E.T schreef:Hmm, waarom gaat dat te ver?
Israel bestaat door toedoen van Amerika,
Amerika zit vol met joden op de hoogste posities (media-congres-militair gezien ook, ook wel het joodse-complot genoemd)
En beide landen hebben interesses in het neerslaan van moslim-terreur en volgen dan ook een soort gelijke agenda. Israel heeft zelfs aangegeven alleen een wapenstildstand te willen als Amerika daarop aandrong.
En dat over het anti-Amerika zijn. Het is echt niet alleen Amerika's rol in de Indonesische poltiek wat mij haar laat haten. Maar haar rol in de wereld wat jij al aangaf als de politieman.
Momenteel ben ik bezig in een aantal boeken over de rol van Amerika in Zuid-Amerika en afrika. En misschien is het een idee voor amerika-lovers op dit forum om zich daarin te gaan verdiepen. Zeer interessant
groet
ik
De eerste vette regel uit je bijdrage, versus;
Toen dat besloten werd, werd de wereld nog geregeerd door Engeland-Frankrijk door hun vele kolonieen. Als die twee landen het dus wilden, dan wilde de hele wereld het automatisch ongeacht de religie of afkomst van die landen. Zo was het hele (islamitische) midden oosten van deze twee landen met hier en daar een uitzondering
Zal in juw ogen wel niet strijdig zijn E.T. , Maar bestaat Israël nu door toedoen van de VS of door Engeland en Frankrijk???
En daarnaast, als het door toedoen van Engeland en Frankrijk is dat Israël heeft kunnen ontstaan, staan/stonden deze landen destijds dan ook zo onde Joodse invloed??
Je praat echt onzin E.T. En dat verhaal van de enorme Joodse invloed in de VS.... wordt schromelijk overdreven!
@Arjen - Natuurlijk is de VS betrokken in het conflict Israël/Hezbollah. Daar heeft echt nooit iemand aan getwijfeld. De VS steunt elke poging terrorisme te bestrijden. Je presenteert het echter als iets nieuws. Zo wereldvreemd ben je toch niet?