelovigen aan
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Islamiet kan je zo worden, en jij geloofd toch in de Hezbollah? Dus nemen ze je zo aan :)

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Wat is dit nou weer voor slap geleuter guys?

Ik snap niet dat jij E.T er zoiezo het met Hesbollah eens bent.. naja of toch wel, want je bent anti-Israël.. en anti-Amerika.. en ik ben blij dat het bij woorden blijven ipv daden, maar je praat zo over trots en eer van moslims dat ik eigelijk wel eens zou willen zien hoe jij het bij de Hesbollah/Taliban deed..
Laatst gewijzigd door Mike.H op 15 aug 2006, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

nee dit is sterke tekst... :lol:

pff let's end this discussion, looks like slowchat to me :wink:
Het was weer een interessante discussie de afgelopen dagen
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja peer hem maar weer..

Jij bent pro - Hezbollah. Dus mag ik aannemen dat jij vóór bent om alle Joden te vermoorden. Hoe kan je dát nou denken man????

Je mag het best ergens mee oneens zijn, maar dat je dezelfde gedachtengang hebt als een terroristische organisatie? Damn, ze zouden je op moeten pakken en oplsuiten.

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Idd wel een beetje rare gedachtes, ja... en I partly agree here with you Bob...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Oo Oo Oo [Bob] wat reageer je weer als een gringo..

Je legt me weer worden in de mond, als een echte drogredenaar. Ik stel voor dat je me posts leest vanaf pagina 3 ongeveer.

Maar ik zal het even herkauwen voor jou, misschien is dit beter verteerbaar voor iemand als jij en dringt het zo sneller door.

Ik heb al uitgelegd dat ik Hezbollah niet steun in haar doel om Israel te vernietigen.. dat ik het doden van onschuldige burgers afwijs maar dat ik haar acties tegen het Israelische leger WEL steun. Ik zie Hezbollah dan ook als een verzetsgroep tegen Israel en Amerika en blablablabla, geen zin om mijn anti-Amerika gevoels te herhalen.

Maar goed, Hezbollah zien als verzetsgroep gaat er op dit forum gewoon niet in. Jammer dan! Ik weet waarvoor ik sta en zolang we daarover normaal kunnen discusieren is dat geweldig, zoals dat kan in een democratie. [ :lol: ]

Ik heb een geheel andere kijk op verzet-terrorisme waarschijnlijk omdat ik opgevoed ben met verzet of wat anderen terrorisme noemen. Jamaha Islamiya, Laskar Jihad en Mujaheddin hebben ons dorp uitgeroeid, de Molukse treingijzelingen liggen ook nog vers in het geheugen en mensen als Fidel Castro, Che Guevara en Ho Chi Minh zijn mijn grootste helden.

zie maar wat je ermee doet, take it or leave it :wink:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

nee, grootste held is Thomas Matulessia, waarschijnlijk onbekend voor jullie wegens het gehalte van de geschiedenislessen.

achtergrondinfo:

T. Matulessia aka Pattimura was een man die de laatste grote opstand tegen het Nederlandse gezag begon [Ook wel begin van de nieuwe tijd in Nederlands-Indie]. Bij deze opstand kwamen een hoop onschuldigen om maar toch aanbidden Molukkers [En nu ook Indonesiers] in de hele wereld hem. Al mislukte de opstand, er was een statement gemaakt en er werden grote veranderen ingevoerd in geheel Oost-Nederlands-Indie
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Maar goed, Hezbollah zien als verzetsgroep gaat er op dit forum gewoon niet in. Jammer dan! Ik weet waarvoor ik sta en zolang we daarover normaal kunnen discusieren is dat geweldig, zoals dat kan in een democratie. [ Laughing
Hezbollah is in jouw ogen misschien een 'verzetsgroep', maar waartegen plegen ze verzet dan? Naar mijn idee plegen ze dan verzet tegen hunzelf. Zij zijn degenen die de verkeerde dingen doen. Leg mij anders eens uit waarom jij Hezbollah ziet als een verzetsgroep?

779
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Hezbollah pleegt verzet tegen Israel en haar arrogantie in het Midden Oosten. Dat was het in het kort. Je kan wel zeggen dat Hezbollah een Iraanse of Syrische agenda heeft maar met haar acties steunt ze wel de palestijnse zaak. Eén van de treurigste problemen in de wereld van dit moment. Mijn hart ligt bij de palestijnen en iedereen die vecht tegen de vijand van 'mijn vriend' is een vriend [zoals het spreekwoord gaat]

Ik vind niet dat Israel vernietigd moet worden. Het israelische leger mag van mij part verliezen lijden, dat zal hen weer eens met beide benen op de grond zetten. Israel doodt meer onschuldigen dan Hamas, Hezbollah bij elkaar. Ik ben het dan dus ook niet eens met de aanvallen van Hezbollah op onschuldige burgers, ik had liever gezien dat al die duizenden katusha's op het israelische leger gericht werden.

Hezbollah en Hamas zijn beiden terroristische organisaties zodra ze onschuldigen treffen maar zolang ze de Isr. veiligheidsdiensten en het leger als doelwit nemen hoor je mij niet klagen. Deze acties vindt ik terrecht als vergelding op het optreden van de Israelische veiligheidsdiensten. "oog om oog tand om tand" laten we het zo noemen.
Zolang ze de veiligheidsdiensten blijven treffen als vergelding noem ik Hezbollah en Hamas verzetsgroepen, verzet tegen de assymetrische verhoudingen en de onderdrukking in het Midden Oosten.

Het israelische leger bezet in mijn ogen nog palestina en denkt alles te kunnen maken in het M-O, ongeacht de reactie van de arabische meerderheid in de regio. Dit vergelijk ik maar even met de arrogantie en superieure gedrag van NL-Fr-GB in koloniale tijd en Amerika tegenwoordig, een mentaliteit die ik veracht en die gebroken dient te worden.

Als Israel haar militaire missies tegen onschuldigen staakt.
Als Israel de muur afbreekt
Als Israel de grenzen respecteert
Als Israel niet bij de kleinste provocatie tot een massale aanval overgaat

Dan ben ik bereid Israel te zien als een respectabel land wat verdedigt moet worden tegen terrorisme. Als Hezbollah en Hamas dan nog hun aanvallen blijven uitvoeren dan zal ik hun pas bestempelen als 100% terroristisch en daarmee op dezelfde lijn zetten als Al Qaida.
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie