Israël - Palestina

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
E.T
Lid

Bericht door E.T »

ja de taliban is echt hemels :|

Maar je hebt wel gelijk. Alle regimes die ik bijna adoreer zijn dictaturen maarja. Mijn liefde ligt in de weg naar hun vrijheid en hun leiders. Hoe ze daarna het land hebben opgebouwd...daar heb ik ook nog wel mijn kanttekeningen bij.[Cuba-Vietnam-Chili]
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Israel bestaat volgens mij niet alleen door toedoen van Amerika. De hele wereld stemde daarmee in. En gun die mensen ook eens een 'thuis'.
E.T
Lid

Bericht door E.T »

Ik gun ze ook wel een veilig plekje waar ze rustig kunnen leven zonder andere mensen te irriteren of visa versa

maar in godsnaam waarom ligt dat plekje niet in Kamtsjatka of in California? De wereld stemde daar misschien mee in, en daarmee heeft ,de 'wereld' welke landen, dat dan ook geweest mogen zijn, in gestemd met een onmogelijke situatie die never opgelost gaat worden.

Maar goed, moeten we niet feestvieren en bier drinken tot we erbij neer vallen. Er is immers een wapenstilstand :wink:
siggel
Lid

Bericht door siggel »

779 schreef:Israel bestaat volgens mij niet alleen door toedoen van Amerika. De hele wereld stemde daarmee in. En gun die mensen ook eens een 'thuis'.
Inderdaad 779.
En nooit vergeten E.T. Hoe erg je het zult vinden. Vrijheid van mening word nergens zo goed bewaakt als in de V.S zelf.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
E.T
Lid

Bericht door E.T »

Mag ik daarbij een kanttekening maken. Toen dat besloten werd, werd de wereld nog geregeerd door Engeland-Frankrijk door hun vele kolonieen. Als die twee landen het dus wilden, dan wilde de hele wereld het automatisch ongeacht de religie of afkomst van die landen. Zo was het hele (islamitische) midden oosten van deze twee landen met hier en daar een uitzondering. Konden die mensen daar ook stemmen? Naar mijn weten niet. Vandaar ook dat de arabische oorlog uitbrak [juiste Nederlandse naam weet ik niet] toen de Israeliers daar kwamen.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

frontpage schreef: 'Israëlisch offensief mede door Amerika gepland'

De Amerikaanse regering was nauw betrokken bij de planning van het Israëlische offensief tegen Libanon. Zo kreeg Israël, nog ver voor de ontvoering van twee Israëlische soldaten, van Amerika 'groen licht' voor een luchtaanval op Hezbollah. Dit claimt de gerenommeerde Amerikaanse journalist Seymour Hersh in het magazine The New Yorker.

Volgens Hersh waren zowel de Amerikaanse president George W. Bush als vice-president Dick Cheney ervan overtuigd dat een Israëlisch luchtoffensief tegen Hezbollah meerdere voordelen met zich mee zou brengen. Zo kon het aan Israëlische zijde een deel van de zorgen wegnemen over hun veiligheidssituatie en zou het voor de Amerikanen een eerste stap kunnen zijn richting een preventieve aanval op Iraanse nucleaire installaties. Zonder de dreiging van Hezbollah zou Israel zich immers geen zorgen hoeven te maken over mogelijke represailles tegen haar inwoners.

Een Amerikaanse regeringsadviseur vertelde Hersh dat het bezoek van de Israëliërs aan Washington niet alleen was bedoeld om toestemming te vragen voor een aanval. "Ze wilden zien hoe ver Amerika bereid zou zijn te gaan. De Israëliërs vertelden ons dat het een goedkope oorlog zou zijn met vele voordelen. Waarom zouden we daar op tegen zijn? Het zou hen in staat stellen raketten, tunnels en bunkers vanuit de lucht uit te schakelen. Het zou als demo voor Iran kunnen dienen", aldus de adviseur.

Voor zijn artikel sprak Hersh tevens met een oud-medewerker van een inlichtingendienst. Deze voegde toe: "Meerdere officieren die tot de Joint Chiefs of Staff behoren, vrezen dat de minister van Defensie Donald Rumsfeld en vice-president Dick Cheney het eindresultaat van de luchtaanvallen veel te positief zullen beoordelen. Zodra de rookwolken zijn opgetrokken zullen ze zeggen dat deze campagne een succes is geweest. Daarmee gaan ze steun winnen voor hun plan om Iran aan te vallen."

Alle door Hersh gebruikte bronnen wensen anoniem te blijven. De Amerikaanse regering heeft alle beschuldigingen van de hand gewezen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
E.T
Lid

Bericht door E.T »

tadaaaaaaaaaa :)
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Kijk, die T-shirts met "USA World Domination Tour" zijn niet eens zo slecht bedacht.... De verenigde staten heeft daar zich met menig regime bemoeit... Pakistani's die amerikaanse wapens kregen om de russen te bevechten, Irak die wapens kreeg van de amerikanen om de iran/irak oorlog te bevechten, Israel die nog steeds kan rekenen op hulp van de V.S. als het gaat om wapens tegen "Terrorisme" Sorry hoor, maar er wordt in die regio al jaren een vuil spelletje gespeeld, met als inzet wereld dominatie en olie. (eigenlijk hetzelfde)

Ik probeer de laatste weken bewust het nieuws omtrent de ontwikkelingen in libanon te ontwijken. Ik ben het zat. Er gaat toch niks veranderen op deze aardkloot, en het bewijs daarvoor hebben we de laatste 100 jaar wel gezien.

My 2 cents.
This mission is fubar, sir!
siggel
Lid

Bericht door siggel »

@ E.T. Eerst zeg je dit
E.T schreef:Hmm, waarom gaat dat te ver?

Israel bestaat door toedoen van Amerika, Amerika zit vol met joden op de hoogste posities (media-congres-militair gezien ook, ook wel het joodse-complot genoemd) En beide landen hebben interesses in het neerslaan van moslim-terreur en volgen dan ook een soort gelijke agenda. Israel heeft zelfs aangegeven alleen een wapenstildstand te willen als Amerika daarop aandrong.
ik
En dan zeg je dit:

Mag ik daarbij een kanttekening maken. Toen dat besloten werd, werd de wereld nog geregeerd door Engeland-Frankrijk door hun vele kolonieen. Als die twee landen het dus wilden, dan wilde de hele wereld het automatisch ongeacht de religie of afkomst van die landen. Zo was het hele (islamitische) midden oosten van deze twee landen met hier en daar een uitzondering. Konden die mensen daar ook stemmen? Naar mijn weten niet. Vandaar ook dat de arabische oorlog uitbrak [juiste Nederlandse naam weet ik niet] toen de Israeliers daar kwamen.

En nu niet gaan zeggen dat de grote imigratie naar israel al voor 1945 aan de gang was want dat was niet zo.

Groetjes
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wilde zeggen dat deze journalist zijn bronnen n iet prijs wil geven; wat misschien terecht is, maar het ook een beetje ongeloofwaardiger maakt.

@ Siggel: er is een manier om echt te veranderen: door met zijn allen op een non-regering wijze gewoon "te bestaan". Dan zullen deze dingen niet meer gebeuren.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T schreef:Hmm, waarom gaat dat te ver?

Israel bestaat door toedoen van Amerika,

Amerika zit vol met joden op de hoogste posities (media-congres-militair gezien ook, ook wel het joodse-complot genoemd)
En beide landen hebben interesses in het neerslaan van moslim-terreur en volgen dan ook een soort gelijke agenda. Israel heeft zelfs aangegeven alleen een wapenstildstand te willen als Amerika daarop aandrong.

En dat over het anti-Amerika zijn. Het is echt niet alleen Amerika's rol in de Indonesische poltiek wat mij haar laat haten. Maar haar rol in de wereld wat jij al aangaf als de politieman.

Momenteel ben ik bezig in een aantal boeken over de rol van Amerika in Zuid-Amerika en afrika. En misschien is het een idee voor amerika-lovers op dit forum om zich daarin te gaan verdiepen. Zeer interessant

groet

ik
De eerste vette regel uit je bijdrage, versus;
Toen dat besloten werd, werd de wereld nog geregeerd door Engeland-Frankrijk door hun vele kolonieen. Als die twee landen het dus wilden, dan wilde de hele wereld het automatisch ongeacht de religie of afkomst van die landen. Zo was het hele (islamitische) midden oosten van deze twee landen met hier en daar een uitzondering

Zal in juw ogen wel niet strijdig zijn E.T. , Maar bestaat Israël nu door toedoen van de VS of door Engeland en Frankrijk???

En daarnaast, als het door toedoen van Engeland en Frankrijk is dat Israël heeft kunnen ontstaan, staan/stonden deze landen destijds dan ook zo onde Joodse invloed??

Je praat echt onzin E.T. En dat verhaal van de enorme Joodse invloed in de VS.... wordt schromelijk overdreven!

@Arjen - Natuurlijk is de VS betrokken in het conflict Israël/Hezbollah. Daar heeft echt nooit iemand aan getwijfeld. De VS steunt elke poging terrorisme te bestrijden. Je presenteert het echter als iets nieuws. Zo wereldvreemd ben je toch niet?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid

Bericht door E.T »

met dat engeland/frankrijk wilde ik alleen maar reageren op iemand die het had over 'de hele wereld steunde dat'. Terwijl er toen eigenlijk maar 2 kolonisatoren over waren + Amerika. Maar oh god ik was Amerika vergeten dus klopt mijn verhaal helemaal niet meer, ik zal er in het vervolg aan denken om volledig te zijn.

En ja Engeland en Frankrijk stonden onder invloed van Joden omdat ze nogal een grote schuld bij Amerika hadden. Anders gezegd bestaat Israel door toedoen van de gealieerden met Amerika als doordrukker.

Maar goed ik zal de joden met rust laten, zolang zij de islamieten maar met rust laten.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

E.T. schreef:met dat engeland/frankrijk wilde ik alleen maar reageren op iemand die het had over 'de hele wereld steunde dat'. Terwijl er toen eigenlijk maar 2 kolonisatoren over waren + Amerika. Maar oh god ik was Amerika vergeten dus klopt mijn verhaal helemaal niet meer, ik zal er in het vervolg aan denken om volledig te zijn.

En ja Engeland en Frankrijk stonden onder invloed van Joden omdat ze nogal een grote schuld bij Amerika hadden. Anders gezegd bestaat Israel door toedoen van de gealieerden met Amerika als doordrukker.

Maar goed ik zal de joden met rust laten, zolang zij de islamieten maar met rust laten.

Vermoedelijk heb je ook niet veel vertrouwen in de geschiedschrijving, maar mocht ik me daarmee vergissen..... Lees de ontstaansgeschiedenis van Israël nog eens na.
Maar goed ik zal de joden met rust laten, zolang zij de islamieten maar met rust laten
Pff; Wat een grote woorden.. en wat een onzin!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid

Bericht door E.T »

ja echt onzin :?

Je vindt het vast onzinnig dat de joden de arabieren met rust moeten laten en niet visa versa, maar goed die discussie is al gevoerd op de voorgaande 10 pagina's
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Israel heeft nog nooit Islamitische landen aangevallen waarbij Israel de eerste zet deed. Het waren altijd die vieze achterbakse moslims uit Libanon en de Gaza strook die militairen ontvoerde, raketten afvuurden of zelfmoordterroristen in Israel liet ontploffen.

En natuurlijk heeft Amerika er baat bij gehad dat Israel Hezbollah aanviel. Terroristen hebben geen recht tot bestaan. Zowel de IRA, Al Queda, Hezbollah, ETA niet.
Plaats reactie